Kojenecké období.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝSLEDKY VÝZKUMU PODPOŘENÉHO NADAČNÍM FONDEM J&T
Advertisements

Raný vztah a vývoj Mgr.Anežka Volková.
Kojenec - socializace Škola:
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Batole - socializace Škola:
VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace
PRENATÁLNÍ STADIUM NOVOROZENEC KOJENEC BATOLE
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
PSYCHICKÉ STAVY.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Socializace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov42 Autor Mgr.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Komplexní řešení vývoje dětí Rodiče a rodina v životě dítěte
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
Osobnost v sociálním prostředí sociální aspekty osobnosti.
Komunikace s dětským pacientem
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Mladší školní období.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE KOJENECKÉ OBDOBÍ
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Zpracovala: Erika Vash Jarmila Strachoňová Lenka Russwurmová
(komentovaný přehled)
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Výchovné zaměstnání v období kojeneckém
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Socializace,
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Teorie motivace Adéla Furiková.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Alternativní a augmentativní komunikace
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
doc.H.Provazníková Ústav zdraví dětí a mládeže
Deprivace a subdeprivace Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 6. října 2012 Datum: 6. října 2012.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
Kojenecké období TEREZA BENEŠOVÁ C3B Obecné informace  0. až 12. měsíc  velmi rychlý rozvoj a výrazné změny  rozhodující pro další vývoj.
Učení verbální Učení pojmové Učení senzomotorické
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
STÁŘÍ Morávková, Jiránková C3A. STÁŘÍ poslední etapa lidského života, vysoký věk imunitní systém oslaben → větší náchylnost k nemocem stáří rané (65 -
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Osoba a osobnost Pavlína Jordánová, Margita Přikrylová, Eliška Roubalová.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Práva a povinnosti mezi manželi
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Socializace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Socializace Kejřová.
Sociální pozice a role. Zdroj obrázků:
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
KONCEPT BAZÁLNÍ STIMULACE
Pedagogika a psychologie
5. Kultura jako řešení problémů přežití
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Transkript prezentace:

Kojenecké období

11 měsíců, od 1. měsíce do 1. roku - označováno i jako fáze RECEPTIVITY - dítě je otevřené vůči okolnímu světu - dítě musí být stimulováno k učení a musí poznat, že není ohroženo okolím

rozvoj poznávacích procesů: senzomotorické stádium vůdčí úloha – zrak dítě pochopí trvalost objektů (př.: matka je, i když ji nevidí) => důležité pro rozvoj řeči + prohloubení bazální důvěry

rozvoj řeči: závisí na podnětech z okolí rodiče musí na dítě mluvit a měla by to být kvalitní řeč jak mluvit: - pomalu - opakovaně - zřetelně artikulovat Vývoj řeči: kolem 4. měsíce vydává zvuky podobné řeči mezi 6. – 8. měsícem - žvatlání kolem 10. měsíce – rozumí řeči na konci roku – používá jedno slovo kdy začne mluvit závisí na stimulaci

socializace: symbióza mezi matkou a dítětem => dva organismy, které se potřebují kolem 12. měsíc proběhne tzv. ,,psychologické narození“ - dítě si začne uvědomovat kým je ono a kým je matka => rozpad symbiózy mezi 6. – 9. měsícem začne dítě rozlišovat známé a neznámé lidi

vznik a rozvoj identity: 3. – 6. měsíc => ,,tělesné já“ + kruhová reakce mezi 6. – 12. měsícem se rozvíjí ,,primární identita“ -> dítě si uvědomuje svoji vlastní trvalost, spojitost (kontinuitu) vlastního života => na vytvoření primární identity má vliv: Chápání efektu vlastního jednání = kruhová reakce Oceňování a přijetí okolí -citové uspokojení => pokud k němu nedojde => citová deprivace - někdy dítě trpí tím, že matka poskytuje dvojí vazbu = říká, že jej má ráda, ale odstrkuje jej

rozvoj svalstva: KEFALOKANDUÁLNÍ – od hlavy dolů (napřed zvedne hlavičku) MODISTÁLNÍ – od středu k okrajům ( rozvoj pohybu od ramene k prstům) ULNORADIÁLNÍ – rozvoj pohybu od malíčku k palci

Batolecí období

Batolecí období období od 1 do 3 let doba osamostatňování, dítě se uvolňuje ze svých vazeb rozvíjí se samostatná motorika, proniká do prostředí

Rozvoj poznávacích procesů symbolicko – předpojmové myšlení operuje s představami představy se stávají pro dítě symboly reality předpojmové – dítě mluví o obecných pojmech, ale myslí konkrétní věci chce poznat pravidla podle kterých funguje svět chápe trvalost, snaží se objekt označit jménem - symbol

Rozvoj řeči dítě potřebuje model pro rozvoj řeči, aby mohlo napodobovat dochází k rozvoji slovníku. Konec období – desítky, stovky slov snaží se své představy vyjádřit slovy preferují podstatná jména (vnímají trvalost) ve 2 letech první dvouslovné věty - agramatické

Socializace dítě potřebuje, aby mu byly vymezeny normy normy: - jasné a srozumitelné - vedou k udržení jistoty chování rodičů - jednoznačné (dítě musí chápat proč je káráno a za co) - demokratická výchova učení normám probíhá: - na základě nápodoby (dítě imituje formy chování) - identifikace (ztotožnění, snaží se chovat stejně jako určitá osoba) vztah mezi matkou a dítětem se prohlubuje důležitý je vztah i s otcem, dítě cítí silnější zázemí získává více vzorů chování důležitou úlohu hrají vrstevníci, vyhledává jejich společnost

Rozvoj osobnosti mezi 2. a 3. rokem – Sociální já (1. os. j. č.) období vzdoru, objeví se vlastní vůle snaží se osamostatnit v rovině psychické i sociální fáze vzdoru – negativismus je třeba udržovat rovnováhu mezi osamostatňováním a vazbou k matce. Může totiž dojít k separační úzkosti – dítě je necitlivě odděleno od matky

Tvorba prezentace: Zdeňka Černochová Berenika Klestilová Aneta Čajková