Jednotné evropské mýtné 0 TRUCK BUSINESS DAY BRNO, 10. Č ERVEN 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Statutární město Ostrava
Advertisements

Česká parkovací asociace a její role při řešení dopravy v klidu
Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
KONTROLY ZAMĚSTNÁVÁNÍ CIZINCŮ prováděné orgány Celní správy ČR
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
Uvedení do problematiky veřejných zakázek Mgr. Kateřina Slováčková
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
Financování sociálních služeb
Rozpočtové určení daní na Slovensku
• Vliv výběru a kvality tepelné izolace komponentů a potrubí na energetickou náročnost systému předávání tepla Joule 2010 Září Zdeněk HERMAN Předávací.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
NEJLEPŠÍ KVALITOU PENĚZ JE JEJICH KVANTITA Aktivní správa peněžních prostředků ATLANTIK AM Akciové trhy
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Optimalizace tramvajové dopravy s cílem redukce dopravních výkonů metodou preference nízkého počtu frekventovaných linek (Jeden z původních návrhů, nyní.
1 Daň z nemovitostí a místní poplatky jako finanční zdroj obcí a měst Alena Holmes Zdeňka Jirásková Odbor – Majetkové daně, daň silniční, poplatky a oceňování.
Příprava nové dopravní politiky ČR
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Integrovaný dopravní systém
Zábavná matematika.
Radializace Nový Smokovec, září 2011.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Stav přípravy novelizace energetických zákonů a vyhlášek a účinnost užití energie v průmyslu Současný stav energetické legislativy v ČR Seminář AEM
2. pracovní seminář internetizace knihoven Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Mýtné systémy v ČR a Evropě 0 TRUCK & BUSINESS DAY BRNO, 10. kv ě ten 2010.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK
Ministerstvo dopravy České republiky
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
You drive, we care. DKV Euro Service.
Jak dál ve zpoplatnění silnic? 0 O 2 TRUCK BUSINESS DAY LEDNICE, 12. KV Ě TEN 2011.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 24. března 2014.
1 Přechodná období ČR po vstupu do EU VŠFS – kombinované studium Veřejná správa
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka „Stav financování vodohospodářských.
Statutární město Ostrava
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Stávající situace billboardů u silnic a případné návrhy opatření Ing
Valná hromada Svazu dopravy - Ekologická daňová reforma v ČR Ekologická daňová reforma (EDR) v ČR JUDr. Jan Dusík, MSc. I. náměstek ministra ředitel.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Integrovaná povolení v Moravskoslezském kraji , Marek Bruštík.
Interreg IIIA Česká republika–Polsko Olomouc, Hotel Flóra Závěrečný seminář Seminář je spolufinancován EU.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Kvantifikace externích nákladů z jízdy nákladního vozidla na zpoplatněných a objízdných trasách Vojtěch Máca Centrum pro otázky životního prostředí UK.
ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silniční doprava.
seminář hybridní mýtné systémy 1 Ekonomika mýtných systémů Ladislav Bína, František Lehovec, Václav Skurovec České vysoké učení technické v.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Zápatí prezentace Majetkové daně – motorová vozidla Michal Radvan.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Zdanění provozu motorových vozidel v ČR Autor: Lucie Fialová Vedoucí práce:Mgr. Marta Hortová Oponent:Mgr. Hana Bartošová České Budějovice, červen 2016.
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Výbory a pracovní skupiny
Majetkové daně – motorová vozidla Michal Radvan
Daně z motorových vozidel Michal Radvan
Zdanění motorových vozidel Michal Radvan
Silniční doprava a životní prostředí
LEGISLATIVNÍ DROBEČKY …plus něco navíc
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Transkript prezentace:

Jednotné evropské mýtné 0 TRUCK BUSINESS DAY BRNO, 10. Č ERVEN 2009

Jednotné evropské mýtné 1 Obsah  Interoperabilita a EETS  Směrnice „Euroviněta“  Mýtný systém v ČR, současnost a budoucnost a budoucnost

Jednotné evropské mýtné 2 Jednotné evropské mýtné? Interoperabilita evropských mýtných systémů (chceme jednotné mýtné?) (chceme jednotné mýtné?)___________________________________ Příklad pro vůz 4 nápravy, emisní třída EURO III: DE: € 0,183 = 4,94 Kč/km (1 € = 27 Kč) AT: € 0,3318 = 8,96 Kč/km CZ: 4,20 Kč/km

Jednotné evropské mýtné 3 Interoperabilita v EU Směrnice č. 2004/52/ES o interoperabilitě elektronických mýtných systémů pro výběr mýtného  Jen pro elektronické mýtné systémy  Předepsané technologie: = družicové určování polohy = družicové určování polohy = mobilní komunikace podle normy GPS – GPRS = mobilní komunikace podle normy GPS – GPRS = mikrovlna na 5,8 GHz (v EU většina) = mikrovlna na 5,8 GHz (v EU většina)  Evropská služba elektronického mýtného (EETS) = do 3 let pro vozy nad 3,5 tuny nebo pro více než 9 osob = do 3 let pro vozy nad 3,5 tuny nebo pro více než 9 osob = do 5 let pro ostatní vozidla = do 5 let pro ostatní vozidla

Jednotné evropské mýtné 4 EETS  Jednání od r  Chybějící standardy pro satelit  Schválení EP?  Vyhlášení Definice EETS

Jednotné evropské mýtné 5 Obsah EETS  Dobrovolnost uživatelů  Jedna smlouva, jedna OBU, jedna faktura  Registr mýtných systémů  Mýtné v EETS do úrovně lokálního mýta  Hlavní účastníci, jejich role  Nezávislé regulační orgány

Jednotné evropské mýtné 6 EETS a Č R  Hybridní řešení  Využití hybridu  Pilotní projekt

Jednotné evropské mýtné 7 Sm ě rnice „Eurovin ě ta“ Č. 1999/62/ES, ve znění č. 2006/38/ES Č. 1999/62/ES, ve znění č. 2006/38/ES (o výběru poplatků za užívání určitých pozemních komunikací těžkými nákladními vozidly) (o výběru poplatků za užívání určitých pozemních komunikací těžkými nákladními vozidly)  Silniční daň a jejich minimální částky (MF)  Pro vozidla od 12 tun, od r nad 3,5 tuny  Podmínky pro časové a výkonové zpoplatnění  Započitatelné náklady do mýtného  Maximální částky časových poplatků (€ 876 pro EURO III, 3 nápr.)  Přirážky v horských oblastech  Slevy z mýtného pro časté uživatele

Jednotné evropské mýtné 8 Novela sm ě rnice  Použití nejen na síti TEN-T  Nové poplatky za externí náklady (hluk, znečištění ovzduší, kongesce) (hluk, znečištění ovzduší, kongesce)  Dobrovolnost ČS při zpoplatnění externalit  Výpočet a maximální částky externalit

Jednotné evropské mýtné 9 Zpoplatn ě ní externalit Návrhy maxim. sazeb (Eurocent/km; € = 27 Kč):  Ovzduší: (Euro III) 7,0 (1,89 Kč)  Hluk: den 1,1 (0,30 Kč) noc 0,13 (0,035 Kč) noc 0,13 (0,035 Kč)  Kongesce: A (mimo dopr.špičku) 0 B (špička 70 % voz.) 15,0 (4,05 Kč) B (špička 70 % voz.) 15,0 (4,05 Kč) C (špička 90 % voz.) 55,0 (14,85 Kč) C (špička 90 % voz.) 55,0 (14,85 Kč) Poznámka: B + C maxim. 8 hod./den

Jednotné evropské mýtné 10 Dopady externalit na mýtné  Průměrné mýtné v EU 20 €ct/km (5,40 Kč/km)  Průměrný poplatek externalit 4-5 €ct/km  Výpočty EK na konkrétní trasy

Jednotné evropské mýtné 11 Projednávání novely  Původní návrh EK  Hlavní problém: kongesce  Kompromis CZ PRES  Další postup, nový EP

Jednotné evropské mýtné 12 Mýtný systém v Č R (1)  km D + RS, 172 km silnic I. třídy  Komunikace ve správě státu, krajů, obcí  Předepsané mýtné: 2007: 5,56 mld. Kč2008: 6,13 mld. Kč 2007: 5,56 mld. Kč2008: 6,13 mld. Kč 1-5/2009: 2,19 mld. Kč (cca minus 15 %) 1-5/2009: 2,19 mld. Kč (cca minus 15 %)  Příjmy z dálničních kupónů 2007: 2,45 mld. Kč2008: 2,89 mld. Kč 2007: 2,45 mld. Kč2008: 2,89 mld. Kč 1-4/2009: 2,1 mld. Kč 1-4/2009: 2,1 mld. Kč

Jednotné evropské mýtné 13 Mýtný systém v Č R (2)  Novela zákona č. 13/1997 Sb., o PK  mýto pro motorová vozidla nad 3,5 tuny  Nové komunikace v r  D1, D3, R6, R7, R35  Zpoplatnění na dalších komunikacích  Pilotní projekt

Jednotné evropské mýtné 14 Děkuji za Vaši pozornost Kontakt: Ing. Jan Brouček MD – odbor pozemních komunikací Odd. telematiky a zpoplatnění silniční sítě Tel.: Fax: