Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ověř si své znalosti z živočišné říše.
Advertisements

Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Živá a neživá příroda 3. ročník
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
PTÁCI Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Tulák sob a jiné zajímavosti
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ŽIVOČICHOVÉ.
Znaky života Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.14
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
zvířata Ve volné přírodě
Vnitřní a vnější stavba těl savců
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace GEPARD 1-domácí zvířata
Živá příroda.
Živočichové Dělení.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.03 HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY PRVOUKA PRO 3.ROČNÍK Člověk a příroda Vyvození nového učiva Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Datum vytvoření:
Společné znaky rostlin.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Materiál slouží k výkladu učiva dopravní výchovy pro žáky 3. ročníku. Obsahuje vyobrazení a názvy dopravního značení podle Vyhlášky č. 30/2001 Sb. Prezentace.
Reportáž z akce Smysly živočichů Kateřina Bílková | 5. A 1.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Živočichové u vody 3. ročník.
Opakování Délka not, pomlky, takty.
Rostliny.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
RYBY VY_32_INOVACE_06-55 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_26_DOMÁCÍ ZVÍŘATA TÉMA: DOMÁCÍ ZVÍŘATA
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Člověk je součástí přírody
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Materiál slouží k výkladu učiva dopravní výchovy pro žáky 3. ročníku
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
Zvířata v zimě 1. ročník.
Živočichové v lese 3. ročník.
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Polmka Celá a půlová.
Pomlka Čtvrťová a osminová.
Živočichové.
Prezentace je určena pro výuku hudební výchovy v 1. ročníku
Prezentace je určena pro výuku hudební výchovy ve 2. ročníku
Prezentace je určena pro výuku hudební výchovy v 1. ročníku
Bažant obecný.
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku. Jeho prostřednictvím je žákům přiblížena problematika společných znaků živočichů. Žáci u jednotlivých snímků plní úkoly, které jsou uvedeny v poznámkách.

Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace Unkovice 28, p. Žabčice Autor: Bc. Jana Weisová Název: Společné znaky živočichů Vytvořeno: Odpilotováno: 02/2012 17.2.2012/3. ročník Téma: Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2463

Společné znaky živočichů

Dýchají Společně se všichni zhluboka nadechneme. Zakroužkujeme na uvedených zvířatech, kudy dýchají. Rybě domalujeme bubliny ve vodě.

Přijímají vodu a potravu Všichni se napijeme, případně dětem dáme kousek čokolády. Zakroužkujeme na uvedených zvířatech kudy přijímají potravu a vodu. Které zvíře asi spotřebuje nejvíce potravy? Které se živí jinými zvířaty? U sumce domalujeme před tlamu malou rybičku, u bizona trávu. Které zvíře si dokáže podávat potravu do tlamy končetinou? Jaká další zvířata to dovedou?

Rozmnožují se K rozmnožování je třeba samec a samice. Děti vytvoří páry chlapec – dívka. Jak se říká samici bažanta? Je prase na obrázku samec nebo samice? Jak se rozmnožují ryby a ptáci? Je delfín ryba?

Rostou Děti se zachovají jako kojenci, batolata, řeknou jak se chtějí chovat v dospělosti. Mláďatům říkáme různě – sele, kuře, pulec, malá panda. Který živočich vypadá po vylíhnutí zcela jinak než v dospělosti? Žije nejdříve ve vodě, poté na souši – proto je to obojživelník.

Pohybují se Zahrajeme si chvíli hru Kuba řekl. Zakroužkujeme části těla, které uvedení živočichové používají k pohybu. Učitel říká různá zvířata a děti se snaží napodobit jejich pohyb.

Vylučují Kam chodí vylučovat člověk? Jaký je rozdíl mezi močí a stolicí? Které z uvedených zvířat vylučuje nejméně? Některá zvířata močí značkují. Proč?

Reagují na změny teploty Děti předvedou, co dělají, když je jim zima. Popíšou, co dělají v parném létě. Popíšeme přezimování uvedených zvířat – stav strnulosti a odpočívání u dna v bahně, kde je nejtepleji. Málo pohybu k ušetření energie nebo naopak hodně pohybu u zvířat se srstí a peřím – neustále hledají potravu a snaží se zahřát pohybem. V létě můžeme vidět psy jak se chladí – mají otevřenou tlamu a jazyk vystrčený. Rozloží se ve stínu co největší částí těla na nejchladnější místo a snaží se tak ochladit tělo.

Vnímají smysly Vyjmenujeme 5 smyslů člověka a ukážeme kde máme jejich centrum. U jednotlivých živočichů se pokusíme určit jednotlivé smysly. U netopýra upozorníme na orientaci – vydává pro nás neslyšitelný zvuk a jeho vlny se u překážek odrážejí. Vlasy vlny neodrážejí, proto se do nich v noci může netopýr zamotat. Sumec má dlouhé vousy, kterými vnímá pohyb i teplo, zubr má citlivé nozdry.