ZPŮSOBOVÁ SLOVESA II. (Modal verbs II.)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_59.
ANOTACE Prezentace s výkladem a úkoly na použití některých způsobových sloves v anglickém jazyce. Druh učebního materiálu DUM Očekávané výstupy písemně,
Modal verbs I. Modální slovesa I.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Causal Clauses – Věty příčinné Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_103 ZŠ Jenišovice.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
WILL FOR FUTURE Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku a slouží k výkladu a základnímu procvičení tvorby budoucího času pomocí pomocného slovesa.
VY_22_INOVACE_29.AJ.7 DOMÁCÍ PRÁCE (Housework) Ročník:7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk (Anglický jazyk) Tematický.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_Aj.9.ročník.08_first_conditional Název: First conditional Vzdělávací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_11-13 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ First conditional Název sady: Project 3 Číslo projektu:
Anglický slovosled v oznamovací větě CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3209_AJ6 ©Dagmar Markova,2012 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
Future tense Budoucí čas vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
VY_32_INOVACE_Sei_I_13 Present simple - I. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
PRESENT SIMPLE NEGATIVE_09
GE - Vyšší kvalita výuky
VY_32_INOVACE_436 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Can, can´t Project 1
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Budoucí čas vyjádřený vazbou TO BE GOING TO
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_02_TO BE – krátká odpověď
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
ANGLICKÝ JAZYK – 7. ROČNÍK
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
should x be supposed to should x be supposed to
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Present Simple Přítomný čas prostý. Present Simple Přítomný čas prostý.
VY_32_Inovace Have to x must Project 3
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Budoucí čas WILL Future tense Zpracovala: Ing. Alice Javoříková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NEPRAVIDELNÁ SLOVESA IRREGULAR VERBS
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_22_INOVACE_24.AJ.7 GRAMATICKÉ ČLENY II. (Articles II.) Ročník: 7.
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_22_INOVACE_36.AJ.7 FONETICKÉ ZNAKY (Phonetic symbols) Ročník: 7.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
Present simple Negative +question
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ HUSOVA 276, PODBOŘANY, OKRES LOUNY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Muset v angličtině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Šimon Daníček. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_22_INOVACE_22.AJ.7 V OBCHODĚ (Shops) Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (Present continuous)
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Transkript prezentace:

ZPŮSOBOVÁ SLOVESA II. (Modal verbs II.) VY_22_INOVACE_61.AJ.8 ZPŮSOBOVÁ SLOVESA II. (Modal verbs II.) Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a jazyky Vzdělávací obor: Anglický jazyk Tematický okruh: Gramatika Téma: Způsobová slovesa II. (Modal verbs II.) Jméno autora: Lenka Voldánová Vytvořeno : Prosinec 2011 Metodický popis, (anotace): Žáci si rozšíří znalosti o způsobových slovesech a v překladovém cvičení procvičí jejich použití v praktickém jazyce.

MODAL VERBS II. (Způsobová slovesa II.)

You MUST get up at five! (Musíš vstávat v pět!) – mluvčí to přikazuje. MUST nebo HAVE TO V předešlých hodinách jsme se dozvěděli, že sloveso MUSET překládáme způsobovým slovesem MUST. Angličtina má však ještě jeden způsob, jak přeložit toto sloveso, a to vazbou HAVE TO. Mezi nimi je drobný významový rozdíl: MUST – někdo něco přikazuje (například i člověk sám sobě) HAVE TO – jde o povinnost, která vychází z okolností You MUST get up at five! (Musíš vstávat v pět!) – mluvčí to přikazuje. I HAVE TO get up at five, because the train leaves early! (Musím vstávat v pět, protože vlak odjíždí brzy.) – povinnost vyplývá z okolností, ne z příkazu.

You MUSTN´T screem here! (Nesmíte tady křičet!) – mluvčí to zakazuje. MUSTN´T / DON´T HAVE TO a) Zápor slovesa MUST vytvoříme záporkou NOT a vytvoříme stažený tvar MUSTN´T. Jeho význam je NESMÍŠ (zákaz). You MUSTN´T screem here! (Nesmíte tady křičet!) – mluvčí to zakazuje.

MUSTN´T / DON´T HAVE TO a) Zápor slovesa HAVE TO vytvoříme pomocným slovesem DO a záporkou NOT a vytvoříme tvar DON´T (DOESN´T) HAVE TO. Jeho význam je NEMUSÍŠ. I DON´T HAVE TO cook today, we`re going out for dinner. (Dnes nemusím vařit, jdeme na večeři ven.) – okolnosti mě nenutí něco dělat.

MUST Sloveso MUST má ještě kromě „příkazu“ jeden význam, a to vyjádření určitosti. Když říkáme, že něco nějak musí být, myslíme tím, že to tak „jistě, určitě“ je. She MUST be a very good student, she studies very hard. (Musí být moc dobrá studentka, hodně se učí.) – „Určitě je dobrá studentka, protože se moc učí.“

Translate these sentences. 1) Musíš to opravit, chci jet do Prahy! You must repair it, I want to drive to Prague! 2) Musí to být pěkné být zamilovaný. It must be nice to be in love. 3) Musím jít do postele, nechci být zítra unavený. I have to go to bed, I don´t want to be tired tomorrow.

Použité odkazy: http://office.microsoft.com/en-us/images GOOD BYE!