ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Advertisements

UMĚNÍ ŘÍMA.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Opakování Prověřování znalostí
ŘÍMSKÁ KULTURA Mgr. Jitka Moskvová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Charakteristika umělecké památky
Antický Řím Architektura 2. část.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Etruskové Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Antický ŘÍM.
Etruskové Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vznik a rozvoj starověkého Říma.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Etruskové a založení Říma
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C57D6_Starověký Řím.
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
dějiny výtvarného umění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Římské antické umění Název školy: Základní škola Karla Klíče
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Digitální učební materiál Digitální učební materiál
Výtvarné umění starověkého Říma - architektura
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Umění starověkého Říma
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-01
Výtvarné umění starověkého Říma - test
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Ivan Nývlt TEMATICKÁ OBLAST: Dějepis NÁZEV DUMu: Umění doby starověku – Apeninský poloostrov, starověký Řím POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 06 KÓD DUMu: IN_D-06 DATUM TVORBY: 25.10.2012 ANOTACE (3.ROČNÍK): Tento DUM navazuje na předcházející, věnované starověkému umění. Zde popisuje a ukazuje vývoj kultur Apeninského poloostrova, doplňuje a opakuje studentům jejich znalosti v oboru antiky. Zároveň utvrzuje znalost pojmosloví v oblasti architektonických typů. METODICKÝ POKYN:

APENINSKÝ POLOOSTROV, STAROVĚKÝ ŘÍM UMĚNÍ DOBY STAROVĚKU APENINSKÝ POLOOSTROV, STAROVĚKÝ ŘÍM

Kultury Apeninského poloostrova Etruské umění – Etruskové 1.velkým vzorem pro Římany (až dlouho po nich Řekové). Národ usídlený kolem 1000 př.n.l.v oblasti dnešního Toskánska. Vrchol jejich moci a vlivu v 6.st.př.n.l. Římská kultura – město Řím dle pověsti od 753 př.n.l. Oblast Latia, pův.řada kmenů – Latinové, Sabinové, Umbrové aj. – zprvu „kopírování“ vzorů etruských a posléze helénských, ale později Římané tvůrci naprosto svbébytné a velmi rozvinuté kultury.

Etruské umění Dochována hlavně keramika, fresky, hrobky a sochy Hrobky měly zvířecí názvy – Leopardů, Býků, Lvic. Zaklenuté! V interiérech fresky. Sochy a drobné plastiky – nejznámější je socha Vlčice – symbolu Říma (sošky Romula a Rema doplněny až v renesanci!)

Římská Vlčice

Římská kultura Rozvíjí se v širokém spektru – od architektury přes sochařství, malířství až po šperkařství V architektuře přináší ustálená pravidla, hl. pokud šlo o uspořádání měst. V sochařství navazuje na řecký odkaz. V malířství hl.realistické fresky, později dosaženo značného iluzionismu – perspektivní zt.várnění motivů

Architektonické typy Baziliky – původně tržiště Divadla, amfiteátry Thermy – komplexy lázeňských budov Akvadukty a viadukty – mostní stavby Cirky – podkovovité stavby pro závody spřežení Chrámy – stavby zasvěcené římským božstvům Fóra – „náměstí“, centra dění ve městech Vítězné oblouky – dodnes zachováno přes 100 Vily – sídla římské honorace

Příklady významných řím.staveb

Vítězný oblouk Septimia Severa

Pont du Gard (akvadukt u Nimes)

Forum Romanum

Shrnutí Římané – tvůrci osobité kultury Monumentalita architektury – též důkaz značné ekonomické vyspělosti Počátky pevného řádu budování měst a infrastruktury Široká škála užívaných materiálů Společně s řeckou kulturou i ta římská vytvářejí etalon „vysokého“ umění i pro další kultury a umělecké slohy (románský, renesační, klasicistní,…)

Zdroje Vlastní práce autora.

Obrázky WOLPERTINGER. wikipedia [online]. [cit. 25.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:She-wolf_suckles_Romulus_and_Remus.jpg BEER. wikipedia [online]. [cit. 25.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Colosseo_-_panoramica_-_Scuba_Beer.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:RomeForumRomanumArchofSeptimiusSeverus01.jpg NOVOTNÝ. wikipedia [online]. [cit. 25.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pont_du_Gard_photo.JPG JOHANSSON. wikipedia [online]. [cit. 25.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Forum_Romanum_panorama.jpg