Úvodní konference projektu Úvodní konference projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se uplatnit na trhu práce
Advertisements

Název DUM: Informační společnost
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Šetření čtenářské gramotnosti
FILOZOFIE VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.11/Md CZ.1.07/1.5.00/
Prof. Marie Königová Havlíčkův Brod června 2008.
Problém - sporná, nerozřešená otázka nebo nesnadný úkol - překážka Řešení problémů.
OSOBNOST.
Seminář NSKTV Praha , Brno Návrh národních deskriptorů Mgr., Ph.D.
Vybrané techniky a metody sociální práce
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
VY_32_INOVACE_51_16 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Vznik lidského myšlení Filip Bordovský. Vznik lidského myšlení Rozum, neboli schopnost myslet se u lidí vyvinula na základě velkého množství faktorů:
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Artificial Intelligence (AI).  „Úloha patří do oblasti umělé inteligence, jestliže řešení, které najde člověk považujeme za projev jeho inteligence.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
HODNOCENÍ UMĚLECKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ A JEJICH VÝSLEDKŮ.
VY_32_INOVACE_51_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Kritické myšlení - základní vymezení, ukázková lekce
VY_32_INOVACE_51_10 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Kritické myšlení Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2010.
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Úvodní informace Informatika pro ekonomy II ZS 2011/2012.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
Úvodní informace Informatika pro ekonomy II LS 2007/2008.
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
Úvodní informace Informatika pro ekonomy I LS 2012/2013.
Přednáška K čemu je právní filosofie
Postavení pedagogiky mezi vědami
MYŠLENÍ A ZPŮSOB ŽIVOTA LIDÍ
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Brno 5. a 6. února 2008 Mezinárodní konference Konkurenceschopnost podniků1 JAK MŮŽE EKONOMICKO-SPRÁVNÍ FAKULTA MASARYKOVY UNIVERZITY PŘISPĚT KE ZVÝŠENÍ.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Úvodní informace Informatika v agrobyznysu LS 2011/2012.
Redefinice společnosti vědění V posledních letech pokusy o redefinici. Dva základní poznatky: 1. vědění není statické, ale dynamické 2. jednotlivé společenské.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_19.
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Přírodovědná gramotnost aktuální téma současnosti Ladislav Podroužek.
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE ZA ŠKODU VY_32_INOVACE_4_1_5 ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE ZA ŠKODU Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Úvod do psychologie Lenka Polešovská Kottler, J., Carlson, J. (2003). Mumie u jídelního stolu. Praha: Portál.
Problémy návratu k přírodě Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a.
Mgr. Jitka LAŠTOVKOVÁ, Ph.D.
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
FILOsOFIE A VĚDA.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
„Jsme rovnocenní partneři“
Organizace a řízení logistiky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
I. Úvod do předmětu 1a. Historie a dějepisectví, historické prameny, metody historické práce.
Podmínky učení.
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Zaměření a funkce sociálního lékařství (SL)
KOMPETENCE TERMÍN : Oprávněnost, způsobilost, pravomoc
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
Informatika pro ekonomy I LS 2009/2010
EXOTICKÁ ZVÍŘÁTKA – skládání obrázků
Základní filozofické otázky
Transkript prezentace:

Úvodní konference projektu Úvodní konference projektu

Program  Slovo úvodem Martin Malčík  Základní informace o projektu Filip Goszler Monika Halšková  Možnosti ICT ve výuce - interaktivní pojetí Libor Koníček  Slovo závěrem  diskuze k projektu, raut

Informační společnost, společnost vědění Cíl učící se společnosti: „Budovat sebedůvěru a způsobilosti jedince k životu ve společnosti, k zaměstnanosti a k ekonomickému životu“ Budování široké poznatkové základny ve vazbě na  Pochopení smyslu věcí  Chápavost a tvořivost  Schopnost úsudku a schopnost rozhodování

Pochopení smyslu věcí  Neustálé otázky  Hledání nových odpovědí  Hledání souvislostí  Adekvátní vědecké uvědomění - schopnost chápat smysl věcí,  Systémové myšlení  Práce s infomacemi ◦ Soudnost ◦ Kritický smysl pro realitu jako ochrana před manipulací

Hierarchie znalostí (Tobin)

Chápavost a tvořivost  Schopnost analyzovat  Vnímání změny  Schopnost inovace  Tvůrčí napětí  Deduktivní logický systém  X  Postřeh  Zdravý rozum  Zvídavost  Zájem o svět kolem nás, touhu experimentovat

Schopnost úsudku a schopnost rozhodování Dovednosti pro porozumění světu kolem nás:  Výběr - volba ◦ Osobní a společenské hodnoty ◦ Schopnost rozumně pochopit okolní svět  Zkušenost z minulosti  Schopnost odhadnout budoucnost ◦ Prezentace neustále se měnícího světa

Program  Slovo úvodem Martin Malčík  Základní informace o projektu Filip Goszler Monika Halšková  Možnosti ICT ve výuce - interaktivní pojetí Libor Koníček  Slovo závěrem  diskuze k projektu, raut

Závěr „Chvílím volného času, kdy člověku nic nechybí, není ničím posedlý a nic nemusí, říkali staří Řekové scholé. Římané toto slovo převzali a od nich všichni ostatní, až z něho vznikla naše škola. Zní to málem jako ironie, ale škola by tedy mělo být to místo, kam se člověk těší, kde nemusí spěchat a ničeho se bát, kde má čas i pohodu na to, aby přemýšlel... Jak se mohlo stát, že je-li pro nás dnes něco protikladem, pravým opakem školy, bude to ze všeho nejspíš volný čas, volno, prázdniny - čili právě a doslova řecká scholé?“ Jan Sokol Filosofie člověka