Porovnání učebních plánů SŠ 72 45 3 9 34 22 3 30 25 19 3 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INFORMACE Z XII. ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU OP VK KONANÉHO 13/12/2013 pro předsednictvo RVŠ – 23/1/2014 na základě materiálů MV OP VK zpracovala Ivana.
Advertisements

Přijímací řízení pro školní rok 2013/2014 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Gymnázium, Český Krumlov, Chvalšinská 112
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Systém kurikulárních dokumentů
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA TECHNICKÝCH UČEBNÍCH A STUDIJNÍCH OBORECH ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ VE STŘEDNÍM OBCHODNÍM ŠKOLSTVÍ ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V PRAZE PROSTŘEDNICTVÍM STRUKTURÁLNÍCH FONDŮ EU PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI HOTEL MODRÁ RŮŽE, RYTÍŘSKÁ, PRAHA.
TRÉNINK KOMUNIKAČNÍCH A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ V OBLASTI VELETRHŮ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Univerzita Karlova v Praze PEDAGOGICKÁ FAKULTA Středisko vzdělávací politiky Malátova 17, Praha 5 Tel.:
DĚLENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Vybrané problémy českého vzdělávání v cestovním ruchu Jiří Šíp Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Praha, 26/08/ Kontext projektu : systémy odborného vzdělávání a kurikula Olga Kofroňová.
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 Jakub Fischer Sněm RVŠ, Praha,
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Organizační struktura
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
VZDĚLÁVÁNÍ PO SPLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY Mgr. Blanka Vohníková.
KONFERENCE Vzdělávání v období snižování nákladů Eva ŽILAYOVÁ Hotel Josef, Praha 5. května 2004 CO ŠKOLIT.
SLAVNOSTNÍ UKONČENÍ PROJEKTU. MODERNIZACE VZDĚLÁVÁNÍ – ŠANCE LEPŠÍHO PRACOVNÍHO UPLATNĚNÍ CZ.1.07/1.2.33/
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Financování regionálního školství
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
KONCEPČNÍ ZÁMĚR REFORMY SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
Ekonomické a organizační problémy ve školství Pk v 1. Q 2009 Ing. Ladislav Forman vedoucí odboru školství, kultury, památkové péče a tělovýchovy
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní.
EU peníze školám VI. Finanční gramotnost Koordinátor: Luboš Zajíc VI/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti VI/3 Vzdělávání.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociální fondem a státním rozpočtem ČR. Operační.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Setkání v cyklu Střední školy a zřizovatel
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Normativní financování vztahy a souvislosti
Rozpočet přímých NIV na rok 2013
PHmax ve středním vzdělávání
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Organizační struktura
Návrh rozpočtu kapitoly MŠMT na rok 2019 v Kč ve stavu projednaném vládou dne bez podílu výdajů od EU   Vládní návrh rozpočtu MŠMT na rok.
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Transkript prezentace:

Porovnání učebních plánů SŠ % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní hodiny Praxe/odborný výcvik Odborné Všeobecné vzdělání

Nárůst prostředků na platy:+ 1,5 % Předpokládané úspory poklesem výkonů: cca + 1 % Předpokládaná inflace: - 4 % 

Náběh ŠVP v základních školách a gymnáziích První série RVP a příprava ŠVP v odborném školství  Zvýšená potřeba mzdových prostředků Při realizaci RVP nárůst vyučovaných hodin podle oborů minimálně o 5-10 %  Odpovídající nárůst mzdových prostředků  V ROZPOČTU: 0 %!

Nárůst požadavků na další vzdělávání: V důsledku kurikulární reformy Vzhledem k zásadním inovacím V souvislosti s přípravou státní maturity  V ROZPOČTU: - 25 %!

Enormní nárůst administrativy (školní matriky, správní řízení, výkaznictví...) Rozvoj informatiky a výpočetní techniky (koordinátoři ICT, správci sítě, technici VT...)  Potřeba nárůstu cca 10 % nepedagogických pracovníků  V ROZPOČTU: 0 %!

V souvislosti se zaváděním nových metod výuky vzrůsta potřeba nových učebnic, pomůcek...  V ROZPOČTU: -25 %!

 V roce 2008 dojde k poklesu počtu žáků v regionálním školství o cca... %  Pokles počtu zaměstnanců VE ŠKOLÁCH PLATÍ: jednotka výkonu: žák jednotka nákladů: třída/studijní skupina  Růst jednotkových nákladů. Významná úspora je možná pouze při úplné likvidaci kapacity.

 Strukturální fondy EU použitelné v oblasti školství představují značné prostředky.  Rozvoj vzdělávací soustavy profinancujeme z fondů EU??? Fondy ESF nemají plošný charakter, souvisí s individuálními projekty Systémové projekty a jejich výstupy dosud plně využívá omezený počet pilotních škol