Evropské seskupení pro územní spolupráci Strategie systémové spolupráce veřejných institucí Moravskoslezského kraje, Slezského a Opolského vojvodství oblast.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GAS BUSINESS BREAKFAST, Corinthia Hotel
Advertisements

Strukturální fondy jako zdroj financí pro komunální investice
Ekonomické nástroje v kontextu Rio+20
stlačený zemní plyn vs. nafta
Solární systémy pro aktivní topení
Evropské seskupení pro územní spolupráci Konference "Budoucnost česko-polské přeshraniční spolupráce"
Energetický management budov Jiří Karásek Fakulta stavební, ČVUT v Praze K126.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Perspektivy rozvoje spolupráce v příhraničním regionu Ostrava
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Energeticky nezávislý kraj náměstek hejtmana.
Tisková konference TEPLOFIKACE LEDVIC 12. září 2013 Ing. Vladimír Gult předseda představenstva a generální ředitel.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Čistá mobilita z pohledu MŽP Mgr
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
AKTUÁLNÍ VÝZVY PROGRAMOVÉHO OBDOBÍ Horizont
Územní energetická koncepce Jihočeského kraje České Budějovice, 24. června 2003.
možnosti a význam použití
Problematika kvality ovzduší Moravskoslezského kraje a činnost krajského úřadu Zpracoval: Ing. Marek Bruštík Datum:
1 Přechodná období ČR po vstupu do EU VŠFS – kombinované studium Veřejná správa
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. Aktuální výzvy OPŽP Josef Pikálek Liberec.
Připravované výzvy Lucie Pudivítrová odbor fondů EU, MŽP.
Energetická budoucnost Moravskoslezského kraje s novou jadernou elektrárnou nebo bez ní? Ing. Pavel Bartoš viceprezident MSEK.
Pohled Moravskoslezského kraje na „Energeticky nezávislý kraj“ Ing
Sustainable Construction and RES in the Czech Republic Irena Plocková Ministry of Industry and Trade CR, Na Františku 32, Praha, CR.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
Brand Energie CZT Brandýs nad Labem.
CNG SUMMER ECO TOUR 2010 KONCEPT A EVALUACE PROJEKTU.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
Možnosti rozvoje alternativních paliv v dopravě v České republice Praha
NS-LEV 21 PRO ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Operační program Životní prostředí
1 ● zavedení eura I. STRATEGICKÉ PRIORITY AutoSAP pro další období schválené na 71. zasedání Rady ředitelů ● obnova vozového parku ● podpora.
CNG jako lék na znečištěný vzduch Karel Havel, člen dozorčí rady Svazu dopravy, předseda představenstva ČSAD Česká Lípa a.s. CNG jako lék na znečištěný.
Ing. Mgr. Hana Foltýnová Tel.: Vyhodnocení scénářů: Dopady na poptávku po palivech.
Pohled zadavatele na energetický audit ve velkém průmyslovém podniku Ing. Petr Matuszek Brno
Integrovaná povolení v Moravskoslezském kraji , Marek Bruštík.
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Akční plán města Hlinska Ing. Michal Rohlena 5. konference K126 – Udržitelnost ve výstavbě
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Státní energetická koncepce a postavení plynárenství v ČR Ing. Tomáš Hüner náměstek ministra © 2006 Ministerstvo průmyslu a obchodu České Republiky Praha,
Opatření na snižování emisí skleníkových plynů a plnění environmentálních cílů státní energetické koncepce Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo.
Změna Státní energetické koncepce a priority České republiky k zajištění bezpečnosti zásobování elektřinou Ing. Tomáš H ü n e r náměstek ministra © 2008.
Využití OZE v ČR Příprava NAP pro období Dana Peterková Ministerstvo průmyslu a obchodu AEM – Budoucnost české energetiky v Evropě Poděbrady.
Příprava II. etapy EDR Praha Mgr. Aleš Kuták, náměstek ministra a ředitel sekce ochrany klimatu a ovzduší.
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
Možnost kombinace dotací s EPC v rámci OPŽP
Název přednášky Společnost Funkce, mail, případně další vhodné informace Zemní plyn - CNG a LNG - v nákladní dopravě E.ON Energie, a.s. – Jiří Šimek, Michal.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Operační program Životní prostředí. 2 OPŽP – druhý největší operační program  Finanční nástroj pro čerpání prostředků z fondů Evropské unie  V letech.
Centrální zásobování teplem Kulatý stůl Hospodářská komora ČR Ing. Pavel Bartoš viceprezident HK ČR , Praha.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Ing. Eduard Muřický Národní akční plán čisté mobility NAP ČM Ing. Eduard Muřický 18. října 2016 “CNG jako dostupná ekologická alternativa”,
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Operační program životní prostředí
„Take a Breath! – Adaptation Actions to reduce adverse health impacts of air pollution“ „Nadechni se! – Aktivity směřující ke zmírnění zdravotních dopadů.
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
ÚZEMNÍ PROGRAM SNIŽOVÁNÍ EMISÍ A IMISÍ ZNEČIŠŤUJÍCÍCH LÁTEK DO OVZDUŠÍ PRO SPRÁVNÍ ÚZEMÍ ZLÍN – ZLÍNSKÝ KRAJ ČHMÚ, pobočka Brno
Transkript prezentace:

Evropské seskupení pro územní spolupráci Strategie systémové spolupráce veřejných institucí Moravskoslezského kraje, Slezského a Opolského vojvodství oblast Energetika

Evropské seskupení pro územní spolupráci Opatření 4.1 Společné aktivity při zlepšování kvality ovzduší Opatření 4.2 Společné aktivity v oblasti energetiky a nakládání s odpady Projekt Program řízení kvality ovzduší v Moravskoslezském kraji, Slezském Vojvodství a Opolském Vojvodství Projekt Výměna zkušeností v oblasti energetiky a nakládání s odpady Projekt Standardizace služeb v rozsahu energeticky úsporného stavebnictví Opatření 4.3 Spolupráce energetických klastrů Projekt Společné vytváření energetických koncepcí Projekt Propagace a využití obnovitelných zdrojů energie (OZE) Výstupy ze zasedání v Opole

Evropské seskupení pro územní spolupráci Projektový návrh MSK v aktivitě 4.1 Ekologizace dopravy– rozvoj alternativních pohonů – využití CNG

Evropské seskupení pro územní spolupráci Proč doprava? •Moravskoslezský kraj i Slezské vojvodství patří dlouhodobě k regionu, kde jsou pravidelně a trvale překračovány hodnoty imisních limitů znečišťujících látek •Podle Situační zprávy k Programu snížení emisí a imisí znečišťujících látek do ovzduší v Moravskoslezském kraji jsou mobilní zdroje znečištění – dle REZZO 4, reprezentovány především dopravními prostředky, výrazným znečišťovatelem zejména v oblasti produkce NOx, kde se podílí téměř 30 %, dále pak VOC a tuhými látkami, kde se podílí 25 % a také CO s 12 % celkové produkce znečišťujících látek.

Evropské seskupení pro územní spolupráci Proč právě CNG? •LPG Má své zastánce i ekonomiku. Vyšší závislost LPG na trhu s ropou. •Elektromobily Největším benefitem je absence výfukových plynů. Otázka je z čeho se elektřina vyrábí? Vhodnější pro městský provoz – menší dojezdová vzdálenost. Vyšší pořizovací náklady, náklady na akumulátory. Využití spíš v kombinaci s klasikou – tzv. hybridní pohony. Záměry ČEZu počítají s obrovským rozmachem elektromobility – uvidíme!? •Palivové články Vysoké počáteční vstupní náklady, absenci stanic pro jejich doplňování. Výroba článků produkuje více emisí, než se následně ušetří jejich provozem. •Spalováním CNG (zemního plynu) vzniká CO2 a voda, žádná síra, tuhé látky, polyaromatické uhlovodíky, aldehydy ani NOx •Vysoká úroveň zasíťování zemním plynem •Výhodná ekonomika provozu •Pozitivní vývoj legislativního prostředí

Evropské seskupení pro územní spolupráci Legislativní předpoklady •Společná deklarace EU – do roku 2020 zvýšit podíl CNG v dopravě na 10% •Národní program snižování emisí, kap. 6.2 •KIP ke zlepšení kvality ovzduší v MSK, Opatření 1 •Koncepce rozvoje dopravní infrastruktury MSK •Strategický plán KEA, kap. 4.3 •Nové technické předpisy – normy pro provoz CNG

Evropské seskupení pro územní spolupráci Ekonomika provozu •1 litr benzínu ~ 1.15 Nm3 zemního plynu •1 kg zemního plynu ~ 1,3 litr benzínu •Nákladová cena – vlastní ZP 10 Kč/m3 + stlačení 2 Kč = 12Kč/m3 •Prodejní cena – cca 18 Kč/Nm3 ZP (po přepočtu cca 21 Kč/kg ZP) •Úspora provozních nákladů oproti benzínu o 50% •Úspora provozních nákladů oproti nafty o 35% •Úspora provozních nákladů oproti LPG o 20% •Nulová sazba silniční daně pro majitele vozů na CNG •Oktanové číslo - 128

Evropské seskupení pro územní spolupráci Mýty kolem provozu •Parkování na kanalizačních vpustech •Vjezd do podzemních garáží – od nová Vyhláška o technických podmínkách požární ochrany staveb

Evropské seskupení pro územní spolupráci Výhody použití CNG v dopravě •Ekologicky čistý provoz •Ekonomický provoz •Naplňování plánovacích dokumentů a závazků

Evropské seskupení pro územní spolupráci Cíl projektového záměru Vytvoření potřebné infrastruktury CNG pro provoz referentských vozidel ve vybraných městech jednotlivé kroky: •Uzavření dohod s partnery projektu (předpoklad cca 10 měst MSK s více než 20 tis. obyv.) •Vytipovat vhodná místa pro výstavbu čerpacích stanic CNG •Smlouvy na poskytnutí pozemků – dojednání podmínek (prodej/nájem) •Uzavřít závazek s městy (partnery projektu), že při rozšiřování a obnově vozového parku (svého a svých PO) budou upřednostňovat vozy na CNG (předpoklad min 100 ks vozidel, optimální 300 ks OA) •Možnost rozšířit na dopravní podniky, podniky komunálních služeb,… •Smlouvy na čerpání CNG – dojednání podmínek (zvýhodněné ceny, …)

Evropské seskupení pro územní spolupráci Časový harmonogram projektu •Přípravná fáze01/2013 – 06/2014 Příprava projektového záměru Dohody s partnery Projekční práce •Realizační fáze07/2014 – 10/2015 Stavební povolení Smlouvy na přestavbu vozidel Realizace výstavby ČS CNG (výběr formou VZ) Realizace přestaveb referentských vozidel •Závěrečné vyhodnocení a publicita11/2015 – 11/2016

Evropské seskupení pro územní spolupráci Investiční náklady projektu Měrné náklady na realizaci 1 ks ČS CNG tis.Kč Měrné náklady na přestavbu 1 ks os.vozidla tis.Kč Celkové náklady na realizaci tis.Kč Náklady na pořízení PD, administrace3% tis.Kč Náklady na závěrečné vyhodnocení a publicitu 2% tis.Kč CELKOVÉ náklady projektu tis.Kč

Evropské seskupení pro územní spolupráci Synergické efekty •Vytvoření infrastruktury dostupné široké veřejnosti •Vytvoření infrastruktury pro širší plošné využití •Zvýšení povědomí o alternativních pohonech •Nastartování poptávky po vozech na CNG ze strany soukromého sektoru (možnost uplatnění slevových karet pro firmy, které dobrovolně přistoupí k projetu)

Evropské seskupení pro územní spolupráci Děkuji za pozornost! Ing. Vladimír Baginský