Zvládání stresu ve firmě COMPUSMART Institute of Work, Health & Organisations (I-WHO) University of Nottingham, UK www.i-who.org.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
Zvládání pracovního stresu ve společnosti Rees Shipping Seafarers International Research Centre (SIRC) Cardiff University, UK
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Řízení diverzity Mgr. Hana Velíšková, HR specialistka Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů.
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Management Ing. Jan Pivoňka.
Zvládání pracovního stresu ve společnosti SKY Bulk Carriers Management Masters and Mates Union of Greek Merchant Marine
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Lidský faktor v dopravě!
Genderový audit Mgr. Tomáš Bitrich Společenská odpovědnost firem v Ústeckém kraji CZ.1.07/3.2.06/
Nabídka personálních služeb
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Různé role zástupce ředitele školy
Analýza a popis pracovního místa
Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec Králové 2 1www.centrumandragogiky.cz Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec.
Audit IT procesů ve FNOL
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR MS_P01.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
ZAMĚSTNÁNÍ RODINA Slučitelnost má mnoho faset Pracovní doba „flexibilní, férová, v zájmu rodiny“  Flexibilní pracovní doba pro rodiče  Částečné úvazky.
Průzkum společnosti Ernst & Young mapuje společné podnikatelské znaky, ale i aktuální problémy.
Politický kontext a řízení rizik v rámci PPP Školení na řízení rizik v projektech PPP Twinningový projekt CZ/2005/IB/FI/04 Mikko AJ Ramstedt.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
„ Validace dobré praxe 2 “. Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací.
Aktivní a věcná komunikace je základem kvality každodenně poskytovaných služeb. V Sodexo ji rozdělujeme na několik stupňů, které umožní věnovat se různé.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
TÉMA: VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Připraveno v rámci projektu „Projektové financování vysokých škol“ podpořeného FRVŠ pod číslem 72/2011
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
AUDIT ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ V MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNICÍCH Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Gender mainstreaming Proč a jak na to? Monika McGarrell Klimentová Praha,
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Minimální standard sociální práce orgánu pomoci v hmotné nouzi
TVORBA STRATEGIE HARM BORGERS
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Jak na odměňování dle výkonu?
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Assessment centrum.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Elektronizace v prostředí justice
Assessment centrum.
Plán obchodního projektu
Transkript prezentace:

Zvládání stresu ve firmě COMPUSMART Institute of Work, Health & Organisations (I-WHO) University of Nottingham, UK

Firma COMPUSMART •Založena roku 1988: 5 poboček, 27 zaměstnanců a 2 manažeři John a Mark •2 administrátoři, 2 pracovníci technické podpory na VPP •7 žen, zbytek muži •12 VŠ vzdělání, 3 doktorandské •Každá pobočka: 1 administrátor, 1 pracovník technické podpory, 1 obchodní zástupce, 2 pracovníci vývoje technických služeb a softwaru – v sídle firmy o jednoho administrátora a pracovníka technických služeb více •Hlavní činnost: technická podpora a služby, vývoj softwaru a prodej

Stresové faktory a vliv stresu •Zvýšená pracovní zátěž, dlouhá pracovní doba, pracovní tlak, bolesti kloubů a svalů, obavy o budoucnost firmy, nedostatek rozvoje zaměstnanců •3 pobočky s „open space“ kancelářemi: stížnosti na nedostatek soukromí a hluk •Manažeři podporují své zaměstnance, neformální atmosféra, přátelská atmosféra, dobré vztahy mezi kolegy •Flexibilní pracovní podmínky pro matky s dětmi •Pro vyřešení problémů byli přizvání externí experti

Jakým problémům malé a střední firmy (SME) čelí a které z nich mají spojitost s pracovním stresem?

Je v SME jednodušší nebo složitější zvládat stres?

Proč je v menších firmách role manažera zásadní?

Kde mohou malé firmy hledat a najít patřičnou podporu s ohledem na problematiku pracovního stresu?

Metodologie hodnocení rizik a její implementace (1) •Zvládání rizik = hodnocení rizik + redukce rizik •Studium organizačních dat o firemní politice, absencích, obměnách personálu, nehodách, nemocnosti, stížnostech zaměstnanců, produktivitě •Sestavení řídící skupiny •Návštěva jednotlivých pracovišť, pohovory pro pracovní analýzu •Analýza hodnocení rizik: identifikace klíčových problémů a jejich vztah ke stresu a muskuloskeletárním (svaly, klouby) problémům

Metodologie hodnocení rizik a její implementace(2) •Hlavní problémy, na které poukázala většina zaměstnanců: organizace práce (přidělování úkolů, nastavování a vyřizování priorit, jasnost popisu práce), pracovní zátěž a pracovní doba (dlouhá a nepravidelná pracovní doba), komunikace, firemní situace a vize, rozvoj zaměstnanců, na třech pobočkách design kanceláří stylem „open space“

Jaké jsou hlavní kroky procesu hodnocení rizik?

Jaká je role řídící skupiny a kdo by v ní měl být zastoupen?

Jak jsou vybíráni respondenti pro pohovory na pracovní analýzu?

Co je cílem průzkumu pro hodnocení rizik?

Techniky pro prevenci a opatření (1) •Akční inovační workshop: na konci pracovního dne ( ) •Experti celé skupině zaměstnanců prezentovali odhalená fakta a požádali je, aby spolupracovali s managementem a nalezli vhodná opatření pro vyřešení identifikovaných problémů a aby si zároveň uvědomili existující omezení •Cíl: identifikovat minimální počet opatření, která se vypořádají s maximálním počtem problémů

Techniky pro prevenci a opatření (2) •Organizace práce: budou vytvořeny jasné popisy práce pro každou pracovní pozici, které budou obsahovat úkoly pro každou z nich (Johnem ve spolupráci s experty); každý pracovní den bude zahájen poradou, na které budou projednány priority daného dne •Pracovní zátěže a pracovní doba: management zváží možnost najmutí více zaměstnanců nebo pracovníků na HPP či VPP podle potřeby

Techniky pro prevenci a opatření (3) •Komunikace, situace firmy a vize firmy: management bude každé tři měsíce vydávat oběžník, který bude zaměstnance informovat o otázkách týkajících se firemní politiky a rozvoje •Rozvoj zaměstnanců: management zavede odpovídající schéma odměňování, jež bude směřovat k rozvoji zaměstnanců •Kanceláře ve stylu „open space“: budou zjištěny možnosti odstěhování do jiných kanceláří nebo rekonstrukce kanceláří stávajících

Techniky pro prevenci a opatření (4) •Zpráva sestavená na základě akčního inovačního workshopu: dohodnuté činnosti včetně jejich časového řešení a osob zodpovědných za jejich implementaci •Management bude uchovávat podrobné záznamy o produktivitě, absencích, úrazech, nemocech a stížnostech zaměstnanců

Jaké jsou klíčové faktory úspěchu Akčního inovačního workshopu?

Jaké jsou zodpovědnosti expertů a zaměstnanců?

Hodnocení procesu zvládání rizik a opatření (1) •Časový rámec pro hodnocení výsledků opatření a procesu zvládání rizik závisí na: dostupnosti zdrojů, loajalitě k firmě, počtu a druhu implementovaných opatření •Doporučuje se, aby proces zvládání rizik byl každoročně opakován •Hodnocení formou pohovorů se zaměstnanci, průzkumem organizačních dat a opakováním průzkumu hodnocení rizik

Hodnocení procesu zvládání rizik a opatření (2) •COMPUSMART: pozitivní výstupy, snížení stresu a muskuloskeletálních bolestí, nižší úroveň absencí, vyšší produktivita •Společnost vyvinula antistresovou politiku a zavázala se, že tento proces bude každoročně opakovat

Jaký je vhodný časový rámec pro zhodnocení zavedených opatření?

Jaká je výhoda hodnocení?

Jaké jsou výhody a nevýhody toho, že hodnotící proces vykonávají externí experti?