Průběžné vyhodnocení zpětné vazby k metodikám a procesům v rámci NSK2 Dotazníkové šetření realizované v období 19. 2. – 17. 3. 2014 v. 19-3-14.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní soustava povolání
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Národní soustava kvalifikací
Národní soustava kvalifikací Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Setkání se členy Svazu obchodu a.
Problematika ověřování a uznávání podle zákona č.179/2006 Sb.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
NÚV a jeho priority v oblasti celoživotního učení
Rozvoj a implementace Národní soustavy kvalifikací (NSK2) Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Sektorové dohody Ano či Ne? Jednání Svazu dopravy
Národní soustava kvalifikací Metodika naplňování NSK doplněné a upravené vydání Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Prohlubování meziobecní spolupráce na území ORP Kutná Hora.
Národní soustava kvalifikací v aktivitách Úřadu práce ČR.
Národní soustava povolání III Konference Národní soustava povolání - moderní nástroj světa práce Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání Systém ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání podle zákona č. 179/2006 Sb.
Implementace NSK do personální praxe Stálá konference předsedů SR, Eva Novotná Tým PR NSK 2.
Projekt podpory technického vzdělávání B. Wojnar.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Národní soustava kvalifikací Praktický nástroj pro řešení nerovnováhy na trhu práce Proč jsme šli do NSK? Jaroslava Doležalová personální ředitelka Synthesia,
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Zaměstnavatelé jako spolutvůrci systému
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Dalším vzděláváním k uspokojení požadavků zaměstnavatelů a k uplatnění na trhu práce Celoživotní učení - Kroměříž, Projekt je spolufinancován.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
NÁRODNÍ SOUSTAVA POVOLÁNÍ. Národní soustava povolání (NSP) je otevřená soustavně aktualizovaná databáze informací o potřebách trhu práce, vytvářená zaměstnavateli.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
PREZENTACE PRO ITP Ing. Miloslav ILEČEK, ITP pracoviště Jihlava , Velké Karlovice Institut Trhu Práce.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
STAV VÝVOJE A VYBRANÉ SOUVISLOSTI NÁRODNÍ SOUSTAVA KVALIFIKACÍ STAV VÝVOJE A VYBRANÉ SOUVISLOSTI.
NSK jako prostředek efektivní spolupráce mezi zaměstnavateli a vzdělavateli v oboru fitness Konference NSK Hotel Pyramida
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Národní soustava kvalifikací Semináře ve spolupráci s UNIV3 Seč, říjen 2015 Ing. Zorka Husová, NÚV Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Veřejná zakázka na realizaci projektu MPSV NÁRODNÍ SOUSTAVA POVOLÁNÍ ing. Jaromír Janoš, Trexima spol. s r.o. Zlín 2. Národní konference projektu NSK,
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
ROZVOJ A IMPLEMENTACE NÁRODNÍ SOUSTAVY KVALIFIKACÍ N S K II.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
VZ Zajištění podpory procesů a materiálně technického zázemí pro jednání pracovních skupin Model sektorových rad Školení pro členy pracovních skupin sektorových.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje.
Role MŠMT a Národní rady pro kvalifikace v procesu tvorby, posuzování a schvalování NSK Monika Pokorná.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Systém sociálních služeb a sociální práce - stávající stav a návrhy změn Seminář APSS ČR, 15. – , Chotoviny Mgr. David Pospíšil ředitel Odboru.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Seminář „Jak dál v přípravě zákona pro nelékařská zdravotnická povolání“ Výstupy z pracovní skupiny pro nelékařská zdravotnická povolání – směřování, cíl.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
ROZVOJ A IMPLEMENTACE NÁRODNÍ SOUSTAVY KVALIFIKACÍ N S K II.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Aktuální údaje NSK SR pro energetiku
Podpora krajského akčního plánování
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Základní informace k ŠAP a PA
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
NSK Jednání k PK chůva na MPSV
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Krajské akční plánování
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Výsledky dotazníkovÝCH šetření
Transkript prezentace:

Průběžné vyhodnocení zpětné vazby k metodikám a procesům v rámci NSK2 Dotazníkové šetření realizované v období – v

Cílové skupiny Členové SR – dotazník byl odeslán 19. – s termínem vyplnění do ), návratnost -155 odpovědí, detailní hodnocení viz další snímky Další dotazníky byly odeslány (s termínem ) Členové pracovních skupin – 256 odpovědí Stvrzovatelé – 275 odpovědí Autorizující orgány – 11 odpovědí Autorizované osoby – 192 odpovědí Vzdělávací společnosti (které mají u MŠMT akreditován program vedoucí k PK) – 48 odpovědí

Elektronický dotazník byl poslán na všechny členy SR. Stav k : 155 odpovědí (detailní členění za jednotlivé SR viz tabulka) Témata (okruhy) dotazníku: • Nominace do SR • Proces tvorby PK • Hodnocení Excelence SR • Zapojení dalších subjektů • Pracovní skupina • Metodická podpora tvorby PK Detailní znázornění odpovědí na jednotlivé otázky – viz následující snímky Sektorové rady - návratnost

V ET převažovali teoretici z VŠ, SŠ, NÚV, MPSV, MŠMT, z praxe snad byli jen se zavřením očí lidi z ÚP. Za opravdovou praxi byl jen jeden OSVČ a zástupce profesní asociace. Přitom NSK a NSP měly být věci praktické, výsledky práce ET jsou teoretické nesmysly, které v praxi nikdo nevyužije. Lidé se zkouškami Kariérového poradce budou stejně nepoužitelní, jako stávají absolventi SŠ a VŠ. Ve srovnání třeba se Sektorovou radou pro administrativu a management je to nebe a dudy. Vrchní řídící tým a Správní rada sítě SR zamítli nominaci odborového svazu schválenou příslušnou sektorovou radu, a to na základě požadavku zaměstnavatelů. V platném MODELU ZAPOJENÍ SOCIÁLNÍCH PARTNERŮ DO POPISOVÁNÍ SVĚTA PRÁCE PROSTŘEDNICTVÍM SEKTOROVÝCH RAD - ŘÍJEN 2012 možnost zasahovat do nominací odborových organizací,stejně jako do nominací dalších subjektů (vzdělavatelů, akademické sféry, příslušného ministerstva – autorizujícího orgánu a dalších subjektů spolupracujících na projektech, na kterých se podílí také daná SR,) v MODELU uvedena není. Na rozdíl od ET Kariérové poradenství, kde převažovali teoretici z VŠ, SŠ, NÚV, MPSV, MŠMT, z praxe snad byli jen se zavřením očí lidi z ÚP a za opravdovou praxi byl jen jeden OSVČ a zástupce profesní asociace, v SR pro administrativu a management jsou opravdu zástupci praxe, jak by to mělo správně být. NSK a NSP jsou věci praktické, výsledkem práce nesmí být teoretické nesmysly, které v praxi nikdo nevyužije. Lidé se zkouškami musí být v praxi použitelní, ne jako stávají absolventi SŠ a VŠ. Sektorová rada pro administrativu a management je nastavena naprosto správně, na rozdíl třeba od ET Kariérové poradenství. nedostatek reprezentantů specializovaných obchodních řetězců 1.Jsou Vám srozumitelná pravidla pro nominaci členů do sektorových rad Ano % Ne 5 3% Nominace do SR Needitované ukázky doplňujících odpovědí:

Domnívám se, že někdy je odtržený od reality trhu práce a jsou kladeny příliš vysoké požadavky na standardy a zkoušky. Dovednosti a měkké kompetence, které profesní kvalifikace zahrnují jsou obtížně měřitelné a pouze znalosti nespasí trh práce ani zaměstnavatele. Příklady ze zahraničí ukazují, že je možné přistupovat k tomuto i bez složitého zkoušení (zejména často i znalostí). Ti, kteří tvoří PK jsou často již vzdáleni realitě a nebo ani nikdy v podobných PK nepracovali. (možná to neplatí o všech SR) Protože je blokován ze strany MF ČR Proces nejasný, chybí jasná (jasně komunikovaná) kompetence jednotlivých článků. Pomocí by byla legislativní opora (podobně, jak tomu bylo u PK strážných). Nejslabší stránkou procesu je efektivní využití profesních kvalifikací v praxi. Do doby, než bude jasně stanoveno, proč by měli zaměstnavatelé využívat a preferovat uchazeče, kteří disponují příslušnou "profesní kvalifikací", tak tento systém zůstane neefektivní. Tvorba odráží názor, pohled pracovní skupiny a SR. Propojení s praxí je dáno pouze názorem členů SR. Při oborové, sektorové, vlastnické a jiné různorodosti zjevně zjednodušující. - chybí větší propojení a zpětná vazba mezi tvorbou vhodných PK a zaměstnavateli - vše příliš dlouho trvá Needitované ukázky doplňujících odpovědí: Proces tvorby PK

Nejsem schopen posoudit. Nejde o pravidla, ale vůbec o smysl tohoto ukazatele! Jsou zde srovnávány nesrovnatelné parametry. Je to zejména o kvantitě, kvalita nemá patřičnou váhu. Systém je poplatný naplnění indikátorů v projektu. Což chápu. Pro praxi však řada sledovaných ukazatelů pokřivuje skutečné potřeby hospodářství. Pro příklad : vyjde opatření o kontrole komínů, takže začneme připravovat stovky lidí, kteří jenom umí dát razítko a podepsat se, ale o kominickém řemesle nemají vůbec potuchy. Další problém je v tom, že musíme připravovat kvalifikace na technologie, které sem přicházejí a my máme vykazovat kolik lidí jsme proškolili. Zmenšit váhu PR Nikdy, nic není připraveno úplně ideálně. Ale, stále platí pravidlo, že jednodušší je kritizovat, než vytvářet. Proto při plném vědomí odpovídám variantu "ano". vzhledem ke specifičnosti a různorodosti odvětví se domnívám, že tato pravidla ani objektivně nastavit nelze Rozumím způsobu hodnocení, ovšem konkrétně v Sektorové radě „Právo a justice“ některé úkoly, které jsou předmětem hodnocení, nelze z objektivních důvodů splnit. ohodnocení rady za excelenci je žádné nebo nedostatečné, takže málo motivující Hodnocení Excelence SR Needitované ukázky doplňujících odpovědí:

Příklady dalších uváděných subjektů: • úřady práce • odborové organizace • živnostenské úřady… Zapojení dalších subjektů

Nevím, co je doporučené složení, výše se nikde neuvádí. Každopádně NSK a NSP by měly být věci praktické na rozdíl od všeobecnosti a nepropojenosti školství s praxí. Takže více praktiků a minimum teoretiků ze škol, ústavů a úřadů. nevím, proč členem pracovní skupiny nemůže být jiný spolučlen sektorové rady. Lidí kteří jsou odborníky a zároveň chtějí spolupracovat moc není. nevidím důvod, proč by 2 členové sektorové rady nemohli být také zároveň v jedné pracovní skupině. U PS byla podmínka zapojení malých společností nebo OSVČ, toto nelze u některých PS dodržet zrušit zástupce malých firem, často se v určitých oborech ani nevyskytují a většinou nemají čas Zvážit povinnou účast členů PS - OSVČ, malý podnik - v odůvodněných případech. Pro některé PK je složité najít členy, které splňují stanovené požadavky. netrvat na "živnostníkovi" - jsou PK, která živnostník nikdydělat nemůže Uvádím ano, ale měla bych k tomu poznámku. Někdy není jednoduché takové obsazení zajistit, protože lidé z výrobní sféry jsou velmi vytížení, někteří mají horší přístup k počítačové technice a internetu a tak ne vždy je zajišťování těch, kteří chtějí kvalifikovaně pracovat jednoduché. Snáze se daří nacházet takové zájemce, kteří sice momentálně ve výrobní sféře nejsou zaměstnáni, ale přešli z ní na jiné pozice před krátkým časem, a mají tak stále dostatek zkušeností z této oblasti. Jenom poznámka - ověřit, že členové pracovní skupiny budou schopni pracovat se systémem IS NSK. Máte-li na mysli obecná pravidla pro tvorbu pracovních skupin, tak s těmi souhlasím. Needitované ukázky doplňujících odpovědí: Pracovní skupina

Neměnit pravidla v průběhu tvorby PK. Sjednotit stanoviska k efektivní definici kompetencí, urychlit proces schvalování. neumím posoudit, zatím jsem nevytvářela, pouze posuzovala nové PK Pokud se jedná o metodiku psanou v dokumentech na prostudování - je dostatečná Výklad metodiky garantem je nejednotný, garant si stále někde něco konzultuje, stále vyžaduje společná jednání a absolutně nezohledňuje náklady na tato jednání. - tedy je absolutně nedostatečný. - členové SR jsou sice placeni, ale nejsou to příjmy hlavní. bylo by vhodné více kontrolovat členy ke splnění úkolu. Měli by posoudit vedoucí PS. Jednotnost připomínek, zpětná vazba směrem k PS zatím nemohu posoudit, členem pracovní skupiny jsem nyní nově Metodická podpora tvorby PK Needitované ukázky doplňujících odpovědí:

Další informace k této aktivitě budou případně předány na některém z dalších jednání SR. Tým metodik děkuje za Váš čas věnovaný vyplnění dotazníku, za Vaše názory a návrhy úprav metodik a procesů souvisejících s realizací NSK2.