Zákon o zdravotnických prostředcích a kroky k jeho implementaci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Advertisements

Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
zdravotnickÉ ProstředkY Aktualní témata Pohled VZP ČR
Legislativní souvislosti nového zákona o zdravotnických prostředcích
Budoucnost odpadového hospodářství z pohledu Ministerstva životního prostředí XII. Celostátní finanční konference “Pokles ekonomiky a dopad na hospodaření.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Konference MV Květen zásadně snížit byrokratickou zátěž všem promítnout jednou pořízený údaj všem OVM promítnout změnu existujícího údaje všem.
Centrální elektronická podatelna a úřední deska Městský rok informatiky.
Současný stav reformy legislativy zdravotnických prostředků
Hodnocení škol a školských zařízení
JAK SE REGISTRUJÍ LÉKY © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV.
ZÁVADY V JAKOSTI LÉČIV © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV.
Audit IT procesů ve FNOL
Aktivity ČTÚ pro období let 2014 a 2015
DOSTUPNOST LÉKŮ V ČR © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Projekt zavádění jednotné bezpečnostní politiky v prostředí VZP ČR
Vztah mezi výrobcem a uživatelem diagnostických zdravotnických prostředků in vitroIVD MD) ve světle zabezpečování kvality Vztah mezi výrobcem a uživatelem.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
Liberalizace poštovního trhu v roce 2013 Ing. Petr Angelis Seminář Fontes Rerum Praha
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
Nový zákon o zdravotnických prostředcích Ing. Petr Nosek náměstek pro zdravotní pojištění 22. března 2013, Praha.
Marta Toušková Útvar rozvoje hl. m. Prahy Setkání geodetů 2013 Ukončení projektu Digitální mapa Prahy a zadání Digitální mapy veřejné správy hl. m. Prahy.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Ing. Eva Sýkorová Ministerstvo zdravotnictví ČR
Nařízení vlády č. 453/2004 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na diagnostické zdravotnické prostředky in vitro (transpozice Direktivy 98/79/EC)
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Lékárny v současném systému zdravotní péče RNDr. Božena Macešková, CSc
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Příprava zákona o elektronických komunikacích Jaromír Šiška, CSc. náměstek ministra - ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb Konference.
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
1 Povinnosti výrobce k řízení kvality v Evropské unii, revize směrnice 98/79/ES a dalších dokumentů Eva Sýkorová Immunotech a.s.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
současná medicína vyžaduje dokonalé technické zázemí,
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Centrální elektronická podatelna a úřední deska ISSS 2006.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
[ 1 ] PharmDr. Martin Beneš © 2011 Státní ústav pro kontrolu léčiv Kam kráčí lékárenství ? Martin Beneš ředitel SÚKL.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Financování zdravotnictví v ČR Kde jsme a jak dál? Ladislav Friedrich.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
 Legislativa  Infrastruktura veřejné správy  Projekty  Finance  Informace.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
VZ Systém pro zpracování správních řízení a databáze LP SÚKL.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
Biomedicíncký výzkum s podporou evropských zdrojů v nemocnicích 2012 Perspektivy elektronizace ve zdravotnictví v ČR 12. dubna 2012.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
[ 1 ] MUDr. Jana Mladá; Oddělení farmakovigilance Inspekce FV systému © 2011 Státní ústav kontrolu léčiv.
© STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ
Přínosy inovativní léčby seminář
Kvalita v sociálních službách jako proces
Ministerstvo financí ČR
Standardizace odborné zdravotní péče
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Lékařská fakulta MU v Brně Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů základní legislativa pa.
Působnost Státní úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB) při ověřování nových postupů, při klinickém hodnocení (KH) požadavky na žádost oprávněná úřední.
© STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Projekt KA3: ZPRACOVÁNÍ METODIK TVORBY NÁSTROJŮ PRO IMPLEMENTACI NÁRODNÍ STRATEGIE ELEKTRONICKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ (NSEZ)
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Zákon o zdravotnických prostředcích a kroky k jeho implementaci Státní ústav pro kontrolu léčiv Zákon o zdravotnických prostředcích a kroky k jeho implementaci Mgr. Filip Vrubel náměstek pro odborné činnosti Státní ústav pro kontrolu léčiv Šrobárova 48 100 41 Praha 10 E-mail: filip.vrubel@sukl.cz

Státní ústav pro kontrolu léčiv Novým zákonem se na SÚKL po mnoha letech vrací významná role „regulátora“ v oblasti zdravotnických prostředků (ZP) Nový zákon o zdravotnických prostředcích převádí na SÚKL převážnou část agend týkajících se registrací, vedení registrů, dozoru nad trhem, správních deliktů v 1.stupni rozhodování v případě pochybností zda se jedná o ZP, a mnoha dalších… Naplnění očekávaných přínosů pro pacienty, poskytovatele zdravotních služeb, průmysl i zdravotní pojišťovny bude záviset na připravenosti ústavu tyto úkoly kvalitně zvládnout

1. Nové úkoly pro SÚKL od 1. 1. 2014 Registrace osob (výrobci; distributoři; dovozci; servis; …) Registrace ZP (tuzemské ZP) Notifikace ZP (zahraniční ZP z EU) Úhrady ZP na poukaz (OOP) Cenová kontrola Klinické zkoušky (povolování; dohled; přerušování; zastavování) Hraniční výrobky Vigilance ZP (nežádoucí příhody a nápravná opatření) Kontrola osob zacházejících se ZP Kontrola dodržování regulace reklamy Barevně označené agendy jsou zajišťovány ústavem podle 123/2000 Sb.

Nové úkoly pro SÚKL - Zásadní nárůst počtu agend klinické hodnocení registrace a notifikace NÁRŮST ZE 3 NA 38 PROCESŮ vigilance kontrolní činnosti regulace reklamy úhrady

2. Současný stav Platný legislativní rámec ČR (zákon 123/2000 Sb.) EU (Directives 90/385/EEC, 93/42/EEC, 98/79/EC) Existující registr RZPRO – www.rzpro.cz Registr osob: základní informace, přiřazení rolí (výrobce, zplnomocněný zástupce, dovozce, distributor) a konkrétních ZP Registr ZP: popis, třída, GMDN, výrobce Agendy ZP na Státním ústavu pro kontrolu léčiv Klinické hodnocení Nežádoucí příhody ZP Kontroly u poskytovatelů zdravotní péče Projekt přípravy SÚKL Projekt byl zahájen v předstihu tak, aby byla s účinností zákona připravena zcela funkční infrastruktura

Projekt „Agenda zdravotnických prostředků 2014“ Podpora dokončení legislativního procesu Zákon; nařízení vlády; vyhláška Zpětná vazba na projekt přípravy ústavu Definování a detailní popis procesů a SOP Vybudování IT infrastruktury Registry osob a ZP, včetně obslužných procesů Personální zajištění nové sekce Dislokace a technické vybavení Vnější komunikace ústavu

Způsob práce na projektu v roce 2013 Legislativní proces Plán: Předložení vládě: 4/2013 Projednání vládou: 4-5/2013 Předložení PČR: 6/2013 Projednání v senátu: 10/2013 Účinnost zákona: 1/2014 Projekt přípravy SÚKL Projektová příprava - personálního, - procesního a - technického zabezpečení ústavu na plnění nových rolí a vyplývajících úkolů; & vnější komunikace Průběžné změny

Personální složení sekce zdravotnický prostředků STRUKTURA Oddělení registrací a notifikací ZP Oddělení cen a úhrad ZP Oddělení klinického hodnocení a nežádoucích příhod ZP Oddělení kontroly ZP PROFIL ZAMĚSTNANCE (požadavky uplatňované přiměřeně konkrétním pozicím), poptáváno cca 30 nových zaměstnanců Praktická znalost problematiky zdravotnických prostředků Vzdělání zdravotnické nebo biomedicínské inženýrství Praxe se ZP z oblasti poskytování zdravotní péče nebo z praxe výrobce, distributora, případně servisu ZP Jazykové požadavky – angličtina Další specifické požadavky např. pro oblast klinického hodnocení ZP

4. Popis technického řešení registrů SÚKL bude dále spravovat registry zdravotnických prostředků a osob s nimi zacházejících Registry budou součástí registrů státní správy Automatická propojení zamezí nutnosti vyplňovat informace, které jsou již v jiných registrech ( snížení administrativní zátěže firem) Součástí budou registry pro NP ZP a klinické hodnocení Zvláštní modul pro úhrady dle přílohy č.3 zákona 48/1997 Sb. Automatický přenos informací do databáze EUDAMED Veřejná část databáze pro zdravotníky a pacienty Předpokládáme velké objemy dat Zejména při notifikacích ZP (řádově 105) V části úhradové dle Přílohy č.3 (cca 15 tis. každých 6 měsíců)

4. Technické řešení z pohledu průmyslu Součástí budování registrů je příprava automatizované podpory procesů (registrací, notifikací,…) Jednotlivé kroky správního řízení bude možné provádět elektronicky vzdáleným přístupem, nejčetnější procesy zcela „bezpapírově“ Bude umožněno dávkové zpracování dat Export dat z ERP systémů distributorů + úprava do předepsaného formátu Vstup do registru formou XML upload Data ze stávajícího RZPRO budou migrována, ale bude třeba je doplnit Technické informace budou sdíleny v dostatečném předstihu Předpokládaný termín sdílení technických informací je IX. 2013 Předpokládá se seminář pro firmy (popř. jejich dodavatele IT řešení)

5. Komunikace (zejména s průmyslem) Efektivní komunikaci s partnery považujeme za podmínku úspěšného zahájení činnosti bez negativních jevů a problémů Různé formy: Konference, web, články… Rádi využijeme příležitosti vystoupení na plánovaných konferencích Zároveň bude SÚKL pořádat vlastní aktivity v souladu s plánem komunikace Různé úrovně: Filosofie změny, cíle a souvislosti - pro vrcholový management Prováděcí a technická řešení, zabezpečení, přenosy dat - pro výkonné složky Časování: „Dříve neznamená lépe“: Před ukončením legislativního procesu budou všechny informace vždy s výhradou možných změn Komunikace bude o jednotlivých částech postupně, jak bude jasné nebo alespoň velmi pravděpodobné finální znění Komunikaci konkrétních technických detailů předpokládáme od září 2013 Budou existovat dostatečné lhůty pro splnění nových povinností!

Shrnutí na závěr Nový zákon Nový partner Komunikace o zdravotnických prostředcích bude představovat významnou změnu pro bezpečí pacientů, pro zdravotníky i pro nastavení rovných podmínek pro všechny dodavatele zdravotnických prostředků Nový partner SÚKL na základě nového zákona získá jasně definované zmocnění a bude se s průmyslem „potkávat“ v mnoha oblastech Komunikace SÚKL je a bude otevřenou a komunikující organizací

Děkuji Vám za pozornost Prostor pro vaše dotazy infs@sukl.cz