Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ERGONOMIE PRÁCE NA PC Petra Spáčilová, 4. Z
Advertisements

„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
HYGIENA PRÁCE U POČÍTAČE
Jak přežít sezení u počítače?
Zásady práce u počítače
Zásady při práci s počítačem
Základy informatiky část 13
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_17 Název vzdělávacího materiáluDigitalizace a virtualizace reálných objektů Jméno.
Seznámení s počítačem.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Správné sezení u počítače
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_18 Název vzdělávacího materiáluMetadata a metainformace Jméno autoraIng. Bulka.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_19 Název vzdělávacího materiáluLicence a registrace software Jméno autoraIng. Bulka.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Základy informatiky část 13
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: září 2011,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_15 Název vzdělávacího materiáluZálohování dat Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_2_1_04 Název vzdělávacího materiáluProcesory Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Hygiena práce s osobním počítačem
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
BEZPEČNOST PŘI PRÁCI S POČÍTAČEM
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg. č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_03 Název vzdělávacího materiáluZpracování informací Jméno autoraIng. Bulka Josef.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Seznamujeme se s počítačem II. hygiena práce
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 1 _ 2 _03 Název vzdělávacího materiáluZákladní deska počítače a sběrnice Jméno autoraIng.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_13 Název vzdělávacího materiáluInformační systémy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Jak správně sedět u počítače
Ergonomie a hygiena práce s osobním počítačem
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_01 Název vzdělávacího materiáluObecné termíny z oblasti informací Jméno autoraIng.
Základy informatiky část 13
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_11 Název vzdělávacího materiáluAntivirové programy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_01_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
BOZP – Práce s počítačem
Rizika práce na PC Kontrolní prezentace Autor: Pavel Broža Datum: Cílový ročník: 5. a 6. Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název:VY_32_INOVACE_ICT_5B_01 Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:5. Tematický okruh,
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Základy informatiky.
Předmět: Informační a komunikační technologie 1 Hygiena práce s počítačem Autor: Milan Franek.
Pracovní prostředí, pracovní místo
Transkript prezentace:

Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_20 Název vzdělávacího materiálu Hygiena práce s počítačem Jméno autora Ing. Bulka Josef Tematická oblast Obecné pojmy informatiky a přenos dat Vzdělávací obor Všechny obory školy Předmět Informační a komunikační technologie Ročník 1. a 2. ročník Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení, řešení problému, komunikativní, pracovní, personální a sociální a personální. Průřezové téma Informační a komunikační technologie, Člověk a svět práce, Člověk a životní prostředí, Občan v demokratické společnosti. „EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/34.0496

Použitá literatura a zdroje Internet – Wikipedia Časový harmonogram 06/2012 – 03/2014 Použitá literatura a zdroje Internet – Wikipedia Klimeš, Skalka ,Lovászová, Švec -Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN978-80-89132-71-3 Pomůcky a prostředky Dataprojektor, výpočetní technika, názorné pomůcky a díly hardware z oblasti výpočetní techniky. Anotace Problematika počítačové gramotnosti , pojmy informační a komunikační technologie (ICT). Způsob využití výukového materiálu ve výuce Výklad a cvičení. Opakování a domácí příprava žáků na vyučování Datum (období) vytvoření vzdělávacího materiálu září 2012 Tento výukový materiál je plně v souladu s Autorským zákonem ( jsou zde dodržována všechna autorská práva). Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázků a textů je Ing. Josef Bulka.

Hygiena práce s počítačem Ing. Bulka Josef

Práce s počítačem je spojena s následujícím: Zvyšují se nároky na zrak což způsobuje může způsobovat, zrakové potíže Vzhledem p pozici a činnosti uživatele se jedná o statickou zátěž pohybového aparátu Řešení úkolů a obsluha aplikací je někdy spojena s psychickou zátěží a stresem S působením emisí elektromagnetického záření (v současné době, již eliminováno použitím LCD a jiných technologií)

Ergonomické zásady práce s PC a správné sezení Obrázek 1 – Správné sezení u počítače (zdroj: www.computermedia.cz – obraz 110x86,ComputerMedia s.r.o., Kraslice na Hané, IBSN:80:86686-57-4,2006

Co bychom měli dodržovat a na co brát zřetel: Kvalitní sezení – důležitá je volba židle, která by měla být otočná, výškově nastavitelný sedák, a opěrka zad, výškově nastavitelné podpěrky rukou, z prodyšného materiálu. Zobrazovací zařízení - horní třetina obrazovky má být ve výšce očí, svislá osa monitoru musí být v ose zorného pole uživatele. Používat LCD a OLECD technologie (odstranění odlesků). Jas a kontrast by měl být nastaven tak, aby umožňoval pohodlné čtení (dnešní technologie umožňují automatické nastavení).

Osvětlení pracovního prostoru - ideální je přirozené osvětlení místnosti, bez přímého slunečního světla, vrhaného na plochy, kam při práci dopadá uživatelův zrak. Při umělém osvětlení musí být místnosti dostatečně osvětleny (dáno normou ČSN) Správné nastavení sezení – při sezení u počítače mít vzpřímená záda, nohy v kolenou v pravém úhlu, chodidla celou plochou na podlaze či podložce, oči ve výšce horní třetiny monitoru, ruce položené lokty na opěrkách židle, ohnutí rukou v loktech má být 90 - 110 stupňů.

Dodržovat zdravotní přestávky - při dlouhotrvající práci je nutno dělat přestávky, (řešit individuálně, podle zátěže někdy každých 20 minut, někdy stačí každou hodinu. Přestávka by měla zahrnovat - protažení ve stoje, krátkou procházku. Důležitý je rovněž pitný režim. V průběhu práce je dobré je alespoň na půl minuty v sedě zavřít oči, dát ruce za hlavu a několikrát pootočit trupem ze strany na stranu. Snižte záření -přizpůsobte jas vaší obrazovky pomocí možností nastavení vašeho digitálního zařízení. Zvažte změnu barvy pozadí z jasně bílé na chladnější šedou.

Pracovní list

Zadání1: Vyhledejte na Internetu vhodné židle a stoly pro zajištění správné ergonometrie pracoviště a zdůvodněte, proč se si je vybrali. Zadání 2: Vyjmenujte a popište co může způsobovat zdravotní potíže při práci s PC a čeho by se tedy pracovníci měli vyvarovat.

Test a ověření znalostí

Vzdálenost vašich očí od obrazovky by měla být? Taková abychom rozeznali znaky na obrazovce 50-70 cm nebo vzdálenost paže 50 cm a méně Výška opěradla židle by měla být? Dostačující k pohodlnému opření zad 1/3 výšky celé židle 28-54 cm, podle výšky postavy

Výška sedačky od podlahy by měla být: Abychom dosáhli špičkou chodila na zem 40-52 cm od podlahy, nebo podle postavy V polovině výšky, pracovní plochy Výška pracovní plochy? Dostačující k pohodlnému sledování monitoru Podle postavy, 1/3 výšky postavy 60-72 cm nebo podle postavy, u nastavitelných ploch, může být 62-82 cm od podlahy

Ohnutí rukou při práci na klávesnici by mělo být: 89-90 stupňů 90-110 stuňů aby loket byl 5 cm pod pracovní plochou

Seznam odkazů a použité literatury: http://www.pilatesclinic.cz/clanky/reportaz/desatero-studia-pilates-clinic-praha-pro-kancelar-51/ www.computermedia.cz Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec -Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN 978-80-89132-71-3 Jiří Plášil – PC pro školy, nakladatelství Kopp, České Budějovice 2003.ISBN 80-7232-206-0