Porovnání učebních plánů SŠ % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní hodiny Praxe/odborný výcvik Odborné Všeobecné vzdělání
Nárůst prostředků na platy:+ 1,5 % Předpokládané úspory poklesem výkonů: cca + 1 % Předpokládaná inflace: - 4 %
Náběh ŠVP v základních školách a gymnáziích První série RVP a příprava ŠVP v odborném školství Zvýšená potřeba mzdových prostředků Při realizaci RVP nárůst vyučovaných hodin podle oborů minimálně o 5-10 % Odpovídající nárůst mzdových prostředků V ROZPOČTU: 0 %!
Nárůst požadavků na další vzdělávání: V důsledku kurikulární reformy Vzhledem k zásadním inovacím V souvislosti s přípravou státní maturity V ROZPOČTU: - 25 %!
Enormní nárůst administrativy (školní matriky, správní řízení, výkaznictví...) Rozvoj informatiky a výpočetní techniky (koordinátoři ICT, správci sítě, technici VT...) Potřeba nárůstu cca 10 % nepedagogických pracovníků V ROZPOČTU: 0 %!
V souvislosti se zaváděním nových metod výuky vzrůsta potřeba nových učebnic, pomůcek... V ROZPOČTU: -25 %!
V roce 2008 dojde k poklesu počtu žáků v regionálním školství o cca... % Pokles počtu zaměstnanců VE ŠKOLÁCH PLATÍ: jednotka výkonu: žák jednotka nákladů: třída/studijní skupina Růst jednotkových nákladů. Významná úspora je možná pouze při úplné likvidaci kapacity.
Strukturální fondy EU použitelné v oblasti školství představují značné prostředky. Rozvoj vzdělávací soustavy profinancujeme z fondů EU??? Fondy ESF nemají plošný charakter, souvisí s individuálními projekty Systémové projekty a jejich výstupy dosud plně využívá omezený počet pilotních škol