Prvky edukačního procesu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení efektivity výuky z pohledu pedagogiky
Advertisements

Nástin dějin pedagogiky a úvod do pedagogiky
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Pedagogika volného času (VČ)
Vymezení pedagogiky VČ (PVČ)
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
Pojetí a obsah pedagogiky sportu u nás a v zahraničí
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Doc. Michal Kaplánek, Th. D.
Psychopedie zabývá se klienty s mentální retardací, poruchami duševními (pervazivní vývojové poruchy, SPU a poruchy chování, schizofrenií, afektivními.
Gramotnost: definice pojmu
Základy pedagogiky s použitím materiálů
Kooperativní učení a rozvoj prosociálnosti Kooperativní výuka nerovná se skupinová práce.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Struktura výuky.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Marketingové prostředí
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Hodnoty a normy Svatava Navrátilová. Hodnoty – vědy technické, přírodní, ekonomické, humanitní, sociální v sociálních vědách: jedincem, skupinou, společností.
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Instituce, nositelé a nástroje hospodářské politiky
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
ANALÝZA UČIVA V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing. Ondřej Asztalos, CSc.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Didaktický proces Androdidaktika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Specifické potřeby a služby pro dospělé a seniory
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
Nástin dějin pedagogiky a úvod do pedagogiky
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Výchova jako proces zpracovala: Kateryna Foinetská.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Rozhodování jako manažerská funkce
4. Pedagogika sportu v systému věd
1. Vymezení a rysy sportovní edukace
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Nástin dějin pedagogiky a úvod do pedagogiky
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
Psychologie výchovy a vzdělávání
BALONKY pracovní listy.
Kurikulum: obsah školní edukace
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
ČESKÁ REPUBLIKA - KRAJE
Nástin dějin pedagogiky a úvod do pedagogiky
Pedagogika Pedagogika = sociální věda
Edukační (výchovné a vzdělávací) cíle
Pedagog.
Transkript prezentace:

Prvky edukačního procesu cíl edukace (určuje obsah) pedagog vychovávaný podmínky edukace prostředky edukace efekty edukace

Podmínky edukace vnější = edukační prostředí – ekonomická, politická, vědecká, kulturní, náboženská, … determinace (umístění, dotace, vybavení, …) vnitřní (vstupní determinanty subjektů edukace) – fyzická, psychická, sociální, pedagogická („vzdělanostní a výchovná“), … determinace pedagoga a vychovávaného

Prostředky edukace edukace se uskutečňuje za využití rozmanitých prostředků působí intencionálně (přímo a záměrně) nebo funkcionálně (nepřímo, pro vychovávaného bezděčně) vzájemně se doplňují a podporují vyučování = základní a tradiční prostředkem intencionální edukace pedagogicky adaptované prostředí edukační působení hromadných sdělovacích prostředků edukační působení práce, hry, umění a sportu edukační vliv sociální skupiny ...

Prostředky edukace materiální + nemateriální prostředky nemateriální prostředky = organizační formy edukace a způsoby (metody) práce v těchto formách materiální a technické prostředky = výchovné instituce, učebny a jejich technické vybavení, pracovní nástroje a stroje, didaktická technika, vyučovací pomůcky, ...

Efekty edukace efekty edukace = pozitivní produkty, důsledky a účinky dlouhodobé povahy, jež se projevují v životě jednotlivce i společnosti nové vědomosti, dovednosti a rozvoj schopností, postojů, zájmů a chování ovlivňují profesní uplatnění, trávení volného času, politickou a kulturní orientaci, ...