Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen 2008
• Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV
• Významně roste kategorie „Ostatní TV“ • V řádu desítek procent rostou i ČT 4 a ČT 24 • To vše na úkor Novy, Primy a ČT 1, Podíly TV stanic
• Nezbytné předpoklady pro rozšíření reklamního prostoru •Životaschopné projekty •Dostatečné pokrytí •Ochota (nezbytnost) diváků investovat do vybavení •Reprezentativní výzkum • To vše vyjádřené ve sledovanosti !!!, TV trh s reklamou – poté
• Nezbytné předpoklady pro rozšíření reklamního prostoru •Životaschopné projekty - SPLNĚNO •Dostatečné pokrytí •Ochota (nezbytnost) diváků investovat do vybavení •Reprezentativní výzkum - SPLNĚNO • To vše vyjádřené ve sledovanosti !!!, TV trh s reklamou – poté
• Digitální pokrytí nyní cca 48% populace •Ale pouze 12% domácností vybaveno technologií •25% domácností vybaveno kabelovým či satelitním příjmem • Cca 33% domácností má přístup k ČT 4, ČT 24, TV Óčku, Z 1 a dalším mnoha programům • Boj kabelových operátorů o rozdělení trhu • Dá se předpokládat, že toto číslo dramaticky naroste s přechodem ČT 2 na digitální vysílání, Aktuální pokrytí
• Při pokrytí 1/3 populace aktuální podíl na sledovanosti •ČT 24 1,2% •ČT 4 0,7% •Nova Cinema ( nižší pokrytí) 0,3% • Při plném pokrytí 2011 ??? •ČT 24 + Z 1 5% •Óčko 3% •Nova Sport, ČT 44% •Nova Cinema2% •Prima Family 1,5%, Odhady podílů nových TV
•Vítěz nebere vše, ale rozhodně víc než je jeho podíl na sledovanosti •40% podíl na sledovanosti •53% podíl na GRP •60% podíl na reklamních investicích * • A naopak •Zbytek trhu ( bez ČT a Primy) •9% podíl na sledovanosti •1,5% podíl na reklamních investicích * •* Odhady OMD za 2007, Aktuální dělení reklamních investic
•Při podílu na sledovanosti kolem 3% •Cenová hladina je dána trhem •Možné výjimky pro hůře zasažitelné cílové skupiny – Z 1, Óčko •Měřitelnost výsledků – prodej na GRP nezbytný •Počet GRP omezen •50% naplněnost • Odhadované příjmy v úrovni ,- Kč • Jsou s tím držitelé licencí srozuměni ?, Kdy už se TV vyplatí ?
• Trh bude plně fragmentován • Reklamního prostoru bude dostatek • Kampaně bude možné lépe zacílit • Ceny kampaní neklesnou • Bude docházet k slučování médií • Děkuji za Vaši pozornost, TV trh s reklamou – 2011