ZVUKY A TÓNY
Milí prvňáčkové, dnes začínáme s hudební výchovou. Zlatou bránou vstoupíme do kouzelného světa hudby. Hlava nám však nesejde, jak se zpívá v písničce, ani nás nikdo nepraští koštětem. Bylo by však dobré, kdyby projití touto zlatou bránou zapůsobilo kouzelně na naše uši, naši mysl a naše srdíčka. Aby je otevřelo pro vnímání všeho krásného, co se ve světě hudby odehrává.
Notový zápis písně s možností rytmicko-harmonického doprovodu a melodické podpory.
Zlatá brána C dur od g1 - 4 takty 2/4 Zlatá brána otevřená, Zlatá brána otevřená, zlatým klíčem odemčená. Kdo do ní vejde, tomu hlava sejde, ať je to ten, nebo ten, praštíme ho koštětem. celá písnička 3x Úplný text písně s melodickou podporou a rytmicko-harmonickým doprovodem. Až budeme umět písničku, můžeme si zahrát hru.
zvuky. Všechno, co se děje kolem nás a co vnímáme ušima, označíme jako Zbystřete nyní sluch a snažte se následující zvuky rozpoznat.
POZNÁVEJ JEDNOTLIVÉ ZVUKY 1 1 2 3 4 5 6 nápověda V první hodině stačí pracovat s tímto prvním, maximálně ještě s druhým snímkem se zvuky. Budeme pracovat ve třech krocích. Pracovat budeme v režimu „ Prezentace “. 1. Postupně budeme klikat na ikonky reproduktorů, žáci se budou snažit rozpoznat jednotlivé zvuky. 2. Pokud se to vždy nepodaří, kliknutím na plochu snímku použijeme obrázkovou nápovědu. 3. Pro potvrzení budeme postupným klikáním na plochu snímku přiřazovat jednotlivé obrázky ke zvukovým ukázkám a ty vždy ještě jednou přehrajeme.
POZNÁVEJ JEDNOTLIVÉ ZVUKY 2 1 2 3 4 5 6 nápověda Snímek se zvuky č. 2, ale hlavně snímky č. 3 a 4 si necháme na procvičování v některé z dalších hodin. Se snímkem budeme pracovat ve třech krocích. Pracovat budeme v režimu „ Prezentace “. 1. Postupně budeme klikat na ikonky reproduktorů, žáci se budou snažit rozpoznat jednotlivé zvuky. 2. Pokud se to vždy nepodaří, kliknutím na plochu snímku použijeme obrázkovou nápovědu. 3. Pro potvrzení budeme postupným klikáním na plochu snímku přiřazovat jednotlivé obrázky ke zvukovým ukázkám a ty vždy ještě jednou přehrajeme.
tóny. Zvuky, které vzniknou zpěvem, hvízdáním, nebo hrou na hudební nástroj, označíme jako zvuky hudební - tóny. Všechno ostatní jsou zvuky nehudební. V následujícím cvičení rozhodněte, co jsou tóny a které zvuky jsou nehudební.
ROZLIŠUJ ZVUKY zvuky hudební - ( tóny ) zvuky nehudební S tímto snímkem pracujeme nejprve v základním nastaveni Power-Pointu. Žáci obrázky přiřazují do skupin. Potom v režimu „ Prezentace “ si pomocí zvukových ukázek ověříme, zda jsme pracovali správně. Provedené změny neukládejte.
notové osnovy. Společně se učíte písmena, abyste mohli číst a číslice, abyste mohli provádět výpočty. Hudebníci používají noty - to jsou značky pro tóny. Ty se zapisují do notové osnovy.
Jestli víte, co to čmárá na papír náš táta? A už je hotová notová osnova. Jedna čára, druhá čára, třetí, čtvrtá, pátá. Notová osnova má pět linek a čtyři mezery. Linky i mezery se počítají odspoda.
Na začátku každé notové osnovy musí být nějaký klíč. Ten nejčastěji užívaný se jmenuje houslový. Jste zvědaví, kam vás zveme? Poslouchejte chviličku. Tímhle klíčem odemkneme každou hezkou písničku.
procvičuj psaní houslového klíče
konec prezentace ZVUKY A TÓNY