Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Advertisements

Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
C e n t r u m p r o d o p r a v u a e n e r g e t i k u slide 1/13 Energetická efektivita v dopravě - strategie a cíle Barbora Hanžlová 18. května 2012.
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Centrum výzkumu a využití obnovitelných zdrojů energie (CVVOZE) Regionální výzkumné centrum.
Štěpán Pavíza 3.A leden 20111Property of Pavíza's company. Do NOT copy.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Michal Broža, iCentrum OSN v Praze,
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
8. Pravost fotografií Zdeněk Töpfer
Příprava nové dopravní politiky ČR
EU 2020: Obnovitelné zdroje či jádro Petr Binhack
Nástroj změny v místním prostředí
Co je nového v evropských fondech Datum: Místo: Ostrava David Sventek.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Čistá mobilita z pohledu MŽP Mgr
Praha, 9. března 2011 Torsten WÖLLERT
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.
Budoucnost energetiky ČR Aktualizace státní energetické koncepce Diskuse AEM – Poděbrady 18. a 19. března 2003.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Teplárenství a liberalizovaný trh s energiemi. České teplárenství Vývoj, současnost, perspektiva.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
1 Přechodná období ČR po vstupu do EU VŠFS – kombinované studium Veřejná správa
Energetika.
Magazín o budoucnosti dopravy
Presentation Title. Pracovní skupina Czech BCSD pro energetiku Josef Votruba ENVIROS, s.r.o Pracovní skupina Czech BCSD pro energetiku.
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
0 Důsledky COP15 pro politiku ochrany klimatu v evropském a českém kontextu Pavel Zámyslický.
Možnosti rozvoje alternativních paliv v dopravě v České republice Praha
NS-LEV 21 PRO ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Zákon o podpoře výroby energie z obnovitelných zdrojů energie z pohledu MŽP Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo životního prostředí Vršovická.
Diverzifikace vysokého školství – nové výzvy Michal Karpíšek Seminář „Hodnocení kvality vysokých škol“ Telč, 28. dubna 2011.
3 EFEKTIVNOST TRHU. Základy ekonomie Koordinace ekonomiky 1. příkaz – CPE: centrální plán, státní vlastnictví, vertikální struktura 2. trh – TE:
2.Marketingové prostředí
Státní energetická koncepce a postavení plynárenství v ČR Ing. Tomáš Hüner náměstek ministra © 2006 Ministerstvo průmyslu a obchodu České Republiky Praha,
Směrnice EP a Rady 2006/32/ES o energetické účinnosti u konečného uživatele a energetických službách a o zrušení směrnice 93/76/EHS Ing. František Plecháč.
toe = tonne of Oil Equivalent = 11,63 MWh
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
PRACOVNÍ SKUPINA MOBILITA FOTO Miloš Malaník GŘ TNT Express Vedoucí PS Mobilita.
České plynárenství po vstupu do EU a před otevřením trhu Ing. Jan ZAPLATÍLEK © 2004 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
MD, 7. listopadu Analytická část (2011)  Vyhodnocení plnění opatření a indikátorů stávající DP  Doprava jako podmínka konkurenceschopnosti ČR.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Evropský projekt vzdělávání pedagogických pracovníků Střední odborná škola a střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338.
Název přednášky Společnost Funkce, mail, případně další vhodné informace Zemní plyn - CNG a LNG - v nákladní dopravě E.ON Energie, a.s. – Jiří Šimek, Michal.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
OS Tram Olomouc Využití zásobníků energie v MHD II. část aneb Jak jsme na tom dnes v ČR.
Page 1 Energetická závislost EU - Možná řešení - Daniela Štoková.
Energetická politika Dopravní politika Hospodářská politika a integrace - Šumperk.
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY – POHON CNG Z POHLEDU VÝROBCE Josef Jeleček TEDOM.
ENERGETICKÁ POLITIKA EU: udržitelná, bezpečná a dostupná energie Petr Zahradník, člen Národní ekonomické rady vlády (NERV) a EPOS při MMR.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Cestovní mapa pro energetiku do roku 2050 Dobrá navigace nebo vábení Sirén ? Miroslav Vrba ČEPS, a.s. Fungování energetických trhů v ČR a v EU Ohrožení.
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Střední průmyslová škola dopravní, Plzeň. Vyučované automobilní obory - téměř 1500 žáků Mechanik opravář motorových vozidel Mechanik opravář motorových.
ELEKTROMOBILITA. HISTORIE: Holandsko, profesor Stratingh, první návrh elektromobilu, který byl i realizován 1895 – František Křižík – první elektromobil.
Energetická politika Mgr. Oldřich Hájek. Specifika energetické politiky Hybridní povaha politiky Hybridní povaha politiky Ve smlouvě o EU i o EHS není.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Znečištění vzduchu dopravou
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Financování dopravní infrastruktury
Nástroj změny v místním prostředí
Nástroj změny v místním prostředí
Vývoj CNG v České republice
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Nástroj změny v místním prostředí
Transkript prezentace:

Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business Elektromobil v EU Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business 12.5.2011

Výrobci motorových vozidel + dopravci a elektromobil Nezájem Technika Hospodárnost = spotřeba Krátkodobá strategie Konkurence nutí k nabídce vozidel s alternativním pohonem 12.5.2011

Kdo podporuje ekologická vozidla Ekologická hnutí Nadnárodní organizace - společná prohlášení s EU Společnost pro zachování života na Zemi EU Studie McKinsey&Company BILÁ KNIHA - BUDOUCÍ DOPRAVNÍ POLITIKA Motto: méně emisí, více dopravy. Dopravní komisař EU Siim Kallas: „K boji se změnou klimatu není nutné omezení mobility. Dlouhodobý cíl snížit do roku 2050 emise C02 z dopravy o 60 % považuji za ambiciózní, ale reálný“. 12.5.2011

Výzvy k elektromobilitě Obavy z obtížné dostupnosti ropy (zásoby) Přísnější legislativa (snížit oteplování planety, Euro 0-VI) Expanze obnovitelných zdrojů (biopaliva) 12.5.2011

Přednosti elektromobilů Nulové plynné emise Nízká hlučnost Snížená spotřeba energie účinnou rekuperací Komfortní jednoduché ovládání Díky lehkým akumulátorům je dosaženo vysoké nosnosti Unifikace podvozku a karoserie s vozidly se spalovacím motorem Jednoduchý pohon s minimální údržbou Vyzrálá technika elektrické trakce Jednoduché nabíjení 12.5.2011

Trakční zdroje elektrické energie nikl-kadmiové nikl-metalhydridové lithium-iontové vysokoteplotní superkondenzátory palivové články 12.5.2011

Uspořádání pohonných řetězců 12.5.2011

Kam dospěl vývoj Základní schema uspořádání Mužík x Ford Akumulátory Řídicí elektronické systémy Střídavé motory Miniaturizace Specializovaní výrobci komponent 12.5.2011

Energetické srovnání Benzin 6300 kW Elektřina 50 kW 12.5.2011

Hlavní cíle EU Už žádná vozidla s konvenčním palivem ve městech. 40% využívání udržitelných nízkouhlíkových paliv v letecké dopravě; nejméně 40% snížení emisí z lodní dopravy. 50% přesun cest na střední vzdálenosti v meziměstské osobní a nákladní dopravě ze silniční dopravy na železniční a vodní dopravu. Vším výše uvedeným se do poloviny století přispěje k 60% snížení emisí z dopravy. 12.5.2011

Green eMotion Obdoba programu Doprava 2050 Cíle Porovnat dvanáct regionálních a celostátních iniciativ v oblasti elektromobility, jež probíhají v osmi různých členských státech EU, Porovnat různé technologické přístupy, Přispět k identifikaci nejlepších řešení pro evropský trh. 12.5.2011

Homologace Technické předpisy EU Elektrická bezpečnost EHK OSN 100 Bezpečnost baterií – připravuje se 12.5.2011

Nikdy spokojený 12.5.2011

Výhled do roku 2050 12.5.2011

Děkuji za pozornost 12.5.2011