Toky energií v přírodě a v člověkem ovlivněné krajině

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ALKANY. DEFINICE ● Alkany jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku pouze jednoduché vazby.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: prosinec 2011.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_7C_12_Téma_Člověk_a_zdraví.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí. Zamyšlení nad současnou zemědělskou produkcí a potřebou Václav Vaněk,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Minerální výživa rostlin Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Energetická hodnota potravin (EH)
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Anglický fotograf Carl Warner vytvořil sérii fotografií, k jejichž realizaci použil pouze potraviny. Tzv. "foodscapes" (sjednocení slov, potravin a krajiny)
Řasy Jsou starobylé nižší rostliny Žijí ve vodě, ve vlhku
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Virginský tabák Sadil,Fadrný,Mazal.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Speciální technologie 3. ročník - kuchař
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Složení potravin Ing. Petra Pechová, 2012.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Fotosyntéza.
Plodiny budoucnosti Vypracovala: Veronika Vojáčková
Chemie pro 9.ročník zš Mgr. Iveta Ortová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Abiotické podmínky života.
Prezentace – výklad učiva
Anglický fotograf Carl Warner vytvořil sérii fotografií, k jejichž realizaci použil pouze potraviny. Tzv. "foodscapes" (sjednocení slov, potravin a krajiny)
Hnojení minerálními hnojivy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Žák ví,jak přispět k ochraně přírody
VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Člověk a jeho svět 3. ročník
Neživá příroda - vzduch
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Podmínky života v přírodě
13 BIOSFÉRA.
Získávání energie pro život
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
Transkript prezentace:

Toky energií v přírodě a v člověkem ovlivněné krajině efektivní využití energie využití a ochrana biologických zdrojů

Toky energií v přírodě Energie systémem pouze PROCHÁZÍ! Látky jsou součástí cyklů

fotosyntéza energie slunečního světla kyslík cukry oxid uhličitý voda

Potrava – energie pro tělo

Výhody vegetariánství/veganství…

Další možnosti zachycování energie

Další možnosti zachycování energie

Další možnosti zachycování energie

Závislost systému na dodávané energii

rozdíl

Zachycuj a uchovávej energii Usměrňuj sebe sama a přijímej zpětnou vazbu Zachycení energie na úrovni domácnosti spíž, sklep – jídlo krabičky se semínky palivové dříví nádrže na dešťovou vodu, zpomalení odtoku, flow-forms… zateplení domu… Zásoby energie rozmanité malé rozptýlené lehce použitelné

„Heat people not the space“

„Dry bananas while the sun shines“

„Catching and storing the goodness of the alpine meadow“

Starý strom zachycující opadané listí, živiny, vodu…

Využití a ochrana biologických zdrojů Biologické zdroje samy o sobě neexistují! VYUŽITELNÉ pro člověka genetická variabilita – odolnost proti nemocem… druhová diverzita – možnost výběru populace – stabilita systému, regulace

Čeleď bobovité (Fabaceae) fixace vzdušného dusíku

Zelené hnojení ochrana půdy před vysoušením vznik humusu kypření… svazenka (není příbuzná našim plodinám nehrozí přenos nemocí) hořčice, řepka - velká produkce biomasy měsíček lékařský - proti háďátkům

Aromatické rostliny vonné silice… léčivky, odpuzování škůdců

„Kompostový čaj“ oživení půdy - namnožení půdní mikroflóry

Mnoho dalších…

krása…

Zdroje HOLMGREN, David. Permakultura: principy a cesty nad rámec trvalé udržitelnosti. 1. vyd. Svojanov: PermaLot, 2006, xxxii, 296 s. ISBN 80-239-8125-0. http://permacultureprinciples.com/principles/_2/ http://www.permaculture.co.uk/articles/5-using-biological-resources-original-permaculture-principle http://www.zelenycarodej.cz/prvky/puda/113-kompostovy-caj http://permakultura.sk/permakultura/