Specializace v sociální práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Česko-německý fond budoucnosti Jihlava, PhDr. Tomáš Jelínek, Ph.D. ředitel.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Vzdělávací program v oboru dětské lékařství MUDr. Jana Mathonová, prim. dětského oddělení Kroměřížské nemocnice a.s.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Jak na projekt? Ing. Iva Gavendová Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Projekt práce s nadanými studenty Drahomíra Pavelková, Alena Kolčavová Zlín,
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Kritické poznámky k novele Zákona o sociálně právní ochraně a dopadech v praxi MUDr.F.Schneiberg Společnost sociální pediatrie ČLS JEP Poslanecká sněmovna.
1 Komentované prohlídky města Poskytovatel: Horácké muzeum a informační centrum Prohlídka města zahrnuje centrum Nového Města, dva historické sklepy a.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
Bakalářský studijní program B 6208 Ekonomika a management
Příspěvek pro seminář Zvláštní dětská zařízení na rozcestí – jak dál?
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE
Koordinace rodinných dávek, pohřebné
Workshop – práce s násilnou osobou Zkušenosti a praxe PMS ČR
NOVINKY Z ODBORU ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Porada ředitelů organizací z oblasti školství Otrokovice
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Odborná praxe v Německu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Pracovní porada Pracovní list.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
DĚTI VĚZNĚNÝCH RODIČŮ Zkušenosti a plány Věznice Světlá nad Sázavou
Děti odsouzených rodičů z hlediska sociálně – právní ochrany dětí
Pracovní porada Pracovní list.
Základní informace o poskytovateli
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Terapeutické komunity
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
Reflexe učitele Aneb nejlevnější inovační program šitý na míru.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Výsledky průzkumu HK ČR k čerpání a využívání OP PIK 2014 – 2020
Organizační struktura
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Supervizní konference 2017
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola, Teplice
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
Jak napsat CV a MD?
Lidský kapitál a investice do vzdělání: Teorie a praxe
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Řízení a rozvoj lidských zdrojů na Ministerstvu vnitra
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Science centrum a návštěvník se zrakovým handicapem
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Transkript prezentace:

Specializace v sociální práci Pavla Kodymová

Jak to bylo? Vývoj profese na našem území proběhl v několika historicky výrazně ohraničených etapách 1918 - 1948 1948 - 1989 1989 - 2018

1918 - 1948 Sociální práce se rozvíjí veřejnoprávním i soukromoprávním prostoru Diskuse o specializacích: pregraduání či postgraduální formou? …možnost inspirace: Realizovaný systém a možnost inspirace

1948 – 1989 Sociální práce v likvidaci, obnova, rozvoj Diskuse o specializacích legitimizována potřebami „podnikové sociální práce“ … možnost inspirace? Realizovaný systém

1989 – 2018 Sociální práce se rozvíjí veřejnoprávním i soukromoprávním prostoru Diskuse o specializacích, přechodně myšlenka atestací

Jak to je Základ Během studia vyšších odborných škol,bakalářských a magisterských studijních programů vysokých škol se mohou  sociální pracovníci rozhodnout, že se zaměří „specializují“ na konkrétní oblasti praxe.  Specializace umožňuje sociálním pracovníkům získávat více zkušeností a znalostí ve své oblasti zájmu a pravděpodobně zvyšuje jejich šance na zaměstnání. 

Z reálné praxe … zjistilo se, že komunikace mezi sociálními pracovníky a soudními úředníky v rámci náhradní rodinné péče je - ve snaze zabránit dalšímu ublížení zranitelných a převážně traumatizovaných dětí – náročná. Pracovníci často nemají znalosti nezbytné pro posouzení emoční nebo psychické újmy z pohledu dítěte...

Specializace ano nebo ne? Kdy Kde Kdo Jak

„Vzkaz z minulosti“ Sociální pracovnice nesmí dělat sebebezvýznamnější, podružnou práci, aniž by měla promyšlený celý plán a zvládnutý celý svůj obor. Jinak zasahuje bezúčelně a práce se jí drobí v jednotlivosti (Vostřebalová, 1931).

Děkuji za pozornost PhDr. Pavla Kodymová, Ph.D. pavla.kodymova@ff.cunicz