Základní práva a povinnosti vlastníků a provozovatelů VaK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecné požadavky na výstavbu
Advertisements

Provázanost stavebního zákona a o vodovodech a kanalizacích
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
FRVŠ 1400/2010/F1/a Zkušebnictví a řízení jakosti staveb Proces 8 Užívání stavby.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Nástroje územního plánování
V souvislosti s množícími se snahami o stanovení dešťových kanalizací kanalizacemi pro veřejnou potřebu dle ust. § 1 odst. 4 zákona o vodovodech a kanalizacích.
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
TÉMA: Daň z nemovitostí
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a.s.
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
ZVLÁŠTNÍ PRAVOMOCI STAVEBNÍHO ÚŘADU
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
(kanalizační přípojky)
Dešťové kanalizace a využití § 1 odst. 4 Za jakých podmínek může vodoprávní úřad stanovit, že se zákon o vodovodech a kanalizacích vztahuje i na kanalizace.
Rozpočty územních samosprávných celků
Kolektivní vyjednávání. Kolektivní smlouvy (KS)  upravují individuální a kolektivní vztahy mezi zaměstnavateli a zaměstnanci a práva a povinnosti smluvních.
Finanční a rozpočtové právo Přednáška č. 11 Daň z nemovitostí.
1. Průkaz energetické náročnosti budov Praha 15. ledna 2009.
Systém kontrolní činnosti SEI
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Lokální distribuční soustavy – nejdůležitější zásady
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Seminář k 1. výzvě Města Náchoda pro podporovanou aktivitu 5.2b Regenerace bytových domů
Pozemky sloužící dopravě
Správa místních poplatků
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
1 Účast veřejnosti v procesech dle složkových předpisů práva životního prostředí Jitka Bělohradová.
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Novelizace zákona o PO (spalinové cesty) kpt. Mgr. Petr Komínek, DiS. 1.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
Kanalizace – kdy bude??? Povolovací, přípravný a realizační proces kanalizace Martin Exner, starosta obce Nová Ves Nová Ves
Z Á K O N, kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů nebytových prostor v domě s byty, (sněmovní tisk.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
PRÁVA A POVINNOSTI VLASTNÍKA MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ (dle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění)
Jaroslava Nietscheová, prom. práv. Vodní zákon ve vazbě na ochranu před povodněmi a úloha manipulačních řádů vodních děl Praha.
Novela zákona o vodovodech a kanalizacích Ing. Jiří Duda Ing. Vladimír Chaloupka Odbor vodovodů a kanalizací Ministerstvo zemědělství ČR VAKINFO 2012 –
1 Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního.
Plán rozvoje vodovodů a kanalizací Olomouckého kraje (PRVKOK)
Stav odkanalizování v obcích Zlínského kraje Odbor životního prostředí a zemědělství Ing. Dana Zápecová vedoucí oddělení vodního hospodářství Duben.
Dotační program vodohospodářské infrastruktury
VÝPOČET POPLATKU ZA ODNĚTÍ LESNÍCH POZEMKŮ - chybný princip
VÝPOČET POPLATKU ZA ODNĚTÍ LESNÍCH POZEMKŮ - chybný princip
Plán rozvoje vodovodů a kanalizací Kraje Vysočina
ZVLÁŠTNÍ PRAVOMOCI STAVEBNÍHO ÚŘADU
Metodický pokyn k § 23a vodního zákona
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
Pozemkové úpravy v okrese Opava role SPÚ
Seminář MZe pro vodoprávní úřady Skalský Dvůr, 19. –
o vodovodech a kanalizacích
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Novela vyhlášky č. 428/2001 Sb..
Ing. Radek Hospodka MZe, Odbor dozoru a regulace vodárenství
Kanalizační Přípojky F-M
Stavební právo.
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
Ing. Miloslava Melounová
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
ROČNÍ SEMINÁŘ PRO VODOPRÁVNÍ ÚŘADY SKALSKÝ DVŮR
2. Nemovitosti (stavby, byty, nebytové prostory, pozemky a trvalé porosty), jejichž cena je plně nebo částečně hrazena ze státního rozpočtu, státního fondu.
Legislativa výlukové činnosti
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Legislativní otázky (část 2) Mgr. Hana Nenutilová Ing. Jan Slavík, Ph
4. Nemovitosti (stavby, byty, nebytové prostory, pozemky a trvalé porosty), jejichž cena je plně nebo částečně hrazena ze státního rozpočtu, státního fondu.
Právní aspekty domovních a malých ČOV
Transkript prezentace:

Základní práva a povinnosti vlastníků a provozovatelů VaK Ing. Věra Bogdanova, Odbor vodovodů a kanalizací

ZÁKON č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích („ZoVaK“) ZoVaK – Věcná působnost Tento zákon upravuje některé vztahy vznikající při rozvoji, výstavbě a provozu vodovodů a kanalizací (VaK) sloužících veřejné potřebě, přípojek na ně, jakož i působnost orgánů územních samosprávných celků a správních úřadů na tomto úseku. § 1 odst. 3 ZoVak Tento zákon se vztahuje na a)  VaK, pokud je trvale využívá alespoň 50 fyzických osob, nebo pokud průměrná denní produkce z ročního průměru pitné nebo odpadní vody za den je 10 m3 a více, b)  každý VaK, které provozně souvisejí s vodovody a kanalizacemi podle písmene a).

ZÁKON č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích („ZoVaK“) § 8 odst. 1 ZoVaK - Plynulé a bezpečné provozování Vlastník VaK je povinen zajistit jejich plynulé a bezpečné provozování, vytvářet rezervu finančních prostředků na jejich obnovu a dokládat jejich použití pro tyto účely. § 2 odst. 3 ZoVaK – Provozování Provozování VaK je souhrn činností, kterými se zajišťuje dodávka pitné vody nebo odvádění a čištění odpadních vod. Rozumí se jím zejména dodržování technologických postupů při odběru, úpravě a dopravě pitné vody včetně manipulací, odvádění, čištění a vypouštění odpadních vod, dodržování provozních nebo manipulačních řádů, kanalizačního řádu, vedení provozní dokumentace, provozní a fakturační měření, dohled nad provozuschopností VaK, příprava podkladů pro výpočet ceny pro vodné a stočné a další související činnosti;

ZÁKON č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích („ZoVaK“) § 6 odst. 2 ZoVaK – Povolení k provozování Krajský úřad vydá povolení k provozování vodovodu nebo kanalizace jen osobě, která: a) je oprávněna provozovat živnost podle zvláštního zákona* (*nevztahuje se na obce a sdružení obcí), b) je vlastníkem VaK nebo s vlastníkem uzavřela smlouvu, c) sama nebo její odborný zástupce splňuje kvalifikaci odpovídající požadavkům na provozování VaK § 8 odst. 2  ZoVaK - Odpovědnost Vlastník VaK může uzavřít smlouvu o provozování VaK s provozovatelem. Jestliže vlastník provozuje VaK svým jménem a na vlastní odpovědnost, vztahují se na něj všechna práva a povinnosti provozovatele. Povolení k provozování VaK vydává krajský úřad na žádost za podmínek přesně stanovených ZoVaK. Je tomu tak proto, že zásobování obyvatelstva pitnou vodou i odvádění odpadních vod klade značné nároky na kvalitu a odbornost těchto služeb a na přesné určení odpovědnosti, aby se tak zamezilo možným negativním důsledkům pro zdraví obyvatelstva či životního prostředí.

ZÁKON č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích („ZoVaK“) § 9 odst. 5 ZoVaK – Přerušení nebo omezení dodávky nebo odvádění odpadních vod Provozovatel je oprávněn přerušit* nebo omezit* dodávku vody nebo odvádění odpadních vod bez předchozího upozornění jen v případech živelní pohromy, při havárii vodovodu nebo kanalizace, vodovodní přípojky nebo kanalizační přípojky nebo při možném ohrožení zdraví lidí nebo majetku. Přerušení nebo omezení dodávky vody je provozovatel povinen bezprostředně oznámit územně příslušnému orgánu ochrany veřejného zdraví, vodoprávnímu úřadu, nemocnicím, operačnímu středisku hasičského záchranného sboru kraje a dotčeným obcím. Tato povinnost se nevztahuje na přerušení nebo omezení dodávky vody pouze havárií vodovodní přípojky. * možnost stanovit podmínky a povinnost zajistit náhradní zásobování či odvádění odpadních vod v mezích technických možností

ZÁKON č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích („ZoVaK“) § 9 odst. 6 ZoVaK – Přerušení nebo omezení dodávky nebo odvádění odpadních vod a) při provádění plánovaných oprav, udržovacích a revizních pracích,* b) nevyhovuje-li zařízení odběratele technickým požadavkům tak, že jakost nebo tlak vody ve vodovodu může ohrozit zdraví a bezpečnost osob a způsobit škodu na majetku, c) neumožní-li odběratel provozovateli, po jeho opakované písemné výzvě, přístup k vodoměru, přípojce nebo zařízení vnitřního vodovodu nebo kanalizace d) bylo-li zjištěno neoprávněné připojení přípojky e) neodstraní-li odběratel závady na přípojce nebo na vnitřním vodovodu nebo vnitřní kanalizaci zjištěné provozovatelem a ve lhůtě jím stanovené, f) při prokázání neoprávněného odběru vody nebo vypouštění odpadních vod, g) v případě prodlení odběratele s placením podle sjednaného způsobu úhrady vodného nebo stočného po dobu delší než 30 dnů. * oznámit alespoň 15 dní dopředu, možnost stanovit podmínky a povinnost zajistit náhradní zásobování či odvádění odpadních vod v mezích technických možností

ZÁKON č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích („ZoVaK“)  § 8 odst. 3 a 4 ZoVaK – Provozně související VaK 4)  Vlastníci VaK, jakož i vlastníci vodovodních řadů, vodárenských objektů, kanalizačních stok a kanalizačních objektů provozně souvisejících, jsou povinni umožnit napojení VaK jiného vlastníka, pokud to umožňují kapacitní a technické možnosti. Současně uzavřou vlastníci těchto vodovodů a kanalizací písemnou dohodu. Možnost napojení k zabezpečení dodávek pitné vody nebo odvádění odpadních vod nesmí být podmiňována vyžadováním finančních nebo jiných plnění. Náklady na realizaci napojení VaK hradí vlastník, jemuž je umožněno napojení VaK. 3) Vlastníci VaK provozně souvisejících, popřípadě jejich částí provozně souvisejících, upraví svá vzájemná práva a povinnosti písemnou dohodou tak, aby bylo zajištěno kvalitní a plynulé provozování VaK. Tato dohoda je podmínkou kolaudačního souhlasu podle stavebního zákona.

ZÁKON č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích („ZoVaK“)  § 8 odst. 15 ZoVaK – Dohoda vlastníků provozně související VaK a) u písemné dohody vlastníků provozně souvisejících vodovodů strany dohody, předmět dohody včetně uvedení vlastnictví vodovodů, stanovení podmínek dodávky (jakost, množství, tlakové poměry, měření, kontrola podmínek, zajištění funkčnosti, postup v odstranění závad, vzájemná informovanost, řešení sporů), specifikace nákladů a jejich kontroly, způsob plateb, smluvní sankce, možnost změn a doba platnosti této dohody, b) u písemné dohody vlastníků provozně souvisejících kanalizací strany dohody, předmět dohody včetně uvedení vlastnictví kanalizací, stanovení podmínek odvádění odpadních vod (čištění odpadních vod, limity znečištění, množství a způsob jejich měření, kontrola podmínek, zajištění funkčnosti, postup v odstranění závad, vzájemná informovanost o významných situacích, řešení sporů), specifikace nákladů a jejich kontroly, způsob plateb, smluvní sankce, možnost změn a doba platnosti této dohody.

ZÁKON č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích („ZoVaK“) § 8 odst. 5 a 6 ZoVaK – Odběratelská smlouva (o dodávce vody a odvádění odpadních vod) 5)  Vlastník VaK, popřípadě provozovatel, pokud je k tomu vlastníkem zmocněn, je povinen umožnit připojení na VaK a dodávat pitnou vodu nebo odvádět odpadní vody a čistit odpadní vody, pokud to umožňují kapacitní a technické možnosti těchto zařízení. Připojení vodovodní nebo kanalizační přípojky a uzavření smlouvy o dodávce pitné vody nebo odvádění i čištění odpadních vod nesmí být podmiňovány vyžadováním finančních nebo jiných plnění. Náklady na realizaci vodovodní přípojky na vodovod nebo kanalizační přípojky na kanalizaci hradí osoba, které je umožněno připojení. Materiál na odbočení přípojek a uzávěr vodovodní přípojky hradí vlastník VaK. 6)  Vlastník VaK, popřípadě provozovatel, pokud je k tomu vlastníkem zmocněn, je povinen uzavřít písemnou smlouvu o dodávce vody nebo odvádění odpadních vod s odběratelem. Závazky vzniklé z této smlouvy přecházejí na právního nástupce vlastníka vodovodu nebo kanalizace a na právního nástupce provozovatele.

ZÁKON č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích („ZoVaK“) § 2 odst. 6 ZoVaK – Odběratel Odběratelem je vlastník pozemku nebo stavby připojené na VaK, není-li dále stanoveno jinak; u budov v majetku České republiky je odběratelem organizační složka státu, které přísluší hospodaření s touto budovou podle zvláštního zákona; u budov, u nichž spoluvlastník budovy je vlastníkem bytu nebo nebytového prostoru jako prostorově vymezené části budovy a zároveň podílovým spoluvlastníkem společných částí budovy), je odběratelem společenství vlastníků. U pozemků nebo budov předaných pro hospodaření příspěvkových organizací zřízených územními samosprávními celky jsou odběratelem tyto osoby. § 8 odst. 7 ZoVaK – Odběratelská smlouva Při uzavírání smlouvy o dodávce vody a odvádění odpadních vod se mohou strany dohodnout, že odběratelem je třetí osoba.

ZÁKON č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích („ZoVaK“) § 36 odst. 2 ZoVaK – Zákaz diskriminace Vlastník VaK, popřípadě provozovatel, pokud byl k uzavírání smluv zmocněn, nesmí při uzavírání smlouvy o dodávce vody nebo odvádění odpadních vod jednat v rozporu s dobrými mravy, zejména nesmí odběratele diskriminovat. Zákaz diskriminace se vztahuje i na samotné jednání provozovatele s odběratelem a rovněž i na obsah smluvního vztahu. Za  diskriminaci tak lze považovat každé jednání ze strany vlastníka nebo provozovatele VaK, které bude nad rámec stanovený zákonem ukládat povinnosti odběrateli, který s nimi nebude souhlasit, nebo nebude mít možnost se k nim vyjádřit či dosáhnout jejich změny. § 36 odst. 3 ZoVaK - Informování Vlastník vodovodu nebo kanalizace, popřípadě provozovatel, pokud je k tomu vlastníkem zmocněn, je povinen předat obecnímu úřadu obce, v jejímž obvodu zajišťuje provoz vodovodu nebo kanalizace, informaci s platnými údaji pro možné odběratele k uzavření písemné odběratelské smlouvy

ZÁKON č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích („ZoVaK“) § 8 odst. 16 ZoVaK – Smlouva o dodávce vody Smlouva o dodávce pitné vody odběrateli musí obsahovat alespoň předmět smlouvy, smluvní strany, vlastníka a provozovatele vodovodu, vlastníka přípojky a připojené stavby, počet trvale připojených osob, stanovení podmínek dodávky (technické požadavky, podmínky přístupu k zařízení, účel odběru, zakázání odběru v rozporu s opatřením obecné povahy, pokuty, apod.), limity množství dodávaného a množství určujícího kapacitu vodoměru nebo profil přípojky, tlakové poměry v místě přípojky (maximální a minimální), ukazatele jakosti (minimálně hodnoty obsahu vápníku, hořčíku a dusičnanů), způsob stanovení ceny a jejího vyhlášení, způsob fakturace a způsob plateb, možnost změn a doba platnosti této smlouvy. § 16 odst. 1 ZoVaK – Měření pitné vody Množství dodané vody měří provozovatel vodoměrem, který je stanoveným měřidlem a podléhá ověření podle zákona č. 505/1990 Sb. o metrologii. Jiný způsob určení množství dodané vody může stanovit v odůvodněných případech pouze vlastník vodovodu, popřípadě provozovatel vodovodu, pokud je k tomu vlastníkem zmocněn, a to se souhlasem odběratele. Vodoměrem registrované množství dodané vody nebo jiným způsobem určené množství dodané vody je podkladem pro vyúčtování dodávky (fakturaci) vody.

ZÁKON č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích („ZoVaK“) § 8 odst. 17 ZoVaK – Smlouva o odvádění odpadních vod Smlouva o odvádění odpadní vody odběrateli, nebo smlouva o odvádění a čištění odpadní vody odběrateli musí obsahovat alespoň předmět smlouvy, smluvní strany, vlastníka a provozovatele kanalizace, vlastníka přípojky a připojené stavby, počet trvale připojených osob, stanovení podmínek odvádění nebo odvádění a čištění (limity množství, způsob stanovení množství, limity znečištění , technické požadavky, přístup k zařízením, pokuty, apod.), způsob stanovení ceny a jejího vyhlášení, fakturace záloh a způsob plateb, možnost změn a doba platnosti této smlouvy. § 19 odst. 5 ZoVaK – Způsob stanovení množství Pokud není množství vypouštěných odpadních vod měřeno, předpokládá se, že odběratel, který odebírá vodu z vodovodu, vypouští do kanalizace takové množství vody, které odpovídá zjištění na vodoměru nebo směrným číslům roční potřeby vody, pokud nejsou instalovány vodoměry. V případě, kdy je měřen odběr z vodovodu, ale je také možnost odběru z jiných zdrojů, použijí se ke zjištění spotřeby vody směrná čísla roční potřeby nebo se k naměřenému odběru z vodovodu připočte množství vody získané z jiných, provozovatelem vodovodu měřených zdrojů.

VYHLÁŠKA č. 428/2001 Sb. Příloha č. 12 k vyhlášce č. 428/2001 Sb. SMĚRNÁ ČÍSLA ROČNÍ POTŘEBY VODY - I. BYTOVÝ FOND Byty. na jednu osobu bytu s tekoucí studenou vodou mimo byt za rok 15 m3 na jednu osobu bytu bez tekoucí teplé vody (teplé vody na kohoutku) za rok 25 m3 na jednu osobu bytu s tekoucí teplou vodou (teplá voda na kohoutku) za rok 35 m3 Rodinné domy. Na jednu osobu bytu v rodinném domu (max. 3 byty - 3 rodiny) se připočítává 1 m3 na spotřebu spojenou s očistou okolí rodinného domu i s očistou osob při aktivitách v zahradě apod. Kropení zahrady a provoz bazénů je samostatnou položkou a nespadá pod bytový fond. Rekreační chaty (chalupy). Na jednu osobu rekreační chaty (chalupy) se spotřeba vypočte jako u položek č. 1, 2, 3 i s připočtením 1 m3 jako u rodinného domu, vše s přihlédnutím k době, po kterou je chata během roku využívána. Tento výpočet se v případě, že odběr pitné vody není měřen vodoměrem, uvede do odběratelské smlouvy.

ZÁKON č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích („ZoVaK“) § 19 odst. 7 ZoVaK – Smlouva o odvádění odpadních vod – odpočet ze stočného Jestliže odběratel vodu dodanou vodovodem zčásti spotřebuje bez vypuštění do kanalizace a toto množství je prokazatelně větší než 30m3 za rok, zjistí se množství vypouštěné odpadní vody do kanalizace buď měřením, nebo odborným výpočtem podle technických propočtů předložených odběratelem a ověřených provozovatelem, pokud se předem provozovatel s odběratelem nedohodli jinak. Příloha č. 12 vyhlášky – Směrná čísla Pokud je rozdíl mezi množstvím vodoměrem změřené pitné vody a množstvím stanoveným podle směrných čísel (položek č. 1, 2 a 3) v odběru pro bytový fond větší než 30m3 , stanoví se množství nevypouštěných vod, je-li důvodem kropení zahrady, podle položek 63 až 66 směrných čísel. Osazení podružného vodoměru Osazení podružného vodoměru za účelem měření vody vodovodem dodané a nevypouštěné do kanalizace. Pokud není dohodnuto jinak , uplatňuje se v těchto případech odečet ze stočného po celou dobu, kdy měření probíhá (v době platnosti ověření vodoměru) a to i v případě, že takto naměřené množství nedosáhne 30 m3 za rok.

ZÁKON č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích § 19 odst. 6 ZoVaK – Smlouva o odvádění odpadních vod – srážkové vody Není-li množství srážkových vod odváděných do jednotné kanalizace přímo přípojkou nebo přes uliční vpust měřeno, vypočte se toto množství podle vyhlášky č. 428/2001 Sb. Výpočet množství srážkových vod odváděných do jednotné kanalizace musí být uveden ve smlouvě o odvádění odpadních vod. § 20 odst. 6 ZoVaK - Osvobození Povinnost platit za odvádění srážkových vod do kanalizace pro veřejnou potřebu se nevztahuje na plochy dálnic, silnic, místních komunikací a účelových komunikací veřejně přístupných, plochy drah celostátních a regionálních včetně pevných zařízení potřebných pro přímé zajištění bezpečnosti a plynulosti drážní dopravy s výjimkou staveb, pozemků nebo jejich částí využívaných pro služby, které nesouvisí s činností provozovatele dráhy nebo drážního dopravce, zoologické zahrady , veřejné a neveřejné pohřebiště a plochy nemovitostí určených k trvalému bydlení a na domácnosti. § 31 vyhlášky č. 428/2001 Sb., - Výpočet srážkových vod Množství srážkových vod odváděných do kanalizace se vypočte podle vzorce uvedeného v příloze č. 16 na základě dlouhodobého srážkového normálu v oblasti, ze které jsou srážkové vody odváděny do kanalizace, zjištěného u příslušné regionální pobočky ČHMÚ a podle druhu a velikosti ploch nemovitostí a příslušných odtokových součinitelů uvedených v příloze č. 16.  

Cenová regulace MF - věcné usměrňování cen: ZÁKON č. 526/1990 Sb. o cenách Cenová regulace MF - věcné usměrňování cen: § 6 odst. 1 písm. c) - závazný postup při tvorbě ceny nebo při kalkulaci ceny Do ceny pro vodné a stočné lze zahrnout pouze oprávněné náklady, přiměřený zisk a DPH vyhláška č. 450/2009 Sb., kterou se provádí zákon o cenách - kalkulace Výměr MF ČR zveřejněném MF ČR v Cenovém věstníku - pitná voda dodávaná odběratelům - pitná voda dodávaná do vodovodní sítě pro veřejnou potřebu jiné osobě, než je odběratel („voda předaná“) - odpadní voda odvedená kanalizací nečištěná a odpadní voda odvedená kanalizací čištěná - odpadní voda převzatá do kanalizace od jiného vodohospodářského subjektu („převzatá voda“) Vyhláška č. 428/2001 Sb. příloha č. 19 resp. 19a Výpočet (kalkulace) cen pro vodné a stočné pro kalendářní rok

VYHLÁŠKA č. 428/2001 Sb. - § 35a odst. 7 vyhlášky V rámci nákladů pro výpočet ceny pro vodné a stočné uvádí zpracovatel v jednotlivých nákladových položkách veškeré skutečné oprávněné náklady spojené s provozováním VaK a nepřenáší tyto náklady na jiné činnosti vykonávané vlastníkem nebo provozovatelem VaK. Kalkulace musí být zpracována tak, aby výsledná cena pro vodné a stočné odpovídala ceně, která bude odběratelům skutečně účtována. V případě, že bude cena nižší, než jsou ÚVN, uvádí se částka, o kterou je výsledná cena pro vodné a stočné dotována, do položky „Kalkulační zisk“ se záporným znaménkem, tedy jako ztráta. Tímto způsobem se sníží celkové náklady, a při vydělení celkovým množstvím vody fakturované, je vypočtena cena, která bude odběratelům skutečně fakturována. Cena = (ÚVN + přiměřený zisk)/fakturované množství vod

ZÁKON č. 274/2001 Sb. Zasílání hlášení 30.4. porovnání 28.2. vúme, Vúpe 31.3. Surová voda § 5 odst. 3 ZoVaK vlastník VaK je povinen předávat v elektronické podobě a ve stanoveném formátu územně příslušnému vodoprávnímu úřadu vybrané údaje z majetkové evidence VaK a z jejich provozní evidence § 13 odst. 3 ZoVaK provozovatel vodovodu je povinen provádět odběr vzorků surové vody a jejich rozbory předávat krajskému úřadu a příslušnému správci povodí prostřednictvím databáze ČHMÚ § 36 odst. 5 ZoVaK vlastník VaK, popř. provozovatel je povinen zaslat v elektronické podobě a ve stanovené formě MZe porovnání všech položek výpočtu ceny podle cenových předpisů pro vodné a stočné a dosažené skutečnosti Zveřejnit také na úřední desce! http://portal.mze.cz/public/web/mze/voda/vodovody-a-kanalizace/vybrane-udaje-z-majetkove-a-provozni-evidence-vodovodu-a-kanalizaci/vstupni-formulare-aplikace-vybranych.html https://surovavoda.chmi.cz http://portal.mze.cz/public/web/mze/voda/vodovody-a-kanalizace/porovnani-vsech-polozek-vypoctu-ceny-pro-vodne-a-pro-stocne-na-kalendarni-rok/aplikace-porovnani-vsech-polozek-vypoctu.html

Děkuji za pozornost Ing. Věra Bogdanova tel. : 221 813 036 vera Děkuji za pozornost Ing. Věra Bogdanova tel.: 221 813 036 vera.bogdanova@mze.cz