Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Lucie Obrovská Kancelář veřejného ochránce práv
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Výstupy z Úvodního semináře
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Burkhardtová Marie Kratochvílová Radka Žatecká Klára
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Seminář pro ředitele a koordinátory ZUŠ Čeladná 2009 PaedDr.KarelTomek.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Minimální preventivní program školy
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
LEGISLATIVNÍ VYMEZENÍ INTEGRACE
Prezentace výzkumných týmů Výzkumný záměr MSM Speciální potřeby žáky v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Individuální vzdělávací plán
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
1 Asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
9. Tvorba individuálního plánu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Seminář ke speciální pedagogice 1
PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina.
Speciální pedagogika (podzim 2016)
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Základní škola a Praktická škola, Jičín
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Tisková konference Štrasburk dva roky poté
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Základní pojmy speciální pedagogiky
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Integrace, inkluze Mgr. Jitka Sviráková únor 2013

Digitální učební materiál Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0606 Název programu OP 1.5 Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu Inovace vzdělávacího procesu Číslo materiálu VY_32_INOVACE-12-34-SPE-6 Název školy Střední zdravotnická škola, Brno, Jaselská 7/9 Autor Mgr. Jitka Sviráková Vzdělávací oblast Integrace, inkluze Téma Legislativní rámec pro integrativní a inkluzivní výchovu a vzdělávání Ročník 1. Datum tvorby únor 2013 Anotace Výuková prezentace Metodický pokyn Doporučujeme materiál používat pro nastudování dané látky. 2

LEGISLATIVNÍ RÁMEC PRO INTEGRATIVNÍ A INKLUZIVNÍ VÝCHOVU A VZDĚLÁVÁNÍ Integrace, inkluze LEGISLATIVNÍ RÁMEC PRO INTEGRATIVNÍ A INKLUZIVNÍ VÝCHOVU A VZDĚLÁVÁNÍ

Legislativní rámec pro integrativní a inkluzivní výchovu a vzdělávání Vzdělávání v ČR upravuje zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů

Legislativní rámec pro integrativní a inkluzivní výchovu a vzdělávání Na tento zákon navazuje vyhláška MŠMT č. 72/2005 Sb. ve znění pozdějších předpisů o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.

Legislativní rámec pro integrativní a inkluzivní výchovu a vzdělávání Na tento zákon navazuje také vyhláška MŠMT č. 73/ 2005 Sb. ve znění pozdějších předpisů o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.

Legislativní rámec pro integrativní a inkluzivní výchovu a vzdělávání Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami: Žáci se zdravotním postižením Žáci se zdravotním znevýhodněním Žáci se sociálním znevýhodněním

Legislativní rámec pro integrativní a inkluzivní výchovu a vzdělávání Žáci se zdravotním postižením tělesným zrakovým sluchovým mentálním autismem s vadami řeči s více vadami se specifickými poruchami učení nebo chování

Legislativní rámec pro integrativní a inkluzivní výchovu a vzdělávání Žáci se zdravotním znevýhodněním zdravotně oslabení dlouhodobě nemocní s lehčími zdravotními poruchami vedoucími k poruchám učení a chování

Legislativní rámec pro integrativní a inkluzivní výchovu a vzdělávání Žáci se sociálním znevýhodněním nízké sociálně kulturní postavení rodin ohrožení sociálně patologickými jevy nařízená ústavní nebo uložená ochranná výchova čekatelé na azyl nebo azylanti nadaní a mimořádně nadaní

Legislativní rámec pro integrativní a inkluzivní výchovu a vzdělávání Integrace těchto žáků vyžaduje vytvoření určitých podmínek - např.: příprava a uspořádání třídy, školy odborná připravenost učitelů přijetí spolužáky

Legislativní rámec pro integrativní a inkluzivní výchovu a vzdělávání spolupráce s rodinou potřebné materiální vybavení nízký počet žáků ve třídách souhlas rodičů, ředitele dané školy a doporučení příslušného poradenského pracoviště

Legislativní rámec pro integrativní a inkluzivní výchovu a vzdělávání Úspěšná integrace intelektuální rozvoj postiženého učí se kooperaci práci v týmu komunikaci a sociálním dovednostem spolužáci se učí toleranci, respektování odlišnosti, spolupráci, pomoci druhým

Legislativní rámec pro integrativní a inkluzivní výchovu a vzdělávání Základní kompetence učitele v přístupu k postiženým žákům: reedukační metody a postupy využívání kompenzačních pomůcek vytváření příznivého klimatu ve třídě vhodná motivace žáka systematická spolupráce s rodinou

Legislativní rámec pro integrativní a inkluzivní výchovu a vzdělávání spolupráce s výchovnými poradci, s poradenským pracovištěm speciálněpedagogický přístup znalost platných vyhlášek a zákonů

Opakování Jaké vzdělávání upravuje školský zákon? Charakterizujte žáka se zdravotním postižením, se zdravotním znevýhodněním a žáka se sociálním znevýhodněním. Připravte si konkrétní příklady takových žáků - vyhledejte ve svém okolí, v médiích, odborné literatuře. Vyjmenujte základní podmínky, které vyžaduje jejich integrace.

Opakování Jaké mohou být znaky, projevy úspěšné integrace na straně postiženého a na straně jeho spolužáků? Vyjmenujte základní kompetence učitele v přístupu k postiženým žákům.

LITERATURA Pipeková, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2010, 402 s. ISBN 978-80-7315-198-0.

Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. 19