Hodnocení kurzů celoživotního vzdělávání na vysokých školách

Slides:



Advertisements
Similar presentations
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Uplatnění eLearningu na českých univerzitách - desetiletá historie
Systém vzdělávání vzdělavatelů dospělých
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
ON-LINE TESTY PRO DOKTORANDY NA UK FF PRAHA
Přijímací řízení.
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Popis školících a informačních aktivit CERMATu
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Hodnocení prací posílaných tutorovi k opravě PhDr. Miroslava Dvořáková 2008.
Vědecká rada Fakulty bezpečnostního inženýrství 8. prosince 2010
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
CZ / /0314 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
1 Projekt Akademie distančního vzdělávání Monika Všetulová, Miroslava Dvořáková Olomouc 2007.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem - Aplikovaný výzkum prof. Jiřina Jílková Biomedicínský výzkum Ústí nad Labem, 23. května
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
AKVŠ – profesionalita – spolupráce Marta Machytková předsedkyně VV.
Hana Landová Univerzita Karlova v Praze, ÚISK Zdeňka Civínová
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Tutoriál jako forma výuky na vysoké škole a na pracovišti PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D. PedF UK v Praze
LETNÍ ŠKOLA PRO TUTORY Monika Všetulová Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci akademie distančního vzdělávání.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a státním rozpočtem České republiky Pilotní ověřování studijních opor a přidělení ISBN.
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství Právní předpisy upravující činnosti zdravotnických a pedagogických pracovníků.
Výuka češtiny v anglickém programu na LF UP v Olomouci Pavel Kurfürst Centrum pro výuku cizích jazyků Lékařská fakulta Univerzita Palackého v.
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Národní soustava kvalifikací a možnosti jejího využití Monika Pokorná MŠMT
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
ošetřovatelství a porodní asistence
Pilotní ověřování studijních opor Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Státním rozpočtem České republiky.
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
e-learning Lucie Rohlíková
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Ing. Marek Bumbálek Krnov
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
ČESKÉ CENTRUM PRO MOBILITU STŘEDISKO SPOLEČNÝCH ČINNOSTÍ AKADEMIE VĚD ČESKÉ REPUBLIKY v.v.i. Robert HrubýJindra Emmerová Kateřina Hošková.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Novinky ve specializačním vzdělávání
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Fakulta zdravotnických studií
Studijní program Ošetřovatelství
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
Název operačního programu:
Presentation transcript:

Hodnocení kurzů celoživotního vzdělávání na vysokých školách

Zákon č. 111/1998 Sb.,o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů § 60 Celoživotní vzdělávání (1) V rámci své vzdělávací činnosti může vysoká škola poskytovat bezplatně nebo za úplatu programy celoživotního vzdělávání orientované na výkon povolání nebo zájmově. Bližší podmínky celoživotního vzdělávání stanoví vnitřní předpis. Účastníci celoživotního vzdělávání s ním musí být seznámeni předem. (2) O absolvování studia v rámci celoživotního vzdělávání vydá vysoká škola jeho účastníkům osvědčení. Úspěšným absolventům celoživotního vzdělávání v rámci akreditovaných studijních programů, pokud se stanou studenty podle tohoto zákona (§ 48 až 50), může vysoká škola uznat kredity, které získali v programu celoživotního vzdělávání až do výše 60 % kreditů potřebných k řádnému ukončení studia. (3) Účastníci celoživotního vzdělávání nejsou studenty podle tohoto zákona.

Interní předpisy celoživotního vzdělávání Řády nebo pravidla celoživotního vzdělávání na všech veřejných VŠ Status programů celoživotního vzdělávání: charakter programů: části akreditovaných studijních programů (A)  mimo akreditované studijní programy (M) interní schvalování programů CŽV Formy studia Průběh studia (podmínky přijetí, studijní řády, doklad o ukončení) Financování studia (Univerzita třetího věku)

Interní schvalování programů CŽV Západočeská univerzita v Plzni Rada celoživotního vzdělávání Schvaluje programy a přiděluje kredity Hodnotí a koordinuje programy

Interní schvalování programů CŽV Technická univerzita v Liberci Vědecká rada univerzity nebo fakulty Vysoká škola báňská – Technická univerzita v Ostravě Děkan (rektor) (programy M) nebo Vědecká rada fakulty či školy (programy A) Univerzita Palackého v Olomouci Vyhlašuje děkan, rektor nebo ředitel ústavu Jsou povinni seznámit s programem Vědeckou radu

Interní schvalování programů CŽV Na některých vysokých školách jsou formy interního schvalování, příp. hodnocení v kompetenci děkanů jednotlivých fakult: UK Praha, MU Brno UJEP Ústí n. Lab. (v současné době řeší celouniverzitní programy - U3V) Nebo jsou přesně stanovené typy programů schvalované děkanem a rektorem: Vysoká škola Ekonomická v Praze

Akreditace kurzů CŽV Kurzy, které jsou součástí graduovaného studijního programu (A) Kurzy mimo studijní programy (M) MŠMT akreditační komise DVPP, vyhláška č. 317/2005 MŠMT akreditace rekvalifikačních kurzů: vyhláška č.524/2004 Sb. MZČR akreditace podle zákona č. 95/2004 a č. 96/2004 MPSV - akreditace kurzů v oblastech: dobrovolnické služby, celoživotní vzdělávání sociálních pracovníků a kvalifikačního vzdělání pracovníků v sociálních službách MVČR další vzdělávání ve státní správě podle § 29 zákona č. 312/2002 Sb.

Hodnocení prováděné studujícími Formou dotazníků Formou závěrečné diskuse (u pilotních kurzů) Hodnocení obsahu kurzu a studijních materiálů Hodnocení práce tutora Hodnocení organizace studia

Hodnocení prováděné studujícími Součást akreditovaný studijních programů Některé vysoké školy mají vlastní elektronický systém pro hodnocení prováděné studenty: Vysoká škola ekonomická v Praze Nebo využívají možnosti administrativního systému STAG: ZČU v Plzni TU v Liberci JČU v Českých Budějovicích

Hodnocení prováděné studujícími Hodnocení se realizuje formou vlastních interních dotazníků: Do jaké míry kurz splnil očekávání Využitelnost v praxi Motivace k dalšímu vzdělávání v oboru Podíl teorie a praxe Kvalita a vhodnost studijních materiálů Práce tutora Organizační zajištění a podávání informací

Hodnocení prováděné studujícími Využití dotazníků závisí na motivaci studujících financích - v rozpočtech kurzů zpravidla nefigurují v pilotních kurzech a v kurzech hrazených z projektů pravidelně včetně statistického zpracování v ostatních případech využití namátkové nebo při zjištěných problémech s ohledem na malý počet respondentů se nezpracovávají

Hodnocení prováděné studujícími Ukázky dotazníků Vysoká škola báňská – Technická univerzita v Ostravě: dotazník o průběhu dvoudenního prezenčního semináře Centrum dalšího vzdělávání TU v Liberci Vyhodnocený dotazník o průběhu předmětů ve vícesemestrovém kurzu Dotazník o průběhu jednoho předmětu ve vícesemestrovém kurzu (www.cdv.tul.cz ) Dotazník o průběhu kurzu v LMS Moodle Dotazník o využívání PC ke studiu – kvalita studijních materiálů a komunikace. Výsledky dotazníku.

Hodnocení prováděné pedagogem Hodnocení studujících: písemné úkoly testy zkoušky Průběžné hodnocení jednotlivých prvků studia Sleduje organizaci studia a provádí konkrétní úpravy, které jsou v jeho kompetenci (harmonogram odevzdání prací, zadání prací, opravy drobných chyb v elektronických textech). Sleduje organizaci prezenční výuky – o problémech průběžně informuje manažera studia. Průběžně analyzuje obsah individuálních konzultací a časté dotazy řeší během prezenční výuky. Závěrečné vyhodnocení obsahu studia evaluační dotazník návrh změn v obsahu předmětu, inovace

Závěrečné hodnocení prováděné odborným garantem Analýza závěrečné diskuse u pilotních kurzů (písemný zápis nebo osobní účast) Analýza písemných prací studujících a jejich hodnocení tutorem Analýza archivu konzultací v diskusním prostředí (v Moodlu) Analýza zpracovaných dotazníků od studujících Výsledky závěrečných zkoušek (písemný zápis nebo osobní účast)

Závěrečné hodnocení prováděné odborným garantem Na základě závěrečného hodnocení odborný garant ve spolupráci s manažerem studia může Změnit tutora (lektora) předmětu Zajistit úpravy harmonogramu studia Vyřešit návaznost jednotlivých předmětů Zajistit okamžitou změnu elektronických studijních materiálů ve spolupráci s autorem Zajistit opravy a doplnění tištěných studijních materiálů okamžitě formou elektronických dodatků, výhledově v dalším vydání Změnit témata písemných prací určených k opravě Zajistit úpravu či doplnění zpětnovazebných aktivit Doplnit doporučenou studijní literaturu

Spolupráce vysokých škol Česká asociace distančního univerzitního vzdělávání ČADUV 24 univerzit pravidelné konference zaměřené na rozvoj DiV na českých VŠ (každé 2 roky) tematicky zaměřené akce, v současné době rozvoj e-learningu k dispozici jsou experti pro různé oblasti DiV včetně hodnocení a řízení kvality Školení, poradenství a studovna Národního centra distančního vzdělávání

Děkuji Vám za pozornost Použité zdroje: ZLÁMALOVÁ, H. Úvod do vzdělávání dospělých. Liberec: TU v Liberci 2007, elektronický studijní materiál http://www.tul.cz http://www.vse.cz http://www.vsb.cz http://www.zcu.cz http://www.jcu.cz http://www.upol.cz http://www.csvs.cz http://www.mujweb.cz/skolstvi/caduv/?x