Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prohlášení o dráze Jiří Černý 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Advertisements

Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno
Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města Využití CNG ve veřejné autobusové dopravě Bc. Ludomír Landa ředitel ČSAD MHD Kladno a.s. 1.
Pražská příměstská železniční doprava Ing. Václav Haas Ústí nad Labem.
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY A DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Cíl cvičení:  aplikace metody.
Čerpání prostředků z fondů EU na území Jihočeského kraje Ing. Petr Maroš vedoucí Odboru evropských záležitostí.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Změny ve smluvních vztazích s dopravci Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Nový celorepublikový nástroj územního plánování: –koordinuje územně plánovací činnost krajů a obcí –koordinuje resortní koncepce s průmětem do území Obsahuje.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor:Mgr. Jana Strejčková Datum/období: leden/2014 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Poloha Top argumenty. Poloha Top argumenty Top argumenty Doprava Silniční doprava Dálnice D11: 9 km Praha: 74 km Letecká doprava Praha - Ruzyně: 98.
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
Úvod do technologie silniční nákladní dopravy a základní legislativa Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit,
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Úřad práce České republiky
Aktuální možnosti přímých zahraničních investic v Indii
Nové linkové vedení MHD ve Zlíně s využitím parciálních trolejbusů
Prezentace pro setkání se starosty LK
Úvod do dopravy a přepravy
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Jednotný evropský železniční prostor
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
ITI Ústecko-chomutovské aglomerace Aktuální stav
Doprava v České republice.
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Rychlá železnice, plány a realita
ÚPDI - Úřad pro přístup k dopraní infrastruktuře
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Představení projektu.
Třebíč – chytrá mobilita
Veřejná obsluha území z pohledu dopravce ČD, a.s.
Rozvoj integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji
Větrné elektrárny v ZÚR
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Novinky v integraci dopravy Prahy a Středočeského kraje za rok 2017
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
ČVUT, Fakulta stavební | 126MSFN - Český stavební trh
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Dotační program Ministerstva vnitra k ochraně škol a školských zařízení 12. prosince 2018 Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského.
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Národní akční plán čisté mobility
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Financování železniční infrastruktury
Ing. Věra Fuksová, jednatelka společnosti
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD
Program rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR
Vítáme Vás v Luhačovicích
Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty
železniční infrastruktury
Systém odměňování výkonu
Transkript prezentace:

Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu Ing. Jindřich Kušnír ředitel odboru drážní a vodní dopravy

Úvod Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1315/2013 ze dne 11. prosince 2013 o hlavních směrech Unie pro rozvoj transevropské dopravní sítě a o zrušení rozhodnutí č. 661/2010/EU říká ve 3. odstavci článku 41 o Uzlech hlavní sítě: Letiště hlavní sítě, která jsou uvedena v části 2 přílohy II mají být napojena na železniční infrastrukturu TEN-T sítě do konce roku 2050.

Nezbytnost kolejové dopravy na letiště Současný stav 47 tis. odbavených cestujících/den (+ doprovod, zaměstnanci, ostatní) 21% podíl veřejné dopravy  100 % zajišťují autobusy (430 spojů/pracovní den) nedostatečná kapacita autobusů, nejmenší interval 3 min již nelze z technických a provozních důvodů snižovat kolejová doprava = NUTNOST

Plánovaný vývoj letiště rozšíření Terminálu 2 (2022+) výstavba paralelní dráhy (2023+) podle IATA v Evropě do roku 2035 vzroste počet cestujících o cca 500 mil. letiště Praha/Ruzyně v roce 2035 odbaví cca 30 mil. cestujících (82 tis./den)

Modernizace Praha – Kladno / letiště spolehlivé kapacitní spojení s garantovanou přepravní dobou a neměnným standardem komfortu spojení mezinárodního letiště a kladenské oblasti s centrem Prahy výrazné zlepšení přestupních vazeb na ostatní druhy veřejné dopravy i IAD (stavba P+R parkovišť) nové dopravně-urbanistické vazby, podpora urbanistického rozvoje v okolních lokalitách (Bubny, Veleslavín, Ruzyně aj.) širší přínos pro veřejný prostor (architektonická soutěž o podobu nádraží)

Potřeba VRT na letiště? aktuálně zpracovávána „ÚTS Propojení VRT a Letiště Václava Havla Praha“ úkolem je prověřit technickou realizovatelnost a územní průchodnost bude dále prověřeno (ekonomicky, přepravně) v „SP Železniční uzel Praha“

Potřeba VRT na letiště?

Obsluha letiště nákladní dopravou denně 1-3 vlaky s průměrně 20 cisternovými vagony přepravujícími letecké palivo letištní vlečka zapojena do žst. Středokluky, vlaky jezdí z Kralup nad Vltavou přes Podlešín, alternativně z Prahy-Smíchova přes Hostivice jednokolejné, neelektrizované tratě s pravidelným provozem strategické povahy otázka modernizace, elektrizace, …?

Kontakt: jindrich.kusnir@mdcr.cz