Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice 2019 12. 4. 2019 Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vysokorychlostní tratě z pohledu přepravního marketingu
Advertisements

osídlení a mobilita obyvatel ČR a Evropy
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Učebnice věnovaná Dopravě Efektivní užívání energie v dopravě Petr Sopoliga, Vlasta Švejnohová, Lucie Kochová ENVIROS, s.r.o. Listopad 2009 Za obsah této.
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Integrovaný dopravní systém
Případová studie k možnému využití ITI a k diskuzi o roli měst po roce 2013 Praha, Řízení rozvoje Hradecko-pardubické aglomerace ve vztahu.
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Vliv dopravy na životní prostředí
Územní energetická koncepce Jihočeského kraje České Budějovice, 24. června 2003.
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
1 V1 4. Seminář 2009/ Region a regionální vědy 1 4.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Doprava a spoje Skončíme také tak? také tak? Pro automobilovou dopravu je důležité dobře zaparkovat.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Chce být ekonomie udržitelná resp. je toho vůbec schopna? Ing. Lubor Tvrdý, Ph.D. PROCES Centrum pro rozvoj obcí a regionů
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Integrovaný dopravní systém v okolí tratě 199 Michal Šimek Gymnázium Jana Valeriana Jirsíka České Budějovice.
Modelování hluku ze silniční dopravy v oblasti městské zástavby
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
PRACOVNÍ SKUPINA MOBILITA FOTO Miloš Malaník GŘ TNT Express Vedoucí PS Mobilita.
Regionální politika RP ČR.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Vliv legislativních a koncepčních změn na pozici zemního plynu v PEZ ČR Ing. Josef Kastl generální sekretář, Česká plynárenská unie Praha - Žofín, 22.
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Fungování energetických trhů v EU a ČR Dopady chystaných změn energetických koncepcí na energetiku a její zákazníky 1. listopadu 2012 Ing. Jiří Bis.
Vypracoval: Marek Trefil Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Název přednášky Společnost Funkce, mail, případně další vhodné informace Zemní plyn - CNG a LNG - v nákladní dopravě E.ON Energie, a.s. – Jiří Šimek, Michal.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Cestovní mapa pro energetiku do roku 2050 Dobrá navigace nebo vábení Sirén ? Miroslav Vrba ČEPS, a.s. Fungování energetických trhů v ČR a v EU Ohrožení.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 3 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice
Energetická politika Mgr. Oldřich Hájek. Specifika energetické politiky Hybridní povaha politiky Hybridní povaha politiky Ve smlouvě o EU i o EHS není.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Udržitelná multimodální mobilita Jiří Pohl, Siemens, s. r. o
Znečištění vzduchu dopravou
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Postavení PS ve struktuře orgánů Rady vlády pro udržitelný rozvoj
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Efektivní dopravní obslužnost vybraného mikroregionu Jihočeského kraje
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Pracovní skupina BCSD: Chytrá mobilita
Železniční nákladní doprava v 21. století
Strategie a změny přístupu EU k podpoře rozvoje dopravní infrastruktury po roce 2020 Petr Zahradník Připraveno pro vystoupení na konferenci Střední Morava.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ LIBEREC – JABLONEC NAD NISOU
Průběžné výsledky přípravy VRT
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice 2019 12. 4. 2019 Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou energetiku Rady vlády pro udržitelný rozvoj člen Výboru pro udržitelnou dopravu Rady vlády pro udržitelný rozvoj © Siemens Mobility 2019 siemens.cz/mobility

Podpora zdravé polycentrické struktury osídlení Tendence ke vzniku nezdravé monocentrické struktury osídlení se projevují i v ČR. Praha se růstem svých ekonomických aktivit stále více vzdaluje od ostatních krajů ČR. Cíl: zapojit celé území státu do systému tvorby a spotřeby hodnot. Výrazným nástrojem harmonického územního rozvoje je přechod od monocentrické k polycentrické struktuře. Podmínkou fungování polycentrické struktury je funkční komunikace mezi regiony.

Extenzivní rozvoj dopravy Vlivem dominantní role automobilové dopravy tvoří v ČR ropná paliva a jejich náhražky 98 % spotřeby energie pro dopravu. Doprava produkuje dvojnásobné množství CO2, než průmysl. Doprava se v ČR stala největším konečným spotřebitelem energie a významným zdrojem zdraví škodlivých látek => přechod na energeticky a environmentálně méně náročnou železnici s elektrickou vozbou je nutností

Růst přepravních výkonů železniční dopravy Tempo meziročního přírůstku přepravních výkonů se zvyšuje: - rok 2016 proti roku 2015: + 8 % (k úrovni roku 2010), - rok 2017 proti roku 2016: + 10 % (k úrovni roku 2010), - rok 2018 proti roku 2017: + 12 % (k úrovni roku 2010). Osobní železniční doprava roste v ČR třikrát rychleji, než bylo v roce 2010 předpokládáno při tvorbě dopravní sektorové strategie. Přepravních výkonů, které měla železnice dosáhnout v roce 2050, dosáhla již v roce 2018.

Úspěch koridorů Generátorem růstu přepravních výkonů železniční osobní dopravy je dálková (meziregionální) doprava. Modernizované tratě, taktový jízdní řád a nová vozidla zvýšily atraktivitu přepravní nabídky dálkové železniční dopravy. Vnitrostátní i mezistátní – ta narostla v průběhu 7 let 2010 až 2017 téměř na pětinásobek. Nastal intenzivní rozvoj dálkové železniční dopravy mezi Prahou a kraji (přeprava cestujících vzrostla mezi roky 2010 a 2017 na 198 %, přepravní výkony vzrostly v průběhu 7 let na 243 %). Mezi jednotlivými kraji jsou však zásadní rozdíly.

Kontrast použitelnosti železnici na úrovní 21 Kontrast použitelnosti železnici na úrovní 21. století s nepoužitelností železnice na úrovni 19. století Ne všichni občané ČR mají možnost využívat výhod moderní železnice. Rozdíl mezi LI – HK – PA kraji je propastný. V čem se provinili občané libereckého kraje, že musí za trest cestovat do Prahy jen po silnici?

Přibylo 5 % vlaků a ty jsou o 3 % větší, ale vozí o 44 % více cestujících Rozvoj osobní železniční dopravy není extenzivní, nýbrž intenzivní. Mezi roky 2010 a 2017 vrostly přepravní výkony o 44 %, ale dopravní výkony jen o 8 % a vlakové výkony jen o 5 %. To je významný růst produktivity. Čerpání vnitřních rezerv má své meze v tomto vývoji již nelze pokračovat

Vysokorychlostní železnice Praha - Brno Není důvod ztrácet čas (2 hodiny) a energii (75 kWh a 19 kg CO2 na osobu) jízdou automobilem z Prahy do Brna. Vysokorychlostní vlak to zvládne za 50 minut (centrum – centrum), respektive za 40 minut (terminál P + CH + R Jirny – terminál P + CH + R Vídeňská) k práci využitelného času (train office). Spotřebuje k tomu jen 10 kWh a 4 kg CO2 (perspektivně OZE: 0 kg CO2) na osobu.

Děkuji Vám za Vaši pozornost! Jiří Pohl Senior Engineer Enginnering Siemens Mobility, s.r.o. Siemensova 1 155 00 Praha Česká republika Mobilit: +420 724 014 931 E-mail: jiri.pohl@siemens.com