Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Síla značka síly F jednotkou síly je 1N (newton), popř. kN ( = 1000 N)
Advertisements

Operace s vektory.
Skládání sil.
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Mechanika tuhého tělesa
Znázornění síly Protože účinky síly závisí na: velikosti, směru a působišti Znázorňujeme sílu orientovanou úsečkou F = 3 N.
Skládání sil Skládat síly znamená nahradit několik sil silou jedinou se stejnými účinky.
Skládání sil.
VY_32_INOVACE_04 - SÍLA, SKLÁDÁNÍ SIL
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Skládání sil opačného směru VY_52_INOVACE_18 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Zobrazení síly.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SKLÁDÁNÍ SIL OPAČNÉHO SMĚRU
Tíhová síla a tíha tělesa
Mohou tři síly dohromady dávat nulu?
Síla.
Skládání a rozkládání sil
7. ročník Síla Skládání sil.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Skládání sil. NNa většinu těles působí více než jedna síla. PPůsobení více sil na těleso se dá nahradit jedinou silou, jejíž účinek je stejný jako.
Skládání sil opačného směru
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
Vztlaková síla působící na těleso v kapalině
SKLÁDÁNÍ SIL TÉHOŽ SMĚRU
Rovnováha dvou sil (Učebnice strana 43 – 45)
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Technická mechanika Statika Soustavy sil 03 Ing. Martin Hendrych
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2013 Určeno:6. ročník.
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_15 Moment síly. Šablona číslo: VIII.Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:15 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil Číslo DUM: III/2/FY/2/1/17 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_10 Elektrický výkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 10 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová. ZOPAKUJME SI… SÍLA JE VEKTOROVÁ VELIČINA, PROTOŽE MÁ VELIKOST A SMĚR Znázorňujeme ji pomocí orientovaných.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
GRAVITAČNÍ SÍLA.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_16 Práce Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Název: Tabulka ve Wordu DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_09
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_1 Páka Šablona číslo: IX Sada číslo: 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil
Technická mechanika – Skládání sil
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10 Síla a její měření-test
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
SKLÁDÁNÍ SIL.
Skládání sil různého směru
Název školy Základní škola ,Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Skládání sil, rovnováha sil
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_1_Co je fyzika.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_12 Skládání sil opačného směru. Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3. Pořadové číslo DUM:12. Autor: Mgr. Milan Žižka

Anotace: PowerPointová Prezentace seznamuje se skládáním sil opačného směru. Druh učebního materiálu Výukový Typická věková skupina 12 – 13 let Klíčová slova Síla, složky, výslednice.

Skládání sil opačného směru Při skládání sil hledáme výslednici, to je sílu, která má na těleso stejný účinek jako složky. Síly, které působí na těleso v téže přímce (na stejné nositelce) a mají opačný směr, můžeme skládat výpočtem nebo graficky.

Při skládání sil opačného směru je velikost výslednice rovna rozdílu velikostí sil. F = F1 – F 2 Výslednice má směr větší síly. Př: Na těleso působí dvě síly.První má velikost 4 N a působí vodorovně doprava, druhá je velká 3 N a působí vodorovně doleva. Určete výslednici: 1) Výpočtem. F1 = 4 N působí vodorovně doprava F2 = 3 N působí vodorovně doleva F = ? . F =F1 - F2 F = 4 - 3 =1(N) Výsledná síla 1 N působí vodorovně doleva.

2) Graficky Nejprve naneseme větší sílu. Velikost výslednice je dána rozdílem velikostí úseček. Orientaci má výslednice shodnou s orientací větší síly. Nejprve naneseme větší sílu. Působiště menší síly umístíme tam, kde končí větší síla. Naneseme ji proti směru první síly. F1 = 4 N F = 1N F2 = 3 N Výsledná síla je 1N a je orientovaná vodorovně doleva.

Úlohu budeme nejprve řešit výpočtem a pak graficky. Dvě děti se přetahují o provaz. Jedno působí na provaz silou 120 N vodorovně doprava a druhé silou 80 N vodorovně doleva. Urči výslednou sílu, která působí na provaz. Úlohu budeme nejprve řešit výpočtem a pak graficky. Výpočtem F1 = 120 N a působí vodorovně doprava F2 = 80 N působí vodorovně doleva F = ? . F =F1 - F2 F = 120 - 80 =40 (N) Výslednice 40 N působí doprava.

Grafické skládání sil opačného směru Grafické řešení Grafické skládání sil opačného směru Grafické znázornění F1 = 120 N F2 = 80 N Řešení F1 = 120 N F2 = 80 N F = 40 N Výsledná síla 40 N působí doprava.

Další úlohy: 1. Bedna o hmotnosti 400 kg leží na podlaze. Jakou silou působí na podlahu? Znázorni tuto sílu graficky. 2. V určitém okamžiku nadzvedneme bednu silou 3 000 N. Jakou silou bude v tomto okamžiku působit bedna na podlahu? Úlohu řeš nejprve výpočtem a potom graficky.

3. Výsadkář padá na padáku 3. Výsadkář padá na padáku. Vysvětli, jaké síly a jakým směrem na něho působí. Načrtni tyto síly. Jedná se o síly stejného směru nebo o síly opačného směru? 4. Hmotnost osobního automobilu je 1t. Jakou silou působí automobil na vozovku při zvednutí odtahovačem? Odtahovač zvedá automobil silou 4 000 N.

Na bednu působí tíhová síla 4 000 N svisle dolů. Výsledky Fg = 4 000 N 1. úloha Na bednu působí tíhová síla 4 000 N svisle dolů. 2. úloha Fg = 4 000 N F2 = 3 000 N F = 1 000 N Na bednu působí tíhová síla 4 000 N. Po nadzvednutí bedna působí na podlahu silou 1 000 N.

Výsledná síla 6 000 N působí svisle dolů. 3. úloha Fo odpor vzduchu Fg tíhová síla 4. úloha Výpočtem: Fg = 10 000 N svisle dolů F2 = 4 000 N svisle vzhůru F = ? . F =F1 - F2 F = 10 000- 4 000 =6 000 (N) Výsledná síla 6 000 N působí svisle dolů. Zdroj obrázků: Galerie MS Office: www.office.microsoft.com a vlastní práce.