Strategické řízení a plánování ve školách a v územích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Advertisements

MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
3. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán pro ORP Jablunkov reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ září 2016 od 14:00.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání Ustavující setkání Partnerství MAP v rámci obvodu Prahy 21.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
1. veřejný workshop Místní akční plán ORP Sokolov
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Platformy projektu KAP LK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
RAP aneb CO BUDE DÁL? Jana Churáčková, ŘV MAP Praha 10,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Příspěvek k metodické podpoře škol – didaktický potenciál úloh z TIMSS
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
kam vlastně směřujeme ??? 
PRACOVNÍ SKUPINY MAP pro Bruntálsko II
Spolupráce s rodiči a komunitou
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Realizace projektu na 7. základní škole a mateřské škole Plzeň
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Strategické řízení a plánování
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
„Místní akční plán II“ (map ii) rozvoje vzdělávání v území ORP Ostrov č. projektu CZ /0.0/0.0/17_047/ Lidická 1407 Ostrov.
Akční plán - plánované společné aktivity
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Šablony I a jejich realizace
Model intenzivní podpory
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Aktuální informace o MAP vzdělávání na Broumovsku II
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Místní akční plán rozvoje vzdělávání (MAP II) v kutnohorském regionu realizuje MAS Lípa pro venkov z.s. (leden.
5. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Transkript prezentace:

Strategické řízení a plánování ve školách a v územích Příjemci IPo MAP duben 2019 Reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Aktuální informace V únoru zveřejněna aktualizovaná Analytická zpráva o fondech a nadacích, zde: https://www.nidv.cz/media/materialy/projekty/strategicke_rizeni/ znalostni- databaze/analyticke_zpravy/ANALYTICKA_ZPRAVA_FIN4.pdf Probíhá aktualizace Inspiromatu 3 – Soustava projektů akce KLIMA – zveřejnění do konce dubna Doplnit dle daného CP

Aktuální informace Proč Vám předáváme základní informace o šablonách? MAP a šablony jsou „spojené nádoby“, mají se navzájem doplňovat Musíte vědět, co mohou příjemci realizovat v šablonách, abyste naplánovali aktivity v MAP Školy musí vědět, co je za aktivity plánováno/realizováno v MAP (resp. MAP II), aby si dle toho naplánovaly výběr šablon Můžete školy nasměrovat na užitečné informace a materiály projektu SRP, které jim pomohou Projekt SRP nerealizuje metodickou podporu pro NNO pro výzvu Zvyšování kvality neformálního vzdělávání

Výzva Zvyšování kvality neformálního vzdělávání Termíny přijmu žádostí 15. 4. 2019 ve 14:00 hod., 31. 7. 2019 ve 14:00 hod., 15. 10. 2019 ve 14:00 hod., 6. 1. 2020 ve 14:00 hod.

Výzva Zvyšování kvality neformálního vzdělávání Právnické osoby, jejichž hlavním cílem není vytváření zisku, a které jsou spolkem, nebo ústavem, nebo obecně prospěšnou společností, nebo registrovanou církví nebo jimi zřízenou náboženskou společností tzv. církevní právnická osoba, nebo zájmovým sdružením právnických osob

Výzva Zvyšování kvality neformálního vzdělávání a zároveň působí v oblasti neformálního vzdělávání dětí a mládeže, případně sdružují organizace pracující s dětmi a mládeží, nebo jsou uvedeny v databázi Místních akčních skupin (http://databaze.nsmascr.cz/), nebo zastřešují organizace dětí a mládeže na území NUTS 3. Pobočné spolky Národní sítě Místních akčních skupin ČR, z.s.

Výzva Zvyšování kvality neformálního vzdělávání Aktivity: 2. Vzdělávání pracovníků v neformálním vzdělávání – realizace do vzdálenosti 10 km 3. Vzdělávání pracovníků v neformálním vzdělávání – realizace ve vzdálenosti 10 a více km 4. Sdílení zkušeností pracovníků v neformálním vzdělávání bez financování osobních nákladů 5. Sdílení zkušeností pracovníků v neformálním vzdělávání s financováním osobních nákladů 6. Tandemové neformální vzdělávání bez financování osobních nákladů 7. Tandemové neformální vzdělávání s financováním osobních nákladů

Výzva Zvyšování kvality neformálního vzdělávání Aktivity: 8. Zavádění nových metod v neformálním vzdělávání bez financování osobních nákladů 9. Zavádění nových metod v neformálním vzdělávání s financováním osobních nákladů 10. Klub v neformálním vzdělávání 11. Projektový den v klubovně bez financování osobních nákladů 12. Projektový den v klubovně s financováním osobních nákladů 13. Projektový den mimo klubovnu

Výzva Zvyšování kvality neformálního vzdělávání Aktivity (resp. jednotky aktivit) č. 2, 3, 8 a 9 obsahují následující tematické varianty: a) čtenářská gramotnost; b) matematická gramotnost; c) cizí jazyky; d) osobnostně sociální rozvoj; e) inkluze; f) podnikavost; g) polytechnické vzdělávání;

Výzva Zvyšování kvality neformálního vzdělávání h) ICT; i) projektová výuka; j) kulturní povědomí a vyjádření.

PS ke gramotnostem Zdroj ČŠI: Faktory ovlivňující vzdělávací výsledky Pedagogické vedení školy Spokojenost s povoláním učitele Školní klima Důraz na studijní úspěch a výsledky žáků Profesní rozvoj ředitelů a učitelů

PS čtenářská gramotnost Zdroj ČŠI: ČR má stále rezervy v práci s textem a podpoře čtenářské gramotnosti napříč předměty Nejsou dostatečně procvičovány následující dovednosti: Porovnávání přečteného textu s jinými texty Předvídání, odhadování děje Popsání stylu nebo uspořádání přečteného textu Určení postoje nebo záměru autora Téměř dvakrát méně často oproti mezinárodnímu průměru v české škole učitel předčítá žákům nahlas Nedostatečně se využívá tiché čtení

PS čtenářská gramotnost Zdroj ČŠI: Co pomáhá k čtenářské gramotnosti? 2 3 1 Koncepce podpory ČG ve škole Koordinátor pro gramotnost Spolupráce mezi stupni vzdělání 5 4 Čtenářské dílny a čtenářské koutky nejen na prvním stupni ZŠ Vzdělávání pro sborovny

PS matematická gramotnost Matematická gramotnost spočívá v: 1 radosti z vyřešené úlohy a pochopení pojmů 6 2 následné diskuzi se spolužáky o matematice porozumění různým typům matematického textu 5 3 schopnosti další práce s chybou třídění zkušeností pomocí vlastního myšlení 4 zobecňování získaných zkušeností a tvoření modelů

Rozvoj matematické gramotnosti u žáků ovlivňují 4 faktory 1 Klima třídy 2 Komunikace ve třídě 4 Projevy žáků 3 Podpora učitele Rozvoj matematické gramotnosti u žáků ovlivňují 4 faktory

PPUČ https://gramotnosti.pro/ Minikonference gramotností a Společenství praxe vzdělávacích oblastí Blogové příspěvky ke gramotnostem napříč předměty a vzděláváním v MŠ a ZŠ (http://gramotnosti.blogy.rvp.cz/) Webové speciály: čtenářská gramotnost matematická gramotnost digitální gramotnost

Šablony II a gramotnosti Průvodce a inspirace pro pedagogické vedení škol v oblasti rozvoje gramotností http://www.nuv.cz/file/3377 Doprovodné video v sekci AudioVideo Metodického portálu RVP.CZ Materiál doplňuje Příklady dobré praxe realizace šablon (NIDV)

PS pro gramotnosti Obsahem práce PS pro rozvoj dané gramotnosti a rozvoj potenciálu každého žáka je výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji dané gramotnosti a s tím souvisejících pregramotností a k rozvoji každého žáka. TIP: Jako konzultant k jednání je pravidelně přizván odborník na vzdělávání dětí s potřebou podpůrných opatření – speciální pedagog

PS pro gramotnosti TIP: Pořízení vybavení Didaktické pomůcky do MŠ a ZŠ Knihy pro pedagogy: Vzdělávací aktivity pro pedagogy/děti a žáky

PS čtenářská gramotnost Aktivity s dětmi a rodiči Předčítání deváťáků prvňáčkům a mateřinkám Předčítání rodičů a třídní učitelky žákům Pasování žáků na Rytíře řádu čtenářského Den poezie Účast na soutěžích Knižní veletrh (doprovodný program) Besedy s autory (ve spolupráci s místními knihovnami)

Příští setkání MAP? CP na základě domluvy s účastníky doplní termín do prezentace předtím, než ji účastníkům pošle

Děkujeme za pozornost a spolupráci CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283