Klára Kupková SI-C (stud. skupina 27) 2017/2018 PODNIKATELSKÝ PLÁN Klára Kupková SI-C (stud. skupina 27) 2017/2018
Název firmy Předmět podnikání Právní forma STAVEBNÍ s.r.o. Projekční činnost, především navrhování pozemních staveb, zejména RD Poradenská činnost v oblasti pozemních staveb Související činnosti: odborná analýza řešeného úkolu, navrhování staveb, architektonický a stavební dozor na stavbách, komunikace se zákazníky, administrativa Právní forma Společnost s ručením omezeným Výhodou nízká počáteční finanční náročnost
Podnikatelská myšlenka a motivace Po úspěšném absolvování Českého vysokého učení technického v Praze na oboru Stavební inženýrství se zaměřením Konstrukce pozemních staveb, jsem se rozhodla dále věnovat svému oboru a podnikat v projekční činnosti. Bude se jednat o navrhování pozemních staveb, zejména rodinných domů, poradenskou činnost v oblasti stavitelství, odborné konzultace a stavební dozor na stavbách. Co je nutné pro zahájení činnosti? zajištění povolení Živnostenského úřadu, vydání Živnostenského listu, povolení městského úřadu, zřízení podnikatelského účtu u banky, ohlášení finančnímu úřadu – registrace DPH u finančního úřadu, přihlásit se jako plátce zdravotního a sociálního pojištění U projekční činnosti navíc nutno prokázat odbornou způsobilost.
Klíčové osobnosti a organizace Společnost bude založena dvěma společníky, kteří budou firmu řídit: Prvním společníkem je paní Jana Kupková, DiS., která bude zajišťovat ekonomickou a právní stránku vedení firmy, administrativu a účetnictví, získávání zakázek: Ukončení středoškolského studia s maturitou Ukončení studia VOŠ ČB Ekonomika a Veřejná správa Praxe jako OSVČ Prodej stavebních materiálů a kompletní realizace střech Vlastnosti: spolehlivost, zkušenost ve stavebním oboru, dlouholetá praxe v oboru účetnictví, v současnosti vedení účetnictví pro obec Vesce i OSVČ Druhým společníkem je Ing. Klára Kupková, která bude zajišťovat projekční činnost, navrhování pozemních staveb, celkový chod firmy, odborné konzultace a dohled. 2013- ukončení střední průmyslové školy s maturitou 2018- ukončení studia ČVUT FSv v Praze Během studia praxe v projekční kanceláři a na stavbách Vlastnosti: spolehlivost, pečlivost, schopnost dělat důležitá rozhodnutí Dále firma bude mít 2 pracovníky pro překreslování výkresů, projekční činnost
Zákazníci Propagace/ reklama Jako potencionální zákazníci se jeví místní občané a občané z blízkého okolí. Nejdůležitějším faktorem reklama. Na prvním místě u nás bude spokojenost zákazníka. Provozovna bude umístěna v Soběslavi v centru města, řešena pronájmem již stávající nemovitosti. Reklama bude zajištěna pomocí: webových stránek reklamy v tisku na informačních tabulích města Soběslav a dalších komerčních plochách Odhadované náklady na propagaci jsou 80 000,-Kč/rok. Propagace/ reklama
Konkurence Jelikož v Soběslavi není moc velká nabídka služeb v oblasti projektování, nebude konkurence tak vysoká. Jedinečnost naší firmy bude v komplexním servisu služeb počínající od prvotního nápadu investora, realizaci jeho představy v součinnosti s našimi odbornými názory na daný návrh, končícím naším stavebním dozorem při stavbě a dalšími konzultacemi během užívání stavby. Velkou výhodou naší firmy bude úzká spolupráce s již známými firmami s dlouholetou zkušeností, jako je Roman Kupka Střechy D&K, Fogl Petr pokrývačské práce, dřevěné konstrukce, opracování dřeva, Michal Lukucz výstavba bytových a nebytových budov, příprava staveniště, instalace vody, odpadu, plynu, topení a klimatizace. Navíc chceme zákazníky oslovit naší výhodnou cenou oproti konkurenčním společnostem.
Shrnutí- SWOT analýza Silné stránky Příležitosti Slabé stránky Hrozby Dlouholetá praxe v oblasti účetnictví Znalost trhu Spolupráce s již známými firmami Malá konkurence v oboru Příležitosti Získávání nabídek z důvodu malé konkurence Stavět a rekonstruovat se bude vždy Slabé stránky Počáteční nedůvěra zákazníků k začínající firmě Velké výdaje při zřizování firmy Hrozby Možnost nové konkurence Nespolehlivost zaměstnanců
Ceny a distribuce CENY DISTRIBUCE Ceny budou odvozeny dle náročnosti a rozsáhlosti práce. DISTRIBUCE Jedná se o vypracování projektové dokumentace pro zákazníka. Přímý kontakt se zákazníkem nebo komunikace po sociálních sítích. Odborné konzultace, poradenská činnost v oblasti pozemních staveb. Architektonický a autorský dozor na stavbách.
Růstové cíle na 3 roky 1. rok: Založení firmy Nábor kvalifikovaných zaměstnanců- 2 projektanti Propagace/ reklama Splácení úvěru 2. rok: Získávání zakázek Rozvoj firmy 3. rok: Nábor dalších zaměstnanců dle potřeby Rozšíření nabídek a zákazníků Doplacení úvěru Rozšíření firmy
Zaměstnanci Našimi zaměstnanci budou pro začátek 2 projektanti s minimálně středoškolským vzděláním v oboru Pozemních staveb. Požadujeme praxi v projektantské činnosti a práci v programu AutoCAD Upřednostňujeme samostatnost, preciznost, aktivní přístup k práci a profesionální přístup k zákazníkovi. Předpokládané náklady na mzdy jsou 35 000- 40 000,-Kč na zaměstnance. Dobře odvedenou práci budeme oceňovat bonusy a různými benefity. V případě potřeby budeme nabírat příležitostné pracovní síly, např. studenty.
Finance 1. Náklady před spuštěním provozu- investiční náklady: 4x PC 120 000,-Kč Software AutoCAD/ 1 rok 250 000,-Kč (roční odpis na 5 let 50 000,-Kč/rok) Software Money S3/ 1 rok 15 000,-Kč Doplňkový software/ 1 rok 20 000,-Kč Scanner,2x tiskárna, kopírka 50 000,-Kč 1x plotter 30 000,-Kč 5x pracovní stůl 20 000,-Kč 4x kancelářské židle 8 000,-Kč 4x konferenční židle 3 000,-Kč 1x stolek pod tiskárnu 3 500,-Kč 3x skříň 12 000,-Kč 6 zásuvek 6 000,-Kč drobná rekonstrukce, osvětlení, elektroinstalace 50 000,-Kč kancelářské potřeby, šanony… 10 000,-Kč CELKEM 597 500,-Kč
Finance CELKEM 3 038 400,- Kč/rok 2. Výdaje provozní na 1 rok: Pronájem prostorů 80 m2 (6 700,-Kč/měs.) 80 400,-Kč/rok Mzdy 35 000-40 000,-Kč/měs./os. 1 800 000,-Kč/rok Energie 2 000,-Kč /měs. 24 000,-Kč/rok Voda 400,-Kč/měs./4 os. 4 800,-Kč/rok Plyn 4 000,-Kč/měs. 48 000,-Kč/rok Propagace/reklama 80 000,-Kč/rok Cestovní náklady 100 000,-Kč/rok Pojištění profesní odpovědnosti 55 000,-Kč/rok Komunikační prostředky 15 000,-Kč/rok Sociální a zdravotní pojištění 720 000,-Kč/rok Roční odpisy (AutoCad) 50 000,-Kč/rok Školení (BOZP, ad.) 1 200 ,-Kč/rok Příležitostné pracovní síly 60 000 ,-Kč/rok CELKEM 3 038 400,- Kč/rok
Příjmy/ zisk Předpoklad příjmů za rok Dokumentace pro stavební povolení: 70 000 ,-Kč/projekt Prováděcí projektová dokumentace: 100 000 ,-Kč/projekt Poradenská činnost, stavební dozor: 60 000 ,-Kč/projekt Odhad 24 zakázek/ rok………..Příjmy: 5 520 000 ,-Kč/rok Roční zisk Příjmy-výdaje(vč.úroku): 5 520 000- (3 038 400+9 519)= 2 472 081 ,-Kč/rok Daň ze zisku (19%) (2 472 081/100)x19= 469 695 ,-Kč/rok
Finanční zajištění projektu Z 50% vlastními zdroji a 50% pokryje úvěr Krytí úvěru není zajištěno vlastními pozemky Vklady společníků Hotovost: Ing. Klára Kupková 150 000,-Kč Jana Kupková, DiS. 150 000,-Kč Osobní automobil: Ing. Klára Kupková 350 000,-Kč Úvěr 300 000,-Kč
Cash Flow 600 000 2 5000 2 5000
Bod zvratu Bod zvratu Průměrná cena zakázky: 230 000,-Kč/rok Fixní náklady Pronájem prostorů 80 m2 (6 700,-Kč/měs.) 80 400,-Kč/rok Mzdy 35 000-40 000,-Kč/měs./os. 1 800 000,-Kč/rok Energie 2 000,-Kč /měs. 24 000,-Kč/rok Voda 400,-Kč/měs./4 os. 4 800,-Kč/rok Plyn 4 000,-Kč/měs. 48 000,-Kč/rok Propagace/reklama 80 000,-Kč/rok Cestovní náklady 100 000,-Kč/rok Pojištění profesní odpovědnosti 55 000,-Kč/rok Komunikační prostředky 15 000,-Kč/rok Sociální a zdravotní pojištění 720 000,-Kč/rok Roční odpisy (AutoCad) 50 000,-Kč/rok Splátka úroku 9 519,-Kč/rok Školení (BOZP, ad.) 1 200 ,-Kč/rok Příležitostné pracovní síly 60 000 ,-Kč/rok Celkem 3 047 919,- Kč/rok Variabilní náklady Celkem 0 ,-Kč/rok Průměrná cena zakázky: 230 000,-Kč/rok Bod zvratu Q= 3 047 919/(230 000-0) Q= 13,3 zakázek/ rok
Analýza rizik Vnitřní rizika Selhání lidského faktoru, řešením výběr pracovníků s vhodným vzděláním a zkušenostmi v oboru, pravidelným školením Vnější rizika Zvyšující se náklady na mzdy a vyšší daně, nárůst nákladů na provoz firmy
Děkuji za pozornost…