ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
KROK ZA KROKEM K MODERNÍ ŠKOLE Registrační číslo: CZ.1.07/1.2.08/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Představení zajímavých projektů OPVK
Základní škola, Brno, Štolcova 16
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Vzdělávání pro budoucnost Délka trvání – 20 měsíců Místo realizace – Olomoucký kraj projekt realizovaný v Olomouckém kraji – vpb.cepac.cz.
Podpora EVVO v rámci globálních grantů OPVK Ústeckého kraje Praha,
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Projekt „Věda do škol“ Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Aktuálně k Operačnímu programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost výzva k předkládání individuálních projektů ostatních.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
EVVO v Královéhradeckém kraji. Situace na KÚ KHK a strategické dokumenty pracovníci EVVO – 1 úvazek na odboru životního prostředí, spolupráce s odborem.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Projekt „Modernizace vzdělávání – šance lepšího pracovního.
SLAVNOSTNÍ UKONČENÍ PROJEKTU. MODERNIZACE VZDĚLÁVÁNÍ – ŠANCE LEPŠÍHO PRACOVNÍHO UPLATNĚNÍ CZ.1.07/1.2.33/
TechIN Propojení studia a praxe. Informace o projektu Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zahájení projektu: Ukončení.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ,,MATEŘINKY‘‘ CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je financován ESF a státním rozpočtem ČR.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
PRAKTICKÁ PODPORA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY S VYUŽITÍM AUDIOVIZUÁLNÍCH PROSTŘEDKŮ reg.číslo:CZ.1.07/1.1.00/ Člověk v tísni o.p.s. vzdělávací program.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Globální granty OP VK ve Středočeském kraji PhDr. Ivo Říha Praha,
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Příjemce Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
„Okna technickým oborům dokořán“
Individuální projekt OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
NÁZEV PROJEKTU: Podpora počátečního vzdělávání zdravotnických oborů, jejich propagace ve vzdělávacím centru pro komunitní práci a rozvoj klíčových kompetencí žáků 
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
Základní škola, Znojmo, náměstí Republiky 9
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Polytechnické vzdělávání v praxi
Název operačního programu:
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ

ZELENÝ KOMPAS Představení projektu Jan Šamata Cheb 20.4.2011 VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ Představení projektu Jan Šamata Cheb 20.4.2011

Základní informace o projektu ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ Základní informace o projektu Název projektu: Zelený kompas Žadatelem projektu je Okresní hospodářská komora Cheb Čerpáme z OP č. 7.1. Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt běží od 1.3. 2011 do 30.06. 2012 tzn. 16 měsíců Místem realizace je Karlovarský kraj Celkové způsobilé náklady projektu jsou 3 254 131Kč. Partneři projektu: Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov Hospodářská a sociální rada Sokolovska 3

ZELENÝ KOMPAS Hlavní cíl projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ Hlavní cíl projektu Zajištění dlouhodobého rozvoje environmentálních znalostí a dovedností žákům ZŠ a SŠ KK ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Zaměření na komplexnost rozvoje EVVO ve všech dotčených oblastech. Realizace řady inovativních opatření s apelem na zavádění progresivních forem výuky EVVO ve školách, včetně jejich pilotního ověření. 4

ZELENÝ KOMPAS Dílčí cíle projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ Dílčí cíle projektu vytvoření strategického partnerství k podpoře rozvoje EVVO ve školách s využitím poznatků z praxe zpracování metodického materiálu pro zavádění nových forem výuky EVVO do škol tvorba inovativních výukových materiálů a prostředků pro nové formy výuky EVVO vzdělávání pedagogických pracovníků základních a středních škol v nových metodách výuky EVVO 5

ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ zavádění nových výukových metod EVVO do škol včetně jejich pilotního ověření, zajištění souladu se ŠVP realizace dalších aktivit podporujících zájem žáků o životní prostředí (motivační přednášky, školní soutěže) tvorba a realizace materiálů a e-learningových kurzů pro výuku cizích jazyků žáků v oblasti EVVO - jazykové mutace e-learningu a Zelených zpráv 6

Aktivity a výstupy projektu ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ Aktivity a výstupy projektu Aktivita: Tvorba metodiky a výukových materiálů pro zavádění nových forem výuky EVVO metodický materiál e-learningové kurzy výukový materiál Zelený kompas vzdělávací web pro oblast EVVO 7

ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ Aktivita: zavádění nových forem výuky do škol, podpora zájmu žáků o EVVO 1200 žáků ZŠ a SŠ podpořených v počátečním vzdělávání 24 pedagogů základních a středních škol podpořených v dalším vzdělávání 5 nových výukových materiálů Zelené zprávy workshopy pro pedagogy 8

Důvody realizace projektu ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ Důvody realizace projektu obtížná orientace v množství informací, absence přehledných a srozumitelných návodů a postupů v EVVO nedostatečné využití moderních komunikačních technologií a s nimi spjatých atraktivních forem výuky neexistence strategického partnerství v EVVO v Karlovarském kraji nízká návaznost teorie a praxe nedostatečné vnímání EVVO cílovými sk. jako průřezového tématu ŠVP 9

ZELENÝ KOMPAS Přínos projektu 1. Pro žáky SŠ a ZŠ VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ Přínos projektu 1. Pro žáky SŠ a ZŠ nastartování osobního vztahu a zodpovědnosti každého z žáků za kvalitu svého života a života svého okolí. podporu uvědomění si péče o ŽP a jeho kvalitu. přenos nabytých vědomostí a dovedností do praktického každodenního života. motivace k vyššímu stupni vzdělání Vyšší uplatnění na trhu práce 10

ZELENÝ KOMPAS 2. Pro pedagogické pracovníky SŠ a ZŠ VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ 2. Pro pedagogické pracovníky SŠ a ZŠ zvýšení znalostí a kompetencí v oblasti EVVO průběžného získávání nových a aktuálních environmentálních informací seznámení se s nabídkou nových metod výuky (metodický materiál) a didaktických postupů v EVVO zajištění provázanosti mezi nabytými teoretickými znalostmi a praxí přípravu na uplatňování env. výchovy a principů trvale udržitelného rozvoje (nejen) na úrovni školy 11

Harmonogram Tvorba metodiky a výukových materiálů pro zavádění nových forem výuky EVVO 1.3. 2011- 31.8. 2011 Zavádění nových forem výuky do škol, podpora zájmu žáků o EVVO 1.9. 2011- 30.6.2012

ZELENÝ KOMPAS Cílová skupina VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ Cílová skupina žáci základních a středních škol 900 žáků 8.a 9. tříd 12 základních škol 300 studentů 1.a 2. ročníků 3 středních škol. pedagogičtí pracovníci základních a středních škol- vedlejší cílová skupina, 18 pedagogů základních škol 6 pedagogů středních škola 13

Realizační tým Projektový manažer : Mgr. Jan Šamata Manažer pro vzdělávání : Mgr. Pavel Janus Finanční manažer : Ing. Lucie Bilopotocki Administrativní pracovník : Jana Hadašová 3 profesní odborníci pro tvorbu vzdělávacích produktů 3 koordinátoři vzdělávacích aktivit 24 profesních odborníků pro implementaci vzdělávacích aktivit 1 odborník na přenos praktických zkušeností

Školy zapojené do projektu ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ Školy zapojené do projektu Střední školy Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov Integrovaná střední škola Cheb Střední odborná škola pedagogická, Gymnázium a VOŠ Karlovy Vary 15

ZELENÝ KOMPAS Základní školy VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ Základní školy 2. Základní škola Cheb, Májová Základní škola a mateřská škola Plesná Základní škola Hranice Základní škola Františkovy Lázně Základní škola Jana Amose Komenského Karlovy Vary 16

ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ Základní škola Lomnice Základní škola praktická a Základní škola speciální Kraslic Základní škola Sokolov, Švabinského Základní škola Sokolov, Křižíkova ZŠ Marie Curie-Sklodowské a mateřská škola Jáchymov Základní škola Aš, Hlávkova ZŠ a MŠ Oloví 17

Děkuji Vám za pozornost ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ „Každý člověk je o to lepší a ušlechtilejší, oč více si váží přírody. Kdo si váží přírody, ten ji miluje. Láska k přírodě by se měla vštěpovat dětem v rodinách i ve škole jako jedna z nejvzácnějších vlastností člověka.“ Jan Amos Komenský Děkuji Vám za pozornost 18