Interkulturní adaptace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Škola, rodina, komunita.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
socializace člověka s handicapem
Podpůrný metodický seminář I.
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Socializace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov42 Autor Mgr.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Komplexní řešení vývoje dětí Rodiče a rodina v životě dítěte
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Psychohygiena seniora
Psychologie Mgr. Milan Šimek
Jana Bischofová Milan Hrdlička
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Diagnostika inteligence u jedinců s mentálním postižením
Jak efektivně komunikovat s klientem?
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
LILIUM CANDIDUM J.Víchová Klinika dětské hematologieaonkologie FNM Oddělení klinické psychologie FNM.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Střední dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.
Nákupní chování spotřebitele
Pedagogické poradenství ve výchovně vzdělávacím procesu etopedie, poradenství ve vztahu k sociální práci, k intervenci.
Tělesné sebepojetí.
Jiří Dvořák  vědomé úsilí směřující k dosažení cíle  motivované chování, které umožňuje vědomou regulaci chování tzv. volní akt  znaky vůle.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Nákupní rozhodování.
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Kultura a marketing v EU
Pedagogická komunikace
Kultura a marketing v EU. „Nebe je tam,kde kuchaři jsou Francouzi, mechanici jsou Němci, policajti jsou Angličané, milovníci jsou Italové a všechno je.
Formy boje se životními těžkostmi. Strategie zvládání stresu Konfrontační způsob zvládání stresu Hledání sociální opory Plánované hledání řešení problému.
Kupní chování a EU.
Skupinová dynamika.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Kojenecké období TEREZA BENEŠOVÁ C3B Obecné informace  0. až 12. měsíc  velmi rychlý rozvoj a výrazné změny  rozhodující pro další vývoj.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Psychologie v obezitologii MUDr. Lenka Mičínová Sáblíková
Paliativní péče v pobytových zařízeních sociálních služeb
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Projev a image prezentujícího
Sociologie pro SPP/SPR
Socializace Kejřová.
Psychologie v obezitologii
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
KONCEPT BAZÁLNÍ STIMULACE
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
VY_32_INOVACE_PSYCHOLOGIE.07
KOMPETENCE TERMÍN : Oprávněnost, způsobilost, pravomoc
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Práce psychologa Úřadu s dítětem v procesu mezinárodního osvojení Brno, Mgr. Ondřej Bouša.
Emoce souvislost s ot.č.2 (emoční deprivace)
Transkript prezentace:

Interkulturní adaptace Jiří Čeněk ÚSR FRRMS MENDELU

Kde jste už byli?

Interkulturní adaptace Jako stav: stupeň přizpůsobení mezi jedincem a prostředím Jako proces: dovršení akulturace jedince v novém prostředí (dojde k přiblížení základních přesvědčení, norem, hodnot a chování)

Proces adaptace Rajasekar & Renand (2013)

Proces adaptace Ne všechny fáze vždy přítomné, různá délka fází Jiná kultura = jiné hodnoty, jiné normy chování, jiné symboly, rituály Líbánky: vzrušení z nové kultury, zájem Kulturní šok: Neschopnost adekvátně reagovat na nové prostředí Fyziologické symptomy: stresová reakce Psychologické symptomy: hněv, bezmoc, strach, úzkost, dezorientace, strach z jiného jídla, hygieny, kontaktu s místními, stesk po domově, nechuť učit se jazyk Postupné přizpůsobení se: porozumění kultuře, osvojení si jazyka, zvyků, hodnot

Adaptabilita = schopnost adaptovat se CCAI (Cross-cultural adaptability inventory)

Adaptabilita Subškály: Emoční odolnost: Flexibilita/Otevřenost: Schopnost zvládnout stres, negativní pocity, emoční stabilita Schopnost tolerovat nejednoznačnost Schopnost riskovat, vyhledávání nových zkušeností Flexibilita/Otevřenost: Schopnost interakce s lidmi s jiným způsobem myšlení, postoji Nehodnotí, tolerantní k odlišnostem Rádi tráví čas sami v cizím prostředí

Adaptabilita Subškály: Přesnost vnímání: Osobní autonomie: Přesné vnímání verbální a neverbální komunikace Vnímání společenských vztahů Dobré komunikační dovednosti Empatičtí, citliví k pocitům ostatním Osobní autonomie: Jasné sebepojetí (ví, kdo jsou x dezorientace), nezávislé na okolí Jasný žebříček hodnot Respekt k sobě sama i k ostatním

Adaptabilita