ZVUKY A TÓNY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZVUKY A TÓNY.
Advertisements

Tvorba panorámat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Program Malování Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Hody, hody doprovody TRADICE. Ve kterém ročním období jsou Velikonoce. 2 Léto Zima Podzim Jaro.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_07.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_9B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Tvorba prezentace Vložení snímku Vyberte si nejvhodnější typ snímku.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PŘEDMĚTY ZE SKLA TŘÍDÍME ODPADY. Co je na obrázku? 2.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KUCHYŇ Ahoj, jmenuji se Adrianka a zvu vás k nám do kuchyně, která je maminčiným i tatínkovým královstvím. Tady mi uvaří pokaždé nějakou dobrotu. Jsou.
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_15_HV_Písnička Mravenci Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název: Word pokračování DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_04
Procvičení a upevnění učiva
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Formátování dokumentu
PEXESO.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Má země Česká republika.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Pozn. Zaměřeno na práci v MS PowerPoint
Zlomky Sčítání zlomků..
Konstrukce trojúhelníku
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Hudební kouzlení.
Dřevořezba v odborném výcviku (pro ročník uměleckých oborů)
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Tvorba webových stránek - úvod
Word Základy Wordu. Word Základy Wordu Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Základy Wordu Ověřeno.
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor: PaedDr. Jana Čechová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
PRO TY, CO SE RÁDI BOJÍ.
PÍSEŇ O JEDNOM STAROBYLÉM MOSTU
MUZIKANTI.
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

ZVUKY A TÓNY

Milí prvňáčkové, dnes začínáme s hudební výchovou. Zlatou bránou vstoupíme do kouzelného světa hudby. Hlava nám však nesejde, jak se zpívá v písničce, ani nás nikdo nepraští koštětem. Bylo by však dobré, kdyby projití touto zlatou bránou zapůsobilo kouzelně na naše uši, naši mysl a naše srdíčka. Aby je otevřelo pro vnímání všeho krásného, co se ve světě hudby odehrává.

Notový zápis písně s možností rytmicko-harmonického doprovodu a melodické podpory.

Zlatá brána C dur od g1 - 4 takty 2/4 Zlatá brána otevřená,   Zlatá brána otevřená, zlatým klíčem odemčená. Kdo do ní vejde, tomu hlava sejde, ať je to ten, nebo ten, praštíme ho koštětem. celá písnička 3x Úplný text písně s melodickou podporou a rytmicko-harmonickým doprovodem. Až budeme umět písničku, můžeme si zahrát hru.

zvuky. Všechno, co se děje kolem nás a co vnímáme ušima, označíme jako Zbystřete nyní sluch a snažte se následující zvuky rozpoznat.

POZNÁVEJ JEDNOTLIVÉ ZVUKY 1              1 2 3 4 5 6 nápověda V první hodině stačí pracovat s tímto prvním, maximálně ještě s druhým snímkem se zvuky. Budeme pracovat ve třech krocích. Pracovat budeme v režimu „ Prezentace “. 1. Postupně budeme klikat na ikonky reproduktorů, žáci se budou snažit rozpoznat jednotlivé zvuky. 2. Pokud se to vždy nepodaří, kliknutím na plochu snímku použijeme obrázkovou nápovědu. 3. Pro potvrzení budeme postupným klikáním na plochu snímku přiřazovat jednotlivé obrázky ke zvukovým ukázkám a ty vždy ještě jednou přehrajeme.

POZNÁVEJ JEDNOTLIVÉ ZVUKY 2 1 2 3 4 5 6 nápověda Snímek se zvuky č. 2, ale hlavně snímky č. 3 a 4 si necháme na procvičování v některé z dalších hodin. Se snímkem budeme pracovat ve třech krocích. Pracovat budeme v režimu „ Prezentace “. 1. Postupně budeme klikat na ikonky reproduktorů, žáci se budou snažit rozpoznat jednotlivé zvuky. 2. Pokud se to vždy nepodaří, kliknutím na plochu snímku použijeme obrázkovou nápovědu. 3. Pro potvrzení budeme postupným klikáním na plochu snímku přiřazovat jednotlivé obrázky ke zvukovým ukázkám a ty vždy ještě jednou přehrajeme.

tóny. Zvuky, které vzniknou zpěvem, hvízdáním, nebo hrou na hudební nástroj, označíme jako zvuky hudební - tóny. Všechno ostatní jsou zvuky nehudební. V následujícím cvičení rozhodněte, co jsou tóny a které zvuky jsou nehudební.

ROZLIŠUJ ZVUKY zvuky hudební - ( tóny ) zvuky nehudební S tímto snímkem pracujeme nejprve v základním nastaveni Power-Pointu. Žáci obrázky přiřazují do skupin. Potom v režimu „ Prezentace “ si pomocí zvukových ukázek ověříme, zda jsme pracovali správně. Provedené změny neukládejte.

notové osnovy. Společně se učíte písmena, abyste mohli číst a číslice, abyste mohli provádět výpočty. Hudebníci používají noty - to jsou značky pro tóny. Ty se zapisují do notové osnovy.

Jestli víte, co to čmárá na papír náš táta? A už je hotová notová osnova. Jedna čára, druhá čára, třetí, čtvrtá, pátá. Notová osnova má pět linek a čtyři mezery. Linky i mezery se počítají odspoda.

Na začátku každé notové osnovy musí být nějaký klíč. Ten nejčastěji užívaný se jmenuje houslový. Jste zvědaví, kam vás zveme? Poslouchejte chviličku. Tímhle klíčem odemkneme každou hezkou písničku.  

procvičuj psaní houslového klíče      

konec prezentace ZVUKY A TÓNY