 Slevy, slevy, slevy  Nabídky zboží zdarma  Prodávající neodpovídá za škodu  Na zboží ve výprodeji záruka jeden měsíc  Odmítnutí předvedení výrobku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Advertisements

Smlouvy kupní smlouva, smlouva o smlouvě budoucí, předkupní právo, smlouva o dílo, mandátní smlouva Mgr. Petra Malaníková.
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Trh a jeho zákonitosti.
Kupovat na splátky, nebo na úvěr ? Pokud si chceme pořídit nějakou věc nebo službu a nemáme na ni dostatek hotovosti, můžeme ji koupit na splátky nebo.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
Spotřebitel a jeho práva
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Zahraniční obchod Vývozní operace.
Ekonomická gramotnost
 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZÁRUČNÍ DOBA A REKLAMACE
MARKETINGOVÝ MIX.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Podnikání v e-komerci Právní minimum Jan Vetyška Výkonný ředitel APEK.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
 VY_32_INOVACE_16_18  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Přijímání a vyřizování reklamací
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Obchodní závazkové vztahy
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Struktura obchodní smlouvy
Praha 28. dubna 2015 Kontrolní činnost České obchodní inspekce v oblasti výkupu odpadů Mgr. Michael Maxa Česká obchodní inspekce.
Práva spotřebitele.
REKLAMAČNÍ ŘÍZENÍ V REŽIMU VÍDEŇSKÉ ÚMLUVY VADY FAKTICKÉ.
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
Následky porušení smlouvy, odpovědnost za škodu a otázky s tím související v režimu CISG BO402Z Mezinárodní právo obchodní I (jaro 2007) Zdeněk Kapitán.
TRH (tržní mechanismus)
OBCHODNÍ ČINNOST 10. ROLE SPOTŘEBITELE V OBCHODĚ – OCHRANA SPOTŘEBITELE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
REKLAMACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Koupě. Kupní smlouva Kupní smlouvou se: prodávající zavazuje, že: kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo.
HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
E- SHOP WWW. FASHIONAVENUE. CZ Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
PRODEJNÍ CENA, SLEVA NA ZBOŽÍ PRODEJNÍ CENA - je určována tím, kolik je zákazník ochoten vydat ( jakou užitnou hodnotu přisuzuje výrobku či službě),
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_OBP48 Název školy.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastObčanské právo Datum vytvoření
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Zásoby Kateřina Pinkasová. Zásoby  jsou hospodářské prostředky, představují suroviny, materiály, součástky, polotovary, moduly, hotové výrobky  Jednorázově.
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKUPOVÁNÍ ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Ing. Lenka Bombera Piskačová
POPTÁVKa A NABÍDKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tvorba marketingového mixu
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
DODACÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKA
Rezervy, podmíněné závazky a podmíněná aktiva
Marketingové strategie
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Základní škola a mateřská škola T. G
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

 Slevy, slevy, slevy  Nabídky zboží zdarma  Prodávající neodpovídá za škodu  Na zboží ve výprodeji záruka jeden měsíc  Odmítnutí předvedení výrobku  Prodej „značkového“ zboží  Na levné zboží nedáváme paragon  Podle interního předpisu to tak musí být  Zdroj:

 Každý spotřebitel má přirozenou snahu vynaložit peníze co nejefektivněji a tedy nakoupit co nejlevněji.  Se zvýšeným zájmem proto reaguje na všechny nabídky slev, které mu nabízí možnost získat zboží za nižší cenu.  Spotřebitelé si však často neuvědomují, že samotné poskytnutí slevy či její výše ještě nic nevypovídají o tom, jestli je nabídka výhodná či nikoliv.  Prodávající si mohou ceny stanovovat velice volně a určité zboží či služba tak může být u jednoho prodávajícího i s 50% slevou dražší než u druhého, který žádnou slevu nedeklaruje, ale jednoduše prodává veškeré zboží a služby s menší marží.  Druhým účelem slevy může být nalákat spotřebitele do obchodu, kde zakoupí i mnoho dalších produktů, na kterých je zase zisk vysoký a celkový profit prodávajícího se tak dostane na dostatečnou úroveň.  Nešvarem, který však již překračuje mez legálnosti, je uvádění slevy, i když ve skutečnosti zboží není zlevněné vůbec, nebo alespoň ne v inzerovaném rozsahu.  Pokud má spotřebitel podezření na takovéto chování prodávajícího, může se obrátit na Českou obchodní inspekci

 Když prodávající nabízí něco zdarma, měli bychom hned zpozornět. Podnikání je činností konanou za účelem dosažení zisku.  V okamžiku, kdy je něco poskytováno zdarma, musí se náklady na dárek i zisk posbírat z prodeje jiného zboží a služeb.  Nabízí-li prodávající dárek vysoké hodnoty, je buď hodnota dárku nadhodnocena, nebo jsou předraženy ostatní služby a výrobky.  Dárky mají ještě jednu „nepříjemnou vlastnost“ – nevztahuje se na ně ze zákona záruka (prodávající ji však samozřejmě může dobrovolně poskytnout).  Pokud se např. objeví nabídka drahého videorekordéru s nabídkou malého televizoru zdarma v podobě dárku, je třeba pečlivě zvažovat, zda se to vyplatí i v případě, že televizor se po několika dnech porouchá.

 Někdy mají prodávající při prodeji výrobků a služeb tendenci vyloučit jakoukoliv odpovědnost za libovolnou škodu, která by takto vznikla.  Některé typy odpovědností však vyplývají přímo ze zákona a nelze se jich zprostit jednoduchým uvedením takovéhoto ustanovení ve smlouvě.  Neměli bychom automaticky považovat smlouvu za něco daného.  Pokud smlouva omezuje naše práva daná zákonem, můžeme se dovolat neplatnosti příslušných ustanovení smlouvy.

 I zákonná ustanovení o záručních dobách patří mezi ta, která nelze smluvně zkrátit, a to ani při výprodeji!  Jedinou výjimkou by bylo, pokud by byl výrobek prodáván se slevou pro výskyt určité vady.  Na tuto vadu by se záruka nevztahovala.

 Spotřebitel má právo na předvedení výrobku ze zákona  Pokud mu prodávající neumožní se předem seznámit s funkcemi výrobku i návodem, který bývá obvykle ukryt v krabici s výrobkem, měl by se spotřebitel otočit čelem vzad a jít nakupovat jinam

 I v kamenných obchodech – ale stále ještě častěji u stánků – se můžeme setkat s textilním zbožím či obuví se značkami známých výrobců, ale za významně nižší ceny.  Spotřebitel by si měl uvědomit, že jde pravděpodobně o padělky značkového zboží, jejichž kvalita bývá často nízká a nemusí odpovídat ani z hlediska hygienických předpisů.  Proto zejména u zboží pro malé děti či alergiky je žádoucí se takovýmto výrobkům vyhnout.  Samostatnou kapitolou jsou napodobeniny značek, které jsou na první pohled zaměnitelné s originálem, např. značka se čtyřmi pruhy (podle hesla: Čím víc pruhů, tím víc Adidas).  Měli bychom vždy zvážit, zda se chceme podílet na protiprávním jednání

 Spotřebitel má vždy právo obdržet kupní doklad.  Ač důvody bývají nejrůznější (zboží je ve výprodeji, na zboží byla poskytnuta pro určitou vadu sleva, podle interního předpisu se paragon neposkytuje apod.), prodávající nemá podle zákona žádnou možnost spotřebiteli odmítnout paragon vydat.  Nutno však dodat, že paragon nemá zákonem předepsanou formu nějakého formuláře. Jsou pouze některé náležitosti, které kupní doklad musí mít – zejména je to identifikace prodávajícího, popis a cena zboží a datum koupě.  Odmítá-li prodávající přes veškeré naléhání paragon vydat, neměl by spotřebitel zboží kupovat, aby se vyhnul budoucím problémům

 Prodávající se mnohdy odvolávají v komunikaci se spotřebitelem na své interní předpisy (obchodní podmínky, reklamační řády nebo i neveřejná nařízení) a zdůvodňují jimi svůj postoj.  Na zákazníka se však vztahují pouze obecně platné předpisy.  Interní nařízení mohou jen upravovat organizační chod prodeje, vyřizování reklamací a podobně, nemohou však omezovat práva spotřebitelů.  Měli bychom vždy trvat na svých zákonných právech