Marketingový mix PRODUKT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Tereza Dragounová Michala Maříková Soňa Součková Radka Třešňáková
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
Cenová strategie Eduard Andráši.
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
P8 PRODUKT - NÁSTROJ MM Produkt - vše, co lze na trhu nabízet k pozornosti, k získání, k používání nebo ke spotřebě, co má uspokojit přání či potřebu druhých.
MARKETINGOVÝ MIX.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Životní cyklus výrobku
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový mix Produkt.
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingový mix.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
8. Marketing.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
© Ing. Jan Weiser Produkt Marketing. Marketing- produkt © Ing. Jan Weiser Obsah výkladu 1.Definice produktu 2.Klasifikace produktů 3.Životní cyklus produktu.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Ekonomika – základní pojmy.
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Product (výrobek) a jeho marketingové pojetí
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Cenové strategie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Marketingový mix PRODUKT Lucia Bruncková Nina Dravecká Marcela Drexlerová Petra Hlaváčová Radka Válová

Marketingový mix Jedním z nástrojů, které umožňují řešit problémy související s podnikáním, je tzv. marketingový mix. Jsou to tzv. 4P: Produkt – výrobek, produkt Price – cena Place – distribuční cesty Promotion – stimulování prodeje

(Zdroj: http://marketing.robertnemec.com/)

PRODUKT Výrobek (produkt) z hlediska marketingu nepředstavuje pouze soubor určitých parametrů, k jeho významným znakům patří také jeho design, obal, image výrobce, záruky, služby a další faktory. „Výrobek je cokoli, co lze na trhu nabídnout, co získá pozornost, co může sloužit ke spotřebě, co může uspokojit přání nebo potřebu.“ (Zdroj: http://vc.vse.cz/ )

Charakteristika produktu – koncepce totálního výrobku (Zdroj: http://st.vse.cz/~XHAVK12/Produkt.htm)

Definice produktu Jedna z mnoha definic produktu říká, že z marketingového hlediska je produktem vše, do čeho je vložena lidská práce, tj. vše, co lze koupit a prodat. Dle jiné definice je za produkt považováno to, co lze na trhu nabídnout k upoutání pozornosti, k získání, k užívání anebo ke spotřebě, tj. vše co se vyznačuje schopností uspokojit přání nebo potřeby zákazníků.

Úroveň výrobků Objektem zájmu na trhu není samotný výrobek, ale uspokojení zákazníka v určitém směru. Z tohoto hlediska rozlišujeme 4 základní úrovně výrobků: základní úroveň (hlavní fce – např.u hodinek měření času) druhá úroveň (uspokojení potřeby – např.rozdíl mezi běžným autem a BMW) třetí úroveň (možnost následného zlepšení, je doplněn o leasing nebo záruční lhůtu) čtvrtá úroveň (psychologické vnímání výrobku – značka, image, Goodwill)

Základní složky produktu Každý produkt je kombinací celé řady hmatatelných a nehmatatelných vlastností, které slouží k uspokojení požadavků zákazníků. Jádrem každého produktu je užitek, výrobci k tomuto jádru produktu přidávají specifické vlastnosti atributy. Kombinace užitku a atributů tvoří reálný produkt.

Základní složky produktu Do marketingového mixu lze řadit také technické parametry, design, kvalitu, trvanlivost, značku a obal. kvalita zahrnuje životnost, spolehlivost, přesnost, funkčnost, ovladatelnost apod. design přestavuje cílevědomé úsilí výrobců o maximálně funkční a jádru výrobků odpovídající formu design produktu mění a zlepšuje jeho vlastnosti a zvyšuje hodnotu, jeho prostřednictvím lze např.: přilákat pozornost zlepšit výkonnost produktu snížit výrobní náklady

Základní složky produktu Produkt v sobě zahrnuje také soubor tzv. rozšiřujících faktorů, které jsou nehmatatelné povahy. patří sem např.: záruky, úvěry a platební podmínky, image uživatelů produktu, poradenství a technická podpora, opravy, údržba, rozvoz

Klasifikace produktu Zboží spotřební Produkty průmyslové A) předměty denní potřeby B) obchodní zboží C) zboží zvláštní poptávky D) nepožadované produkty Produkty průmyslové A) vstupy B) podpůrné výrobky

Obal, Značka OBAL ZNAČKA jeho význam pro výrobce, prodejce i spotřebitele je zcela mimořádný plní čtyři důležité funkce - ochrannou, informační, rozlišovací, propagační ZNAČKA Obal bývá vybaven etiketou, na které se nachází značka produktu a celá řada dalších informací, např. údaj o typu produktu, jméno a adresa výrobce, hmotnost, datum výroby

Životní cyklus výrobku Průběh života výrobku je obvykle rozdělován do těchto 4 etap: zavádění (vstup výrobku na trh ) růst (stoupá prodané množství i zisk) zralost (na trhu sílí konkurenční boj) útlum (výrazný a trvalý pokles prodeje a ceny)

Výrobková politika Z hlediska rozhodování o hloubce a šířce sortimentu může podnik zvolit různou alternativu (např. malá hloubka a velká šíře nebo velká šíře i hloubka). Při rozhodování o dynamice výrobního sortimentu může podnik volit mezi základními strategiemi, jako např. zavedení zcela nových výrobků, inovace stávajících výrobků, stabilizace určité části nabídky nebo vypuštění vybraných výrobkových řad nebo výrobků.

Výrobková politika Významnou složkou jsou obchodně technické služby: Poradenství Aplikační servis Technický servis Produktová odpovědnost = zákonná povinnost zajistit bezpečnost produktu.

Vývoj a zavádění nových výrobků Inovace patří k základním motorům soudobých tržních ekonomik. Přináší nové šance na trhu, ale také značné finanční nároky a rizika. Největším nedostatkem je jednostranný, výrobně technický pohled na vznik a vývoj výrobku.

Vývoj a zavádění nových výrobků Řízení a proces tvorby nového výrobku má 5 základních fází: fáze informační a inspirační fáze výběru námětu a přípravy první koncepční verze fáze ekonomické analýzy fáze technického a marketingového vývoje fáze prováděcí a kontrolní

Použitá literatura CLEMENTE, M. N. Slovník marketingu, klíčové pojmy a techniky. Brno: Computer Press, 2004 FORET, M., PROCHÁZKA, P., URBÁNEK, T. Marketing- základy a principy. Brno: Computer press, 2003 KELLER, K. L., KOTLER, P. Marketing management 12. vydání. Praha: Grada publishing, 2007 http://ireferaty.lidovky.cz/ http://marketing.robertnemec.com/ http://st.vse.cz/~XHAVK12/

Děkujeme za pozornost