Vyšší živočichové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LÁTKOVÁ A NERVOVÁ REGULACE
Advertisements

Strunatci Chordata.
KMEN: STRUNATCI Chordata
Obecná charakteristika Stavba těla
Život se strunou hřbetní..
STRUNATCI pláštěnci, bezlebeční
Název:VY_32_INOVACE_PR7_04 – Strunatci - rozdělení
Název:VY_32_INOVACE_PR7_03 Strunatci – vyšší živočichové
FYLOGENEZE CÉVNÍ SOUSTAVY
STRUNATCI pláštěnci a bezlebeční
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
ŘÍDÍCÍ SOUSTAVY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ÚVOD SYSTÉM BEZČELISTNATCI-KRUHOÚSTÍ ČELISTNATCI
VY_32_INOVACE_02_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová
Obecná charakteristika + rozdělení.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
18.1 Obratlovci Kdo jsou obratlovci?
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.11 Anotace:
Opakování strunatci, kruhoústí, paryby
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Tvar a pohyb těla obratlovců
Elektronická učebnice - II
Kruhoústí.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tvar a pohyb těla KOSTRA.
Strunatci Strunu hřbetní nebo páteř mají vždy na straně těla Strunu hřbetní nebo páteř mají vždy na straně těla Jsou dvoustranně souměrní Jsou dvoustranně.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.12 Anotace:
Strunatci.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
STRUNATCI VY_32_INOVACE_F AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
HMYZ – STRATEGIE PŘEŽITÍ a OCHRANA PROTI ŠKODLIVÉMU HMYZU.
Strunatci Úvod, Pláštěnci, Bezlebeční vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Čeledi: břízovité, bukovité, vrbovité Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí.
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 2 Autor: Ošlejšková.
Stavba kostry hrudního koše strunatců Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie – biologie živočichů Datum.
Název školy:Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název:VY_32_INOVACE_01B_04_Základní.
Sekáči, roztoči, štíři, štírci
Obratlovci Pětilístek: páteř
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Obratlovci úvod; Kruhoústí
Čeledi: lilkovité a bobovité
Přírodopis: ŽAHAVCI.
OBRATLOVCI (úvod) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Vývojová morfologie živočichů
Přírodopis ROZSIVKY.
PLOUTVONOŽCI CHOBOTNATCI
Kmen: Strunatci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
zpracovaný v rámci projektu
Strunatci, pláštěnci, bezlebeční, obratlovci
Název školy: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název: VY_32_INOVACE_01B_01_Strunatci-charakteristika.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
PAVOUKOVCI 1.
Přírodopis ROZSIVKY.
zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
KYTOVCI.
Kmen: Strunatci.
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
Transkript prezentace:

Vyšší živočichové

Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 20 Autor: Ošlejšková Hana Ověření ve výuce: 7. třída Datum ověření: 17.9.2012

Metodika: 1. Prohlédni si prezentaci. 2 Metodika: 1. Prohlédni si prezentaci. 2. seznam se se strunatci, pláštěnci a rozdělením obratlovců. 3.Prohlédni a nauč se stavbu mozku obratlovců. 4. Zodpověz otázky na konci prezentace. Klíčová slova: Pláštěnci, bezlebeční, obratlovci, sumka, kolonie, kopinatec, rozvoj nervové soustavy

Vyšší živočichové Mají vnitřní oporu těla (struna hřbetní nebo páteřní). Strunatci – dělí se na (podkmeny): 1. Pláštěnci 2. Bezlebeční 3. Obratlovci

Strunatci Žijí v různých ekosystémech. Přizpůsobiví. Znaky: 1) struna hřbetní nebo páteř na hřbetní straně těla 2) dvoustranně souměrní 3) nervová trubice nad strunou hřbetní, v předu se rozšiřuje v mozek 4) mají uzavřenou cévní soustavu a srdce na břišní straně těla. Vyvinuli se z ostnokožců již v prvohorách. Dělí se na 3 podkmeny: pláštěnce, bezlebečné a obratlovce.

Podkmen - Pláštěnci Drobní mořští živočichové. Zástupce: Sumka – dospělá žije přisedle - má tvar soudečku - larva je pohyblivá a má strunu hřbetní - tvoří kolonie

Podkmen - Bezlebeční Celý život má strunu hřbetní. Nemá srdce ani mozek. Tvar těla je podobný rybám. Zástupce: Kopinatec plžový (plžovitý)

Podkmen - Obratlovci Vnitřní kostra. Páteř z obratlů, uvnitř je mícha. Trubicovitá nervová soustava. Mozek + mícha = centrální nervová soustava (CNS), chráněná lebkou a obratli. Vývoj nervové soustavy – obrázek z učebnice, strana 27 a další slide. Konzumenti. Zdokonalení svalové a nervové soustavy, vývoj hlavy v důsledku získávání potravy. Činnost těla řídí i hormony (vznikají s vnitřním vyměšováním).

Vývoj nervové soustavy . PNG

Podkmen - Obratlovci Dělí se na: 1) Nadtřída – bezčelistnatci 1. Třída : Kruhoústí 2) Nadtřída – Čelistnatci 2. Třída : Paryby 3. Třída : Ryby 4. Třída : Obojživelníci 5. Třída : Plazi 6. Třída : Ptáci 7. Třída : Savci

OTÁZKY: 1. Na které 3 podkmeny se dělí strunatci? 2. Jak se nazývají orgány, které tvoří oporu těla strunatců? 3. Vyjmenujte znaky strunatců. 4. Jak se nazývá zástupce strunatců? 5. Čím je tento živočich zvláštní? 6. Jak se nazývá zástupce bezlebečných? 7. V jakém ekosystému byste ho našli? 8. Jaký význam mají hormony v tělech obratlovců? 9. Na které třídy se dělí podkmen obratlovců? 10. Jaký typ kostry mají obratlovci?

ODPOVĚDI: 1. Pláštěnci, bezlebeční, obratlovci. 2. Struna hřbetní, páteř. 3. Žijí v různých ekosystémech,Přizpůsobiví, struna hřbetní nebo páteř na hřbetní straně těla, dvoustranně souměrní, nervová trubice nad strunou hřbetní, uzavřená cévní soustava, srdce na břišní straně těla. 4. sumka. 5. Larva má strunu hřbetní, dospělec ne. 6. Kopinatec plžovitý. 7. Mělčiny u pobřeží moří. 8. Podílí se na řízení těl organismů. 9. KRUHOÚSTÍ, PARYBY, RYBY, OBOJŽIVELNÍCI, PLAZI, PTÁCI, SAVCI. 10. Vnitřní kostru.

Zdroje: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Branchiostoma_lanceolatum.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fe/Pyura_spinifera.jpg/250px-Pyura_spinifera.jpg Jurčák, J.; Froněk, J.; et al. Vyšší živočichové 1. Přírodopis 7; Prodos: Olomouc, 1998; p 27. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Silurus_glanis_02.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/32/House_sparrow04.jpg/258px-House_sparrow04.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9c/Frog_in_frogspawn.jpg/275px-Frog_in_frogspawn.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/77/Big-eared-townsend-fledermaus.jpg/258px-Big-eared-townsend-fledermaus.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ef/Couleuvre_Esculape59.JPG/258px-Couleuvre_Esculape59.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:EmbryonicBrain_CS.svg