Název školy: Základní škola Netvořice Autor: Mgr. Ludmila Vodehnalová Název: VY_32_INOVACE_14_ Téma: Antonín Dvořák Č. projektu: OP VK 1.4
ANOTACE Charakteristika Dvořákova díla DUM je určen pro žáky 9. ročníku dle ŠVP Škola pro život ZŠ Netvořice Hudební výchova Prezentace na interaktivní tabuli Klíčová slova: skladba, etapa
skladatelova síla a absolutní jedinečnost je přítomna především v orchestraci a instrumentaci jeho tvůrčí vývoj probíhal v několika etapách: 1. etapa: skladby vyrůstající z odkazu Beethovena a Schuberta 2. etapa: v režii jeho osobitého cítění, kdy projevuje originální a specifické hudební chápání jak po formální, tak obsahové stránce 3. etapa: je typickým příklonem k vlasteneckým námětům [1]
A. Dvořák napsal: 9 symfonií několik symfonických básní velké skladby instrumentální (Slovanské tance) vokální a vokálně-instrumentální skladby 5 koncertních ouvertur množství komorních skladeb (smyčcový kvartet F-dur) množství koncertů (houslový, violoncellový a klavírní) písně (Biblické písně) sbory klavírní skladby 10 oper (př. Rusalka, Jakobín, Čert a Káča) [2]
Použitá literatura [1] Antonín Dvořák: Dílo. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2005, 2012-10-23 [cit. 2012-11-01]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Antonín_Dvořák [2] Antonín Dvořák: Život a dílo. Tiscali.media: Osobnosti [online]. 1999 [cit. 2012-11-01]. Dostupné z: http://zivotopis.osobnosti.cz/antonin-dvorak.php