KONFERENCE ASOCIACE ŘEDITELŮ GYMNÁZIÍ ČR - PŘEROV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Středisko podpory poradenských služeb
ICOLLE 2013 Systémové prvky celoživotního učení – Kariérní systém pro učitele Petr BANNERT Křtiny 17. září 2013.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
ECVET v Programu celoživotního učení
Kariérové poradenství
Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Asociace ředitelů gymnázií Přerov, 3.dubna 2012
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Jednání expertní skupiny dne
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Kariérní systém učitelů
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Kvalifikovanost učitelů z pohledu politických stran a zřizovatelů.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
STANDARD STUDIA k výkonu specializovaných činností Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Aktuální problémy v přípravě učitelů (Komise pro přípravu učitelů Rady VŠ) Materiál pro 17. zasedání předsednictva Rady VŠ dne
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Problémy vymezení hledisek kvality v přípravě učitelů pozitivní přínos určení a uplatňování hledisek kvality závisí na splnění podmínek pro jejich užitečné.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Kvalitní škola – kritéria a indikátory hodnocení
Rámcové a školní vzdělávací programy
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Jednání expertní skupiny dne
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální řízení Podpora řízení a rozvoje lidských zdrojů ve školství.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
MŠMT červen Základní údaje o projektu Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Prioritní osy 4a Systémový rámec celoživotního.
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Implementace kariérního systému - IMKA
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Komplexní systém hodnocení
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
STANOVISKO SKAV, o. s. K PROFESNÍMU STANDARDU KVALITY UČITELE
Hlavní manažér SP Kvalita I
První zkušenosti s evaluací
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

KONFERENCE ASOCIACE ŘEDITELŮ GYMNÁZIÍ ČR - PŘEROV

Vypracovat kariérní systém učitelů a ředitelů škol umožňující celoživotní zvyšování kvality jejich práce s návazností na motivující systém odměňování podle transparentních pravidel.

• Definovat jednotlivé kariérní stupně v návaznosti na víceúrovňový standard učitele. • Definovat víceúrovňový standard pro ředitele. • Vytvořit a ověřit obsah, rozsah a způsob ukončení vzdělávání pro každý kariérní stupeň a navržený systém pilotně ověřit. • Navrhnout systém hodnocení realizovaných vzdělávacích programů, včetně jeho financování.

• Vytvořit kritéria a stanovit podmínky pro pravidelné hodnocení učitelů. • Vytvořit nástroj pro vedení a hodnocení profesních portfolií a navržený systém pilotně ověřit. • Zpracovat návrh na harmonizaci relevantních právních předpisů týkajících se profesního rozvoje tak, aby byla jasně vymezena pravidla pro všechny účastníky, stanovena práva a povinnosti učitelů v oblasti jejich profesního rozvoje a nastaveny postupy, které umožní rozeznat a odměňovat kvalitní práci učitelů a ředitelů.

1.Celoživotní výkon standardních učitelských profesí 2.Cesta rozvoje profesních kompetencí k expertní pozici 3.Cesta směřující k získání specializace 4.Cesta směrem k řídícím kompetencím a řídícím pozicím ve školství …a jejich kombinace

1.SU pochopitelný pro učitele a ředitele 2.Z popisů očekávaných kompetencí učitelů musí být explicitně či implicitně patrný růst kvality pedagogické práce a náročnost jeho práce ve škole mezi jednotlivými stupni 3.Formativní vliv SU a KS na každodenní školní praxi 4.Využitelné při sebehodnocení učitele, kompetence musí být hodnotitelné interně ředitelem i externím hodnotitelem – navazuje metodika hodnocení 5.SU musí být „transparentní“, jednoznačný z pohledu „učitel splňuje“ x „učitel nesplňuje“ 6.Popisy očekávaných kompetencí musí odůvodňovat vyšší finanční hodnocení učitele zařazeného do vyššího KS 7.Kompetence učitele v SU musí být formulovány na „stejné úrovni obecnosti“ 8.Využitelný z pohledu ostatních dvou KA projektu – „vzdělávání“ a „portfolio“

Požadavky projektového rámce • Karierní stupeň 1učitel – „začátečník“ • Karierní stupeň 2učitel – „standard“ • Kariérní stupeň 3učitel – „expert“ • Kariérní stupeň 4učitel – „rozsévač“ Požadavek MŠMT • Zdůraznění kvality pedagogické práce učitele • Oddělení specializovaných a funkčních pozic od podmínek karierního postupu v užším slova smyslu

Učitel, jeho škola a její okolí Učitel a jeho třída Učitel a jeho osobnost

VYUŽITÁ DEFINICE

 Splňuje nároky, které učitelské povolání vyžaduje. Je osobním vzorem svým žákům jako člověk i jako odborník.  Plánuje svůj osobní profesní rozvoj se zřetelem k potřebám školy a svým profesním zájmům a rozvíjí své obecné a odborné kompetence ve vztahu k praxi v oboru.  Ve své práci využívá principy reflexivní praxe.  Ovládá základní techniky vědecké práce. ROZPRACOVÁNÍ

 Při plánování výuky i svého výchovného působení na žáky směřuje k cílům stanoveným kurikulárními dokumenty, má na zřeteli očekávané výstupy, učivo i kompetenční rozvoj žáků.  Při práci se žáky využívá široké spektrum metod a forem výuky s jednoznačným důrazem na aktivní učení žáků. Zohledňuje potřeby a možnosti jednotlivých žáků.  Výsledky učení žáků hodnotí s využitím aktuálních teoretických poznatků. Hodnocení žákovy práce provádí dle jasných kritérií a vztahuje jej k cílům učení. Přihlíží k individuálním možnostem žáka.  Rozvíjí u žáků dovednosti potřebné k hodnocení vlastní práce i práce ostatních. Vede je k odpovědnosti za výsledky vlastního učení. ROZPRACOVÁNÍ

 Přispívá k vytváření pozitivního sociálního klimatu školy, založeného na vzájemném respektu, sdílení společných profesních hodnot a spolupráci. Dodržuje pravidla profesní etiky.  Poskytuje rodičům vhodným způsobem všechny potřebné informací o procesu i výsledcích žákova učení a výchovy. Spolupracuje s nimi na partnerské rovině s cílem společně hledat cesty k rozvoji dítěte. Usiluje o zapojení zástupců žáků do života školy.  Komunikuje s partnery školy a účelně s nimi spolupracuje. ROZPRACOVÁNÍ

KARIERNÍ STUPEŇ II. K hodnocení práce žáka využívá dostupnou didaktickou techniku. K hodnocení výsledků práce žáka využívá připravené testy a zadání, které samostatně vyhodnocuje. KARIERNÍ STUPEŇ III. Připravuje a realizuje srovnávací testy a písemné práce ve svém předmětu, vyhodnocuje jejich výsledky a zpracovává je do doporučení vedoucích ke zlepšení výsledků školy. KARIERNÍ STUPEŇ IV. Podílí se jako autor či expert resp. oponent v přípravě a vyhodnocování celoplošných šetření směřujících k ověřování výsledků vzdělávání.

KARIERNÍ STUPEŇ II. Má potřebné odborné znalosti a dovednosti v oboru, který právě učí. Neztrácí kontakt s vývojem svého oboru a předmětu v praxi a v oblasti oborově didaktické. KARIERNÍ STUPEŇ III. Zastává ve své škole formální či neformální pozici, z níž může ovlivňovat odborný růst svých kolegů (předseda předmětové komise, předseda metodického sdružení…). KARIERNÍ STUPEŇ IV. Pracuje jako odborný pracovník v národních a mezinárodních projektech. Aktivně se podílí na činnosti odborných, metodických a jiných profesních sdružení.

 víceúrovňový standard pro učitele  víceúrovňový standard pro ředitele  návrh rámcového obsahu, rozsahu a způsobu ukončení vzdělávání potřebného k dosažení kariérních stupňů a pozic - kariérní systém pro učitele

 Kritéria a metodika pro uznávání absolvovaného DVPP, doktorandského studia, pedagogické praxe  Stanovení požadavků na hodnotitele pro atestace a požadavků na zajištění atestačního řízení.  Stanovení a popis nových specializovaných činností