Verb + infinitive or -ing form

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_20.
Advertisements

EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Present Perfect Continuous Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Past Simple, Past Continuous, Past Perfect
Should, ought to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Third Conditional – tvar a použití
Verb + infinitive or -ing form
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Say or tell? Other reporting verbs. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Future Perfect Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Future time clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Past Perfect Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
Going to, be about to, will, present continuous - tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné.
Indirect questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Countable and Uncountable Nouns, some, any, a/ an
Directions – prepositions and verbs Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Participle Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Zero conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Indefinite pronouns Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Verb + -ing or infinitive
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Present Tenses.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Expressing likes and dislikes VY_22_INOVACE_15 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Dopravní situace 16 křižovatka Jungmannova - Kollárova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Must, needn´t, may, mustn´t Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
VERBAL PHRASES verb + to infinitive verb + -ing. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Stative verbs Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Past Simple Minulý čas prostý Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Šárka Sedláčková. Dostupné z Metodického portálu
Verb + -ing Verb + infinitive. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_15_Verb.patterns.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Zero conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné.
Time Prepositions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Gerunds and infinitives with „to“ Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1-3 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.
Vazba sloves s Gerundiem X infinitivem
Going to, Will, Present Continuous Tvar a použití
Neurčitá zájmena SOME, ANY, NO
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Stažené formy v angličtině
First Conditional – tvar a použití
Infinitive – sloveso v základním tvaru (sleep, eat, …)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
GERUND AND INFINITIVE FORMS
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel
Téma: Jaro v CHKO České středohoří Tobiášův vrch
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel.
Transkript prezentace:

Verb + infinitive or -ing form Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedogických pracovníků (NÚV).

Verb + infinitive or -ing form Někdy se ve větě objeví dvě slovesa za sebou. I want to do - sloveso v infinitivu s TO I enjoy doing - sloveso v gerundiu (-ing) I continue to do/doing – infinitiv i gerundium I can do - sloveso v infinitivu bez TO Červeně zbarvená slovesa určují, jaký bude tvar následujícího slovesa (modré sloveso).

Verb + infinitive Po těchto slovesech následuje infinitiv s to: afford, agree, appear, decide, expect, fail, hesitate, hope, manage, mean, need, offer, plan, prepare, pretend, promise, refuse, seem, want, wish Task - translate the verbs.

Verb + -ing form Po těchto slovesech následuje sloveso s koncovkou ing: admit, avoid, can´t help, can´t stand, don´t mind, deny, enjoy, fancy, feel like, finish, imagine, practise, keep, postpone, spend time, quit, suggest, look forward to Task - translate the verbs.

Verb + infinitive or -ing form Po těchto slovesech následuje infinitiv nebo -ingový tvar: begin, continue, hate, like, love, prefer, start It began to rain = It began raining Task - translate the verbs.

?

Verb + infinitive or -ing form Translate: agree - Susan agreed to help them. decide - I have decided to leave on Friday. suggest - She suggested going to the cinema expect – They expect to be at home. fail – She failed to pass the exam. fancy - I don't really fancy doing it. hope - Jack hopes to arrive on Saturday.

Complete the sentences: I can´t stand .... 2) I plan .... 3) I don´t mind .... 4) I need .... 5) I hope .... 6) I look forward to .... 7) I never hesitate .... 8) I feel like ....