Budování cyklistické infrastruktury v extravilánu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové výzvy v cyklistické dopravě a cykloturistice
Advertisements

1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Pěší doprava v územním plánu Prahy – očekávání a naděje Michaela Valentová Ústav pro ekopolitiku, o.p.s., Praha 2, Kateřinská 26
GEOGRAFICKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM HYBRIDNÍ KATASTRÁLNÍ MAPA a SYSTÉM DaG
Šance pro krajinné plánování a jeho alarmující absence v ÚPD Nadějkov Ing. arch. Martin Jirovský, Ph. D.
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
Bike Brno – Bike konference 2012 Plzeňský kraj 4. –
Ekologický urbanismus zkušenosti z Úval JUDr. Ing. P. Petržílek, Ph.D. místostarosta Seminář pořádaný Ekologickou platformou při ČSSD a Masarykovou.
Povodně 2010 Realizace převodu státních pozemků ze správy PF ČR do vlastnictví obcí nebo fyzických osob postižených povodněmi roku 2010, za účelem výstavby.
CYKLISTICKÁ INFRASTRUKTURA Jaroslav Martinek Central MeetBike.
Obor: Geodézie a katastr nemovitostí
Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert seminar Cyklotrasa 14.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
Liptovský Mikuláš 2. září 2010
REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM PRO NUTS2 JIHOVÝCHOD POSOUZENÍ VLIVŮ KONCEPCE NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ (SEA) Ing. Petr Mynář INVESTprojekt NNC, s.r.o. Brno, 4.
Činnost odboru centrální dokumentace v rámci SŽG Praha
Krušnohorský singletrail. Mladé občanské sdružení působící v oblasti rozvoje cestovního ruchu v centrálním Krušnohoří. Hlavním těžištěm naší práce je.
Kartografická generalizace
Moderní cyklistická doprava
Praha cyklistická nebo ne? 2012 Vratislav F ILLER Auto*Mat Praha
Návrhy na ochranu existujících letišť (podpora poslanecké iniciativy)
Majetkové daně Daň z nemovitostí Silniční daň Daň dědická Daň darovací Daň z převodu nemovitostí.
EGovernment Zpracoval: Ing. Ivan Ivanov 1 Typové projekty DMVS.
Majetkové daně Nejstarší typy daní vůbec; v současnosti omezený význam; povinnost platit vzniká na základě vlastnického či uživatelského vztahu k majetku.
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví Název předmětu:Pozemní stavby Název a ID tématu:Vhodné a méně vhodné staveniště (STA20) Zpracoval: Ing.
Pozemky sloužící dopravě
Příklady do seminářů Právní vztahy k nemovitostem konaných dne 30/ v době 8.00 – 11.05, uč. č. 214, sem. sk. 2 JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Pozemkové právo – pojem, principy a systém, objekt a subjekty pozemkově- právních vztahů, metoda právní regulace JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Informace... a mluvte nám do toho. Úvod Dana Hančová, předsedkyně komise sportu a cestovního ruchu Plán udržitelné městské mobility a dánská výstava „Města.
Daň z nemovitých věcí 1. 2 okruhy (zákon č. 338/1992 Sb.) – POZEMKY na území ČR evidované v katastru nemovitostí (§ 2) – STAVBY (budovy a inženýrské stavby)
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
KATASTR NEMOVITOSTÍ. Je soubor údajů o nemovitostech v ČR, který zahrnuje jejich soupis a popis a jejich polohové a geometrické určení. Tvoří ucelený,
MAJETKOVÉ DANĚ (DAŇ Z NEMOVITOSTÍ) Úvod 2  Daňová soustava ČR  Přímé daně Důchodového typu (DPFO, DPPO) Majetkového typu (daň z nemovitostí,
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Nejlepší realizovaná společná zařízení v Karlovarském kraji 1.
Výsadba dřevin Návrh výboru pro životní prostředí září 2015.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA 2014 – 2020 A MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ KRAJINNÉ ARCHITEKTURY.
NOVELA ZÁKONA Č. 334/1992 SB., O OCHRANĚ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Digitální technická mapa Plzeňského kraje Služby DTM DMVS PK Setkání partnerských obcí DTM DMVS Plzeň Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Jakým úhlem pohledu se díváš na tento obrázek? Seminář – Bike sharing, Brno, Ing. Jaroslav Martinek.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Zákon o sociálním bydlení pohledem obcí a menších měst Ing. Radim Sršeň, Ph.D., 1. místopředseda.
Fiche 5 – Relax v lese Článek 25 Neproduktivní investice v lesích
Seminář pro žadatele Výzva MAS č. 2 PRV
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Dotační program vodohospodářské infrastruktury
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Povolení kácení dřevin rostoucích mimo les
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Rozumné a dosažitelné návrhy prvků společných zařízení
Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková
Pozemkové úpravy v okrese Opava role SPÚ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Moje práce na Broumovsku
Podpora obnovy a rozvoje venkova
18. Zasedání Zastupitelstva obce Nezvěstice
Právní problematika břehových porostů
Výsledky projednávání
Fiche 5 – Relax v lese Článek 25 Neproduktivní investice v lesích
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Dotační program pro rok 2019
Transkript prezentace:

Budování cyklistické infrastruktury v extravilánu Infrastruktura – obecné i specifické překážky při projektování a výstavbě

Úvod Cyklostezky v intravilánu plní dopravní funkce. Obvykle nejsou zpochybňovány. Cyklostezky v extravilánu plní jaké funkce? Kdo je potřebuje? Je po nich poptávka? Jak odpovědět na otázku co přinese obci cyklostezka? Za účelem dopravním? Za účelem rekreačním?

Překážky obecné Komunální volby a jejich cyklus. Cyklostezky nevyhrávají volby. Ale mohou je prohrát. Myšlení. Cestní síť. Kdo má zodpovědnost za krajinu? Co to je krajinný ráz? Urbanismus. Absence územních plánů resp. absence řešení cyklistické dopravy v nich. Zmatení pojmů a kompetencí. Cyklotrasy versus cyklostezky. Doprava versus cestovní ruch. Absence krajské cyklistické dopravní koncepce. Dopravní toky a jejich hierarchie. Absence relevantních dat o vlivu cyklistiky na regionální ekonomiku

Překážky specifické Ta první: Kudy to vyprojektovat? Jak to udělat aby: To stálo co nejmíň To netrvalo moc dlouho To nikoho z vlastníků dotčených pozemků nebolelo To nebylo ani moc nahoru ani moc dolů To bylo možné snadno financovat Říká se tomu kvadratura kruhu.

Překážky specifické Ta druhá: Pozemková evidence v ČR Existují paralelně dva systémy, katastr nemovitostí a pozemkový katastr. Oba platí. Pozemkový fond ČR a institut vlastníka, který se chová jako nevlastník. Lesy ČR, s.p. a institut správce, který se chová jako vlastník.

Překážky specifické Ta třetí: Vlastnictví dotčených pozemků Pro financování z veřejných zdrojů je nutné doložit vlastnictví ve prospěch žadatele. Dotčené pozemky ve vlastnictví PF ČR v případě „ostatních komunikací“ lze bezúplatně převést na obce pokud si o ně požádají. Dotčené pozemky ve vlastnictví Lesů ČR nelze převést nikam, neboť to údajně GŘ zakázalo. Dotčené pozemky, které nejsou evidované jako „ostatní komunikace“ je nutné geodeticky oddělit, zajistit vklad do KN a zajistit změnu jejich využití.

Překážky specifické Ta čtvrtá: Životní prostředí Polní cesty jsou často součástí polí. A místo po cestách se jezdí po polích. Lesní cesty jsou často součástí lesa. A traktory jezdí po lesní půdě. Původní cesty jsou často zarostlé porostem či nálety a jsou často součástí biokoridorů.

Překážky specifické Ta pátá: Zařazení cyklostezek do systému veřejné dopravy Souvislost se způsobem financování výstavby a osobou žadatele o veřejné zdroje. Jako místní komunikace IV. třídy podle ČSN 73 6110 Projektování MK. Chybí pasport místních komunikací. Obce nemají zájem o údržbu. Jako veřejné účelové komunikace podle ČSN 73 6108 Lesní dopravní síť nebo podle ČSN 73 6109 Projektování polních cest. Kdo bude vlastník či správce? Kdo se o ně bude starat?

Překážky specifické Ta šestá: Dopravní značení Pokud je cyklostezka zařazena jako místní komunikace, není co řešit. Pokud je cyklostezka zařazena jako veřejná účelová komunikace pro cyklisty a dopravní obsluhu, je problém. Kombinaci značek totiž absolutně odmítají Lesy ČR a mnohé dopravní inspektoráty. Výjimku se po boji zatím podařilo prosadit v jen v příměstské oblasti Stříbra.

Závěr Je to složité, máme tady moc lesů, málo bohatých obcí a málo těch, kdo cyklostezky opravdu chtějí… Rádi bychom se mýlili.   Ing. Jiří Ševčík Mgr. Martin Milichovský Rozvojová inženýrská společnost s.r.o. Plzeň Ing. Jaroslav Martinek Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.