Tisková konference MD a SŽDC

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní síť vysokorychlostních tratí v České republice
Advertisements

Regionální dimenze sítě TEN-T
Rozvojové záměry na železnici
Ladislav Němec náměstek ministra
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
PROBLEMATIKA ŘEŠENÍ JIHOVÝCHODNÍ ČÁSTI SILNIČNÍHO OKRUHU KOLEM PRAHY
Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Železniční doprava a programovací období 2014–2020
Rozvoj nových technologií na síti SŽDC
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Změny v ČD, modernizace a zvyšování kvality Ing. Richard Baxa.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
Nové zastávky a změny jízdních řádů ve Středočeském kraji , 9:00 Praha Masarykovo nádraží.
Projekt TROLLEY Dobrý den.
1 Ing. Ivo Toman, MBA náměstek ministr dopravy 5. července 2012 Průhonice Téma: „ Rozvoj dopravní infrastruktury ČR “ „ Nová dopravní a technická legislativa.
WORKSHOP projektu POSTA
Nové zastávky a změny jízdních řádů ve Středočeském kraji
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Nový městský stadion Vítkovice Statutární město Ostrava Odbor ekonomického rozvoje.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Postup prací na realizaci projektů ETCS v síti SŽDC
Modernizace záp. části ŽST.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Silnice nebo železnice
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Luhačovice, Priority železniční infrastruktury na Moravě v období 2014–2020 Ing. Mojmír Nejezchleb náměstek generálního ředitele pro modernizaci.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Praha Synergie mezi OPD a ROP Zkušenosti s přípravou projektů Ing. Bohuslav Navrátil, SŽDC Ing. Jiří Mandík, FRAM Consult a.s.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Doprava Č R. HISTORIE hlavní cesty v době římské 1. až 4. století Jantarová cesta.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Kvalitní dopravní infrastruktura Ing. Dan Ťok
Rozvojové záměry na železnici
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Strategické úkoly MD Pardubice
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Doženeme Evropu? Moderní železniční infrastruktura
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Tisková konference MD a SŽDC Praha, 27/06/2012

Investiční priority Koncepční postupná modernizace železniční sítě v souladu s politikou TEN-T. Dokončení modernizace tranzitních železničních koridorů. Obsluha významných aglomerací příměstskou železnicí (Praha - Kladno, Pardubice – Hradec Králové, Ostrava – Frýdek Místek, Brno – Třebíč) Zefektivnění provozu zavedením dálkově ovládaného
zabezpečovacího zařízení. Tisková konference MD a SŽDC

Železniční koridory Tranzitní koridory Tisková konference MD a SŽDC

Modernizace železničních koridorů Modernizace koridorů zahájena v 90. letech minulého století. Modernizace převážně ve stávající stopě – malé zvýšení rychlosti s řadou propadů (zejména I. a III. koridor). Neodpovídají požadavkům na konkurenceschopnost vůči silniční dopravě Modernizace byla nutná vzhledem k havarijnímu stavu infrastruktury v roce 1990 Ve směrech, kam povedou budoucí Rychlá spojení, koridory budou sloužit pro nákladní a příměstskou osobní dopravu Tisková konference MD a SŽDC

Síť TEN-T Evropská dopravní politika: v rámci hlavní sítě TEN-T vytvoření tahů pro rychlou osobní a pro nákladní dopravu plán ztrojnásobení evropské sítě VRT do roku 2030 + dobudování evropské sítě VRT do roku 2050 rozvoj nákladních koridorů Core network dokončení výstavby do 2030 Comprehensive network výstavba 2030+ Tisková konference MD a SŽDC

Aktuální stav koridorů Chybějící úseky a uzly: III. Tranzitní železniční koridor Dětmarovice – Mosty u Jablunkova Průjezd uzlem Ostrava hl.n., uzel Olomouc, Přerov (2. stavba – Dluhonická spojka) Ústí nad Orlicí – Choceň Praha-Běchovice – Úvaly Praha-Smíchov – Beroun Zbiroh – Rokycany, Rokycany – Plzeň Průjezd uzlem Plzeň IV. Tranzitní železniční koridor České Budějovice – Veselí nad Lužnicí Veselí nad Lužnicí – Soběslav – Doubí u Tábora Tábor – Votice Votice – Benešov Tisková konference MD a SŽDC

Chystané projekty SŽDC zadá v červnu 2012 tyto nadlimitní veřejné zakázky: Rekonstrukce železničního uzlu Břeclav, 2. stavba Optimalizace tratě Praha Bubeneč – Praha Holešovice Rekonstrukce stanice Olomouc Modernizace tratě Tábor – Sudoměřice u Tábora Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí Tisková konference MD a SŽDC

Mapa chystaných projektů Tisková konference MD a SŽDC

Cíle projektů Účelem staveb je úprava železniční infrastruktury s cílem dosáhnout: co nejvyšší traťové rychlosti (160 km/h, případně až 200 km/h na 4. koridoru) průjezdného průřezu UIC a traťové třídy zatížení UIC ...další úpravy: stanice budou vybaveny bezbariérovými nástupišti s mimoúrovňovým přístupem realizace protihlukových opatření modernizace zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a trakčního vedení Realizací projektů dojde díky snížení jízdní doby a zvýšení přepravní kapacity ke zlepšení konkurenční pozice železnice Tisková konference MD a SŽDC

OPD 2007 - 2013 SFDI SŽDC Financování projektů Investorem těchto staveb je SŽDC a to prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Současně bude zažádáno o spolufinancování těchto projektů Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2007 – 2013. OPD 2007 - 2013 SFDI SŽDC Tisková konference MD a SŽDC

Zajištění transparentnosti Stavby budou zadány v otevřeném řízení dle § 27 zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách, hodnotícím kritériem je nejnižší nabídková cena. Zadávací dokumentace schválil expertní tým složený z pracovníků MD, SFDI a ČVUT. V kvalifikačních předpokladech SŽDC požaduje podmínky odpovídající charakteru a rozsahu stavby. SŽDC nepožaduje podmínky, které by zbytečně omezily počet uchazečů o zakázku. Tisková konference MD a SŽDC

Rekonstrukce železničního uzlu Břeclav, 2. stavba Termín realizace 09/2012 – 08/2014 Hodnota zakázky 1 013 mil. Kč Předmět Rekonstrukce střední části stanice a zabezpečovacího zařízení Přínos Výrazné zrychlení průjezdu a zvýšení bezpečnosti provozu Tisková konference MD a SŽDC

Optimalizace trati Praha Bubeneč – Praha Holešovice Termín realizace 09/2012 – 07/2014 Hodnota zakázky 1 088 mil. Kč Předmět Modernizace stanic a vybudování nové železniční zastávky Přínos Zvýšení kultury cestování Tisková konference MD a SŽDC

Rekonstrukce stanice Olomouc Termín realizace 10/2012 – 11/2015 Hodnota zakázky 2 512 mil. Kč Předmět Modernizace osobního nádraží Přínos Zvýšení kultury a bezpečnosti cestování Tisková konference MD a SŽDC

Modernizace tratě Tábor – Sudoměřice u Tábora Termín realizace 10/2012 – 09/2015 Hodnota zakázky 2 423 mil. Kč Předmět Zdvoukolejnění trati Přínos Zvýšení povolené maximální rychlosti na 160 km/h Tisková konference MD a SŽDC

Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí Termín realizace 10/2012 – 03/2015 Hodnota zakázky 1 469 mil. Kč Předmět Přeložka trati při zachování stávající výpravní budovy Přínos Zvýšení maximální rychlosti až na 160 km/h Tisková konference MD a SŽDC

Tisková konference MD a SŽDC