Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR:Müllerová TEMATICKÁ OBLAST: Matematika NÁZEV DUMu:Definiční obory funkcí POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:02 KÓD DUMu:DM_FUNKCE_I_02 DATUM TVORBY:16.6. 2012 ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace určena pro 2. ročník gymnázií (sexta), možno použít i v kvartě. Názorné ukázky vysvětlují definiční obory funkcí. Možno použít i k opakování nebo pro písemný test (nabíhání definičních oborů postupně).

2 Definiční obory funkcí Určit definiční obor funkce znamená udat podmínky, za nichž je funkce definovaná. Například: a) f:y = 3x – 1 Df = R

3 b) f:y = Df = R – { 0 }

4 c) f:y = Df = R – { -1 }

5 d) f:y = Df = R

6 e) f:y = Df = < 0 ; ∞)

7 f:y = Df: Df = Složitější funkce

8 f:y = Df: Df = (-3;∞) – {-2;11} + 3

9 f:y = Df: Df = (-∞;4) U (6;∞)

10 f:y = Df: Df = (-∞; > U <2;∞)-{- }

11 Zdroje: Program Funkce (verze 2.01)


Stáhnout ppt "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google