Seminář pro žadatele Sociální služby a sociální začleňování 14. 5

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Advertisements

1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor fondů a programů EU Oddělení grantových schémat Grantové schéma Plzeňského kraje Podpora sociální integrace v Plzeňském.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
III. Finanční řízení Ing. Michal Čech. Obsah Způsobilé výdaje Rozpočet projektu Osobní výdaje Vykazování výdajů Hodnotící kritéria Finanční milníky 2.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Budování kapacit pro rozvoj škol I. Ing. Irena Havlová Praha, 12. února 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Excelentní výzkum Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Informační schůzka k 1.výzvě pro předkládání projektů pro roční program 2012 Evropského uprchlického fondu Praha 11. října 2012 Evropský uprchlický fond.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV – výzva Gramotnosti Praha, 9. února 2016 Mgr. Jakub Krátký.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV – výzva Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témat a mezipředmětových vztahů.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Podpora sociálních služeb, komunitního života a sociálního bydlení
Seminář pro žadatele 4. Výzva MAS Regionu Poodří OP ZAM – Zaměstnanost
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Seminář pro žadatele výzev MAS Horní Pomoraví , Zábřeh
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Podpora vzniku a rozvoje sociálních podniků a chráněných pracovišť
Informace o výzvě pro školy
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
Výzva k předkládání žádostí
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013 Oblast intervence 3
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
Program Semináře Představení výzvy Podporované aktivity
Výzva k předkládání žádostí
Výzvy mas OP Zaměstnanost Mas boleslavsko, 5
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Výzva č. 1 z OPZ - MAS Sdružení Západní Krušnohoří, z. s
Sociální služby včetně prevence kriminality I.
Způsobilé výdaje projektu a související
Výzva č. 1/18_OPZ_MAS Karl_01 Sociální práce
Seminář pro žadatele Výzva MAS Boleslavsko, z. ú
Seminář pro žadatele MAS Mezi Úpou a Metují
Operační program Zaměstnanost
Operační program Zaměstnanost
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Výzva č. 3 – OPZ Sociální začleňování – sociální služby 7. 12
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Seminář k 2. výzvě OPZ Prorodinná opatření
Komunitní centra I. Seminář pro žadatele
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele Sociální služby a sociální začleňování 14. 5 Seminář pro žadatele Sociální služby a sociální začleňování 14. 5. 2019 Velké Poříčí David Hauschke

Program Informace o vyhlášené výzvě Podporované aktivity Informace o procesu hodnocení Uznatelné náklady Postup při podávání žádosti Diskuze

Základní informace k výzvě Název: Výzva MAS Stolové hory – Sociální služby a sociální začleňování II. Číslo výzvy: 938/03_16_047/CLLD_16_01_092 Datum ukončení příjmu žádostí o podporu: 1. 7. 2019 12 hodin Maximální délka projektu: 36 měsíců Nejzazší termín pro ukončení fyzické realizace: 31. 12. 2022 Minimální výše CZV: 400 000 Kč Maximální výše CZV: 1 694 630 Kč Celková alokace výzvy MAS: 1 694 630 Kč

Oprávnění žadatelé Žadatelé Místní akční skupina (MAS) Obce Definice Místní akční skupina (MAS) MAS má jednu z následujících forem: obecně prospěšná společnost, spolek, ústav, zájmové sdružení právnických osob Obce Obce dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), včetně zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze a zákona č. 314/2002 Sb., o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností Dobrovolné svazky obcí Dobrovolné svazky obcí dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) Organizace zřizované obcemi Organizace zřizované obcemi (příspěvkové organizace, obchodní společnosti, obecně prospěšné společnosti, ústavy, školy a školská zařízení) Organizace zřizované kraji Organizace zřizované kraji (příspěvkové organizace, obchodní společnosti, obecně prospěšné společnosti, školy a školská zařízení) Příspěvkové organizace Příspěvkové organizace jsou organizace zřízené územními samosprávnými celky dle zákona č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, a to pro takové činnosti v působnosti územních samosprávných celků, které jsou zpravidla neziskové a jejichž rozsah, struktura a složitost vyžadují samostatnou právní subjektivitu Nestátní neziskové organizace Spolky, obecně prospěšné společnosti, ústavy, církevní právnické osoby, nadace Obchodní korporace Obchodní korporace vymezené zákonem č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích: obchodní společnosti, družstva OSVČ Osoba samostatně výdělečně činná dle zákona č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění Poradenské a vzdělávací instituce Právnické a fyzické osoby, které mají jako hlavní předmět činnosti v posledním daňovém přiznání příp. v příloze účetní závěrky uvedenou činnost v oblasti vzdělávání nebo poradenství. Mohou nabývat těchto forem: obchodní korporace, OSVČ, NNO, školy a školská zařízení, vysoké školy Poskytovatelé sociálních služeb Poskytovatelé sociálních služeb zapsaní v registru poskytovatelů sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách Profesní a podnikatelská sdružení Zaměstnavatelské svazy Sdružení podniků vzniklá dle zákona č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů tzn. sdružení registrovaná dle § 6 tohoto zákona (do 1. 1. 2016) Zájmová sdružení právnických osob, jejichž účelem je ochrana profesních zájmů nebo zájmů podnikajících osob Spolky založené dle § 214 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, jejichž účelem je ochrana profesních zájmů nebo zájmů podnikajících osob Hospodářská komora ČR a Agrární komora ČR Profesní komory jako zákonem zřízené právnické osoby povinně sdružující osoby určitého povolání Svazy výrobních a spotřebních družstev dle zákona č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích Sociální partneři sociální partneři, kteří jsou definováni Radou hospodářské a sociální dohody ČR: Svaz průmyslu a dopravy ČR, Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR, Českomoravská konfederace odborových svazů, Asociace samotných odborů organizace zaměstnavatelů a odborové organizace, které mají uzavřenou kolektivní smlouvu vyššího stupně Školy a školská zařízení Právnické osoby vykonávající činnost školy a školského zařízení zapsaná ve školském rejstříku dle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)

Oprávnění partneři Oprávnění partneři – viz oprávnění žadatelé Pro aktivitu 1.1 (sociální služby) jsou oprávněnými partnery pouze partneři bez finančního příspěvku. Pro aktivitu 1.2 (sociální začleňování) jsou oprávněnými partnery partneři s finančním příspěvkem i bez finančního příspěvku. Příspěvkové organizace mohou být partnerem s finančním příspěvkem pouze v případě, že žadatelem je zřizovatel Fyzická osoba, která není samostatně výdělečně činná, nemůže být do projektu zapojena jako partner

Míra spolufinancování 0 % Školy a školská zařízení Právnické osoby vykonávající činnost škol Obecně prospěšné společnosti Spolky Ústavy Církve Nadace MAS Svazy Asociace 5 % Obce Příspěvkové organizace DSO 15 % Obchodní společnosti Státní podniky Družstva OSVČ Profesní komory

Cíl výzvy Cílem opatření je sociálně začlenit co nejvyšší počet ohrožených osob na území MAS Stolové hory prostřednictvím: sociálních služeb se zaměřením na prevenci sociálního vyloučení, služeb poskytovaných terénní a ambulantní formou podporou komunitní sociální práce Dále je cíl zaměřen na sociálně vyloučené lokality, kdy zde budou podporovány programy prevence a řešení problémů – prostřednictvím prevence sociálně patologických jevů a prevence kriminality a ochrany veřejného pořádku s podporou osvěty v této oblasti.

Cílové skupiny Osoby sociálně vyloučené a osoby sociálním vyloučením ohrožené Osoby se zdravotním postižením Osoby s kombinovanými diagnózami Osoby ohrožené specifickými zdravotními riziky Osoby pečující o malé děti Osoby pečující o jiné závislé osoby Rodiče samoživitelé Neformální pečovatelé a dobrovolníci působící v oblasti sociálních služeb a sociální integrace Osoby ohrožené domácím násilím a závislostmi Osoby ohrožené vícenásobnými riziky

Cílové skupiny Oběti trestné činnosti Osoby ohrožené předlužeností Osoby žijící v sociálně vyloučených lokalitách Osoby opouštějící institucionální zařízení Bezdomovci a osoby žijící v nevyhovujícím nebo nejistém ubytování Imigranti a azylanti Osoby dlouhodobě či opakovaně nezaměstnané Osoby v nebo po výkonu trestu Sociální pracovníci Pracovníci v sociálních službách

Podporované aktivity 1.1 Sociální služby dle zákona 108/2006 Sb. o sociálních službách 1.2 Další programy a činnosti v oblasti sociálního začleňování 2.1 Komunitní sociální práce

Podporované aktivity 1.1 Sociální služby dle zákona 108/2006 Sb. o sociálních službách Budou financovány pomocí vyrovnávací platby Podporovány sociální služby pro vymezené cílové skupiny se zaměřením na návrat těchto osob zpět do společnosti a na trh práce, na udržení se na trhu práce a na umožnění přístupu ke službám podporujícím návrat na trh práce Nejsou podporovány sociální služby pro seniory Jsou registrovány v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb. o sociálních službách Poskytované terénní a ambulantní formou (jako pobytové jsou podporované pouze odlehčovací služby) Způsobilé aktivity a s nimi spojené výdaje jsou pouze takové, které jsou zaměřené na podporu a financování běžných výdajů souvisejících s poskytováním základních druhů a forem sociálních služeb Součástí nákladů vztahujících se k poskytování sociální služby mohou být i náklady na celoživotní vzdělávání pracovníků poskytovatele sociální služby (max. 24 hodin za kalendářní rok) Více v příloze výzvy č. 2

Příklady podporovaných aktivit Podporované aktivity 1.1 Sociální služby dle zákona 108/2006 Sb. o sociálních službách Příklady podporovaných aktivit Odborné sociální poradenství Terénní programy Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Sociální rehabilitace Sociálně terapeutické dílny Služby následné péče Podpora samostatného bydlení Osobní asistence Odlehčovací služby

Podporované aktivity 1.2 Další programy a činnosti v oblasti sociálního začleňování Činnosti se společensky prospěšným charakterem Činnosti nad rámec základních činností sociálních služeb podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách nelze podporovat programy, které mají charakter sociální služby, avšak nejsou jako sociální služba registrovány! Více v příloze výzvy č. 2

Příklady podporovaných aktivit Podporované aktivity 1.2 Další programy a činnosti v oblasti sociálního začleňování Příklady podporovaných aktivit Prevence a řešení problémů v SVL Podpora mladým lidem ze sociálně znevýhodněného prostředí Programy prevence pro osoby s chronickým duševním onemocněním Programy prevence pro osoby ohrožené závislostmi Programy pro osoby opouštějící vězení Programy přispívající k sociálnímu začlenění Aktivity v oblasti sociálně-právní ochrany dětí Podpora pečujících osob a neformální péče Aktivity na předcházení ekonomické nestability Aktivity podporující mimosoudní způsob řešení konfliktů Aktivity podporující rozvoj dostupného bydlení Aktivity přispívající k boji s diskriminací Aktivity samospráv při optimalizaci činností sociální práce

Podporované aktivity 2.1 Komunitní sociální práce Komunitní sociální práce = činnosti nad rámec základních činností sociálních služeb podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, realizované v přirozené komunitě Aktivity podporované v rámci komunitní sociální práce musí mít přímou vazbu na sociální začleňování nebo prevenci sociálního vyloučení osob Osoby z cílových skupin jsou zapojovány do rozhodování a do přímé realizace opatření na úrovni sousedství, vyloučené lokality, obce, města, mikroregionu, a to s cílem získání lepšího přístupu ke společenským zdrojům (sociální ochrana, bydlení, vzdělání, zaměstnání, možnost uplatňovat svá práva atd.) Více v přílohách výzvy č. 2 a 3

Proces hodnocení a výběru projektů Hodnocení formálních náležitostí a přijatelnosti Provádí kancelář MAS Věcné hodnocení Provádí Hodnotitelská komise Výběr projektů Provádí Rada MAS Závěrečné ověření způsobilosti a kontrola administrativních postupů MAS Provádí řídící orgán OPZ (MPSV) Celý proces od data ukončení příjmu žádostí trvá zhruba 4 až 5 měsíců, pokud nenastanou žádné komplikace (doplňování údajů, žádosti o přezkum, apod.)

Hodnocení formálních náležitostí a přijatelnosti První fáze hodnocení – především administrativní požadavky Provádějí pracovníci MAS maximálně do 30 pracovních dní od ukončení příjmu žádostí o podporu Hodnotí se podle kontrolních otázek uvedených pro každé kritérium Po ukončení hodnocení MAS zasílá informaci o výsledku hodnocení Oprávněnost žadatele Partnerství Cílové skupiny CZV Aktivity Horizontální principy Trestní bezúhonnost Soulad projektu s CLLD Ověření administrativní, finanční a provozní kapacity žadatele Kritéria přijatelnosti (neopravitelná) Úplnost a forma žádosti Podpis žádosti *v případě nesplnění kritérií možnost doplnění do 5 pracovních dní Kritéria formálních náležitostí (opravitelná)

Věcné hodnocení Druhá fáze hodnocení projektů – hodnocení kvality Provádí 2 členové hodnotitelské komise + 1 expertní hodnocení specialisty na danou oblast Hodnoceny pouze žádosti o podporu, které uspěly v hodnocení formálních náležitostí a přijatelnosti Proběhne maximálně do 50 pracovních dnů od ukončení FNaP Výběrová komise odpovídá u každého kritéria na hlavní otázku (+ pomocné podotázky) a využívá 4 deskriptory: Velmi dobře – 100 % max. dosažitelného počtu bodů v kritériu Dobře ‒ 75 % Dostatečně ‒ 50 % Nedostatečně – 25 % Deskriptor 4 je eliminační – pokud žádost získá hodnocení nedostatečně, potom nesplnila podmínky věcného hodnocení

Věcné hodnocení Potřebnost pro území (35 bodů) Účelnost (30 bodů) 4 kritéria hodnocení Žádost musí získat minimálně 50 bodů + všechny hlavní otázky musí být hodnoceny deskriptory 1 až 3, aby splnila podmínky věcného hodnocení Potřebnost pro území (35 bodů) Vymezení problému a cílové skupiny (35 bodů) Zaměřuje se projekt na problém, který je potřebné řešit s ohledem strategii MAS a je cílová skupina adekvátní? Účelnost (30 bodů) Cíle a konzistentnost projektu (25 bodů) Je cíl projektu nastaven správně a povedou klíčové aktivity k jeho splnění? Způsob ověření dosažení cíle projektu (5 bodů) Jak vhodný způsob pro ověření dosažení cíle je nastaven? Efektivnost a hospodárnost (20 bodů) Efektivita projektu, rozpočet (15 bodů) Je navrženo efektivní a hospodárné využití zdrojů? Adekvátnost indikátorů (5 bodů) Jak jsou nastaveny cílové hodnoty indikátorů? Proveditelnost (15 bodů) Způsob realizace aktivit a jejich návaznost (10 bodů) Jak vhodně byl zvolen způsob realizace aktivit? Způsob zapojení cílové skupiny (5 bodů) Jak adekvátně je cílová skupina zapojena v průběhu projektu?

Výběr projektů a závěrečné ověření způsobilosti Rada MAS může některé projekty nedoporučit k podpoře, pokud: Je více projektů na podobné aktivity pro stejnou CS ve stejném regionu a čase Překryv projektu s jiným již běžícím projektem MAS zasílá žadateli informaci o výsledku hodnocení U negativně hodnocených žádostí může žadatel do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace podat žádost o přezkum MAS předává rozhodnutí Rady k závěrečnému ověření způsobilosti projektů a ke kontrole administrativních postupů ze strany MAS na ŘO OPZ ŘO poté do 3 měsíců vydává právní akt a zasílá do 10 dnů 1. zálohovou platbu

Indikátory Žadatel volí pouze ty indikátory z výzvy, které jsou relevantní pro jeho projekt – vychází z výzvy MAS Výchozí hodnoty indikátorů jsou nulové Cílové hodnoty relevantních indikátorů: Jsou uvedeny v právním aktu a tedy závazné – jsou na ně navázány případné sankce Při výpočtu míry naplnění cílových hodnot by překročení indikátorů nemělo přesáhnout 120 % Provazba na aktivity projektu a rozpočet, mají vliv na bodování projektu V projektu popsat, jak byla hodnota indikátoru stanovena Relevantní indikátory: Kód Název indikátoru Měrná jednotka Typ indikátoru 60000 Celkový počet účastníků Osoby Výstup 67001 Kapacita podpořených služeb Místa 67010 Využívání podpořených služeb Výsledek

Povinnosti spjaté s indikátory Povinnost stanovit v žádosti cílové hodnoty včetně popisu způsobu stanovení této hodnoty Úprava lze podstatnou změnou projektu Při nesplnění sankce Průběžné sledování naplňování hodnot indikátorů v ZoR Prokazatelnost vykazovaných hodnot Záznamy o každém klientovi ověřitelné případnou kontrolou, monitorovací listy

Projektový záměr Co chceme a můžeme změnit? Jak toho chceme dosáhnout? Jak ověříme, že jsme byli úspěšní? Vše popsat tak, aby se z žádosti daly vyčíst kompletní odpovědi na otázky z hodnotící tabulky Hodnotitelé budou brát v potaz pouze informace přímo uvedené v žádosti o podporu, nemohou nic předpokládat nebo domýšlet si

Způsobilé výdaje Jsou v souladu s právními předpisy Jsou v souladu s pravidly programu Jsou přiměřené (optimální vztah mezi efektivitou, hospodárností a účelností) Vznikly v době realizace a byly uhrazeny nejpozději do okamžiku ukončení administrace závěrečné ZoR Splňují podmínky územní způsobilosti Jsou řádně identifikovatelné, prokazatelné a doložitelné Jsou nezbytné pro dosažení cílů projektu

Kategorie způsobilých výdajů Celkové způsobilé výdaje Přímé náklady Osobní náklady Cestovné CS Zařízení, vybavení a spotřební materiál Nájem zařízení a vybavení Odpisy Nákup služeb Drobné stavební úpravy Přímá podpora CS Nepřímé náklady

Osobní náklady Mzdy a platy pracovníků zaměstnaných výhradně pro projekt Příslušná část mezd nebo platů zaměstnanců, kteří se na realizaci projektu podílejí pouze částí úvazku Ostatní osobní náklady zaměstnanců, kteří jsou zaměstnáni na DPP nebo DPČ Výdaje na odměny Nesmí přesáhnout obvyklou výši v daném místě, času a oboru Pro porovnání lze využít Informační systém o průměrném výdělku (ISPV) dostupný na www.mpsv.cz/ISPV.php

Osobní náklady PS, DPČ, DPP musí být uzavřeny v souladu se zákoníkem práce Mzdové náklady = hrubá mzda/plat nebo odměna (DPP, DPČ, OSVČ) + odvody zaměstnavatele na sociální a zdravotní pojištění a další poplatky spojené se zaměstnancem hrazené zaměstnavatelem povinně na základě právních předpisů Náhrady Za dovolenou – způsobilé pouze v rozsahu, v jakém odpovídají zapojení zaměstnance do realizace projektu V případě překážek v práci (v souladu se zákoníkem práce) Za dny dočasné pracovní neschopnosti nebo karantény (jejich poměrná část)

Osobní náklady Pracovní úvazky zaměstnance se nesmí překrývat a není možné, aby byl za stejnou práci placen víckrát Výše úvazku maximálně 1,0 (součet veškerých úvazků zaměstnance u všech subjektů zapojených do projektu – příjemce a partneři) Realizační tým projektu – zařazení mezi přímé/nepřímé náklady projektu dle pracovní náplně v projektu, dle vazby na CS Přímé náklady – pouze přímá práce s CS nebo zajištění výstupu, který je určen přímému využití CS Nepřímé náklady – projektový/finanční manažer a ostatní pozice (administrativní, účetní apod.), které nepracují přímo s CS

Cestovné Cestovní náhrady – náhrady za jízdní výdaje, výdaje za ubytování, za stravné a za nutné vedlejší výdaje CS Cestovní náhrady spojené s pracovními cestami (tuzemské i zahraniční) realizačního týmu jsou hrazeny z nepřímých nákladů

Nákup zařízení, vybavení a spotřebního materiálu Pokud používáno i k účelům mimo projekt, způsobilá pouze poměrná část Nákup použitého zařízení způsobilý, pokud: Nebylo v přechozích 5 letech získáno v rámci jiné dotace (státní i evropské) Cena nepřesáhla tržní cenu zboží a je nižší než cena obdobného nového zboží Zakoupené zařízení nesmí být v době realizace prodáno nebo darováno Při nákupu vybavení pro realizační tým platí, že lze pořídit pouze 1ks na 1 úvazek a pokud je úvazek nižší, lze uplatnit pouze část pořizovací ceny (např. 0,5 úvazku = 0,5 ceny PC) Úvazky jednotlivých členů lze sčítat

Nájem zařízení a vybavení, budov Nájem způsobilý, pokud: Je zřejmá roční výše nájemného a doba po kterou byl předmět využíván Smlouva o nájmu uzavřena příjemcem nebo partnerem Jedná se o nejhospodárnější řešení Odpisy Způsobilý daňový odpis u dlouhodobého hmotného (pořizovací hodnota vyšší než 40 tisíc Kč) a nehmotného majetku (pořizovací cena vyšší než 60 tisíc Kč) používaného pro účely projektu za dobu trvání projektu, pokud tento majetek nebyl pořízen v rámci projektu

Drobné stavební úpravy Nákup služeb Dodání služby musí být nezbytné pro realizaci projektu a musí vytvářet novou hodnotu Např. zpracování analýz, průzkumů, studií Lektorské služby Školení a kurzy pro pečovatele Drobné stavební úpravy Cena všech dokončených stavebních úprav v jednom zdaňovacím období, která nepřesáhne 40 000 Kč za každou jednotlivou účetní položku majetku (např. výdaje spojené s úpravou pracovního místa nebo které usnadní přístup osobám zdravotně postiženým)

Investiční výdaje Výdaje na pořízení nehmotného majetku nad 60 000 Kč Výdaje na pořízení hmotného majetku nad 40 000 Kč Stavební úpravy převyšující u jednotlivého majetku v úhrnu za zdaňovací období 40 000 Kč Maximální objem nákladů investičního charakteru je 50 % V případě služeb obecného hospodářského zájmu (aktivita 1.1 Sociální služby a aktivita 1.2 j) Sociální bydlení) nejsou způsobilé výdaje investičního charakteru spojené s nákupem dlouhodobého hmotného i nehmotného majetku

Nepřímé náklady Maximálně 25 % přímých způsobilých nákladů projektu (tzn. 20 % celkových uznatelných nákladů projektu) Administrativa, řízení projektu, účetnictví Cestovní náhrady spojené s pracovními cestami realizačního týmu Spotřební materiál, zařízení a vybavení mimo CS (papír,…) Prostory využívaní pro administraci projektu (nájemné, energie,…) Ostatní provozní výdaje (internet, poštovné, telefon,…) U projektů, kde je většina nákladů formou nákupu služeb od externích dodavatelů, jsou snížena procenta nepřímých nákladů Podíl nákupu služeb na celkových přímých způsobilých nákladech projektu Snížení podílu nepřímých nákladů oproti výše uvedenému procentu (25 %) Do 60 % včetně 25 % Více než 60 % a méně než 90 % Snížení na 3/5 (60 %) základního podílu na 15 % 90 % a výše Snížení na 1/5 (20 %) základního podílu, tj. 5 %

Příjmy projektu Příjmy vygenerované projektem v době realizace Za poskytované služby Za prodej výrobků, které vznikly v rámci projektu Za pronájem prostor, zařízení atd. Příjmem projektu nejsou úroky z bankovního účtu Pokud jsou příjmy projektu očekávané, musí se uvést do žádosti o podporu Pokud jsou příjmy nižší než vlastní příspěvek příjemce, nesnižuje se podpora projektu

Postup při podávání žádosti Zřízení elektronického podpisu Registrace do systému ISKP14+ Vyplnění žádosti o podporu Finalizace žádosti o podporu Podepsání a odeslání žádosti o podporu

Jak zadávat projektovou žádost? Portál ISKP 14+ https://mseu.mssf.cz/ Technická podpora pro registrované uživatele https://www.esfcr.cz/login?redirect=%2Ftechnicka_podpora_opz Příručky https://www.esfcr.cz/formulare-a-pokyny-potrebne-v-ramci-pripravy-zadosti-o https://www.esfcr.cz/dokumenty-opz

Informace k ISKP14+ Žadatel má vždy přístup do portálu s rolí správce přístupů - pouze s touto rolí lze přidávat, ubírat uživatele K podepisování úloh je možné zmocnit jinou osobu plnou mocí, která se oskenovaná nahraje do ISKP14+ Informace o stavu projektu včetně výsledků hodnocení projektů se žadatel dozví pouze přes systém Komunikace s MAS a MPSV po podání žádosti bude probíhat pouze prostřednictvím depeší přes systém Lze nastavit notifikace na telefon nebo mail, kde budete informováni o příchozích depeších Depeše se považuje za doručenou dnem odeslání

Díky za pozornost David Hauschke +420 730 514 364 hauschke.masstolovehory@gmail.com www.mas-stolovehory.cz https://www.facebook.com/masstolovehory/