Emoce souvislost s ot.č.2 (emoční deprivace)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EFT – na emoce zaměřená terapie
Advertisements

Emoce Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov11 Autor Mgr. et Mgr.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
o.s. Péče o duševní zdraví
Socializace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov42 Autor Mgr.
Jméno a Příjmení lektora
PSYCHICKÉ JEVY.
AUTOŘI: BARBORA MIKULOVÁ LUCIE KMENTOVÁ 4.A
NEMOC jako fenomén sociální práce
Osobnost v sociálním prostředí sociální aspekty osobnosti.
Psychohygiena seniora
Emoce (city).
City Pavel Šuranský.
DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE ROZPOZNÁVÁNÍ VÝRAZŮ EMOCÍ VE VZTAHU K CELKOVÉ EMOČNÍ INTELIGENCI Bc. Tereza Sadková Katedrové.
Osobní pohoda.
Sdělování nepříznivých informací.
VYTVÁŘENÍ HOJNOSTI ( z knihy Sanaya Roman, Duane Packer TVOŘENÍ PENĚZ)
EMOCE charakteristika a klasifikace emocí
Tanec Pohybová činnost (akt) vyjadřující prostřednictvím pohybů a gest bezprostřední, subjektivní pocity tanečníka v rámci určité myšlenky (stylizace,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
KRIZOVÁ INTERVENCE.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Sebeuvědomění a sebekontrola
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Jak se učím Pavel Šuranský.
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
SCHIZOFRENIE schizein (σχίζειν, "rozštěpit„), fren- (φρήν, φρεν-; "mysl") Anna Křemenáková, V7A.
Autoagresivita Suicidální chování a jednání Sebepoškozování Poruchy příjmu potravy Suicidalita, Sebepoškozování, Anorexie, Mentální anorexie, Mentální.
Komunikace. Komunikace Komunikace je přenos nejrůznějších informačních obsahů v rámci komunikačních systémů Komunikace je přenos nejrůznějších informačních.
Pozitivní psychologie
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Fáze poradenského procesu
Eric Berne Marek Zámečík C4A.
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
Seminář Trauma.
Internalizované poruchy chování
Kupní chování a EU.
Význam vztahu v raném věku dítěte , Pardubice MUDr.Peter Pöthe Institut Psychoterapie Dětí a Rodičů (IPDAR)
NÁZEV ŠKOLY: GYMNÁZIUM JOSEFA JUNGMANNA, LITOMĚŘICE, Svojsíkova 1, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_1A_15_Emoce.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rehabilitace poruch komunikace Mgr. Ivana Šemberová.
Kojenecké období TEREZA BENEŠOVÁ C3B Obecné informace  0. až 12. měsíc  velmi rychlý rozvoj a výrazné změny  rozhodující pro další vývoj.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Emoce, city. Emoce jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky činnosti jedince. Cit je nervový popud,
Psychické stavy a procesy Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
STRES. POJEM STRES anglicky stress = napětí, zátěž, tlak, tíha, namáhání stav nadměrného zatížení či ohrožení reakce organismu na fyzickou nebo psychickou.
Rozpoznání a předvedení 6-ti základních emocí z mimických výrazů ve tváři i změnou tělesného postoje. Pohybová hra Nomen Omen. Jemný dotek obličeje (peříčkem,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mgr.Michal Vičar Emoční inteligence.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
ZŠ Malá Losenice dne Mgr. Marie Linhartová
Mgr.Michal Vičar Emoce.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Socializace Kejřová.
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Stres a jeho zvládání.
Temperament, charakter, motivace
Stres.
Výchova k občanství 8.ročník
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Interkulturní adaptace
Transkript prezentace:

Emoce souvislost s ot.č.2 (emoční deprivace)

funkce Emoce mají hodnotící funkci S čím spojuji pozitivní e. (radost)– vyhledávám S čím spojuji negativní (strach)– vyhýbám se Propojení emocí s fyziologií – někdy fyziologická emoce předchází emoci, jindy nyopak Možné i propojení s poznávacími procesy – had V interpersonálních vztazích - čitelnost

Vývoj emocí V průběhu se diferencují (zjemňují, je jich víc) Po narození: libost x nelibos Postupně základní emoce radost, smutek, strach, hněv

Druhy emocí Pozitivní: radost, potěšení, dojetí, láska, veselost, lidské teplo, emoční přijetí, sounáležení, obdiv, dokážu všechno na světě, hrdost, stesk Negativní: strach, hrůza, úzkost, vztek, nenávist, žárlivost, bezmoc, zlost, osamocení, ponížení, závist, smuteik, žal, deprese, apatie

Emoční inteligence Schopnost orientovat se v emocích svých a v emocích druhých lidí Schopnost empatie Opakem emoční inteligence je emoční oploštělost

Rizika emoční oploštělosti Neschopnost empatie Neschopnost prožívání emocí Bezcitnost Příčina – pobývání v neemočním, emočně negativním prostředí

Práce s emocemi Rozpoznat u sebe Rozpoznat u druhých Spojit se situací Projevit přijatelným způsobem

Emoce v MŠ Čím ranější věk, tím důležitější práce s emocemi, emočně vřelejší prostředí Spontánní práce s emocemi – vždypřítomné, všeprostupující emoce – uvědomování si jich Řízená práce s emocemi – pokmenovávání, propojování se situacemi, kultivace projevu Metody: rozhovory, dramatizace, práce s příběhem, s hudbou a výtvarným dílem, hra