STAV PODNIKU 2017 – 2018 AKTULIZACE STRATEGIE ŘLP ČR, s.p.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hlavní směry a perspektivy rozvoje problematiky eTOD
Advertisements

Význam genderové optimalizace rozvoje lidských zdrojů Genderový audit v návaznosti na personální audit Reg.č.: CZ.1.04/3.4.04/
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Prezentace pro jednání se zástupci leteckých dopravců –
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
SINGLE EUROPEAN SKY INDUSTRY CONSULTATION BODY Mgr. Richard Klíma KŘ/vOK.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Pokročilé funkce Safety Nets na letišti Ruzyně
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
Facility management ČSN EN
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Aktivity ČTÚ pro období let 2014 a 2015
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
Teplárenství a liberalizovaný trh s energiemi. České teplárenství Vývoj, současnost, perspektiva.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Liberalizace poštovního trhu v roce 2013 Ing. Petr Angelis Seminář Fontes Rerum Praha
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2013 Generální ředitel 30. října 2013 IATCC PRAHA XI. ročník jednání s leteckými dopravci.
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
ÚSMP / VMKMartin Podešva Benchmarking ANS JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI SE ZÁSTUPCI ŘLP ČR, s. p. IATCC,
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
POTENCIÁL ČR Z HLEDISKA POSKYTOVÁNÍ PpS ZZ30
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
3i3 BUSINESS DEVELOPEMENT INVENTA, s.r.o. Cesta k řízenému růstu firmy Ing. Vladimír Brichta Ing. Miroslav Tůma, Ph.D.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Interaktivní personální portál
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2015 Generální ředitel 10. listopadu 2015 PRAHA 13. ročník jednání s leteckými dopravci.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
ÚSMP / MKMartin Podešva Monitoring plnění výkonnostního plánu XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI SE ZÁSTUPCI ŘLP ČR,
Zajištění infrastruktury pro operační střediska základních složek IZS Integrovaná Telekomunikační Síť Nové Generace (ITS NGN) Ing. Tomáš Faško.
1 Architektura IS podporující manažerské řízení 9. MEZINÁRODNÍ KONFERENCE O INFORMATICKÉ PODPOŘE PERSONÁLNÍCH PROCESŮ V OZBROJENÝCH SILÁCH A STÁTNÍ SPRÁVĚ.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Ředitel útvaru strategie a manažerské podporyIng. Luboš Hlinovský, MBA Cenová politika ŘLP ČR, s. p. XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Kompresní stanice Jirkov
Letecká informační služba pro GA 2017
Priority Poslaneckého klubu ELS-ED na období
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Regulace výkonnostních parametrů a cenová politika ŘLP ČR, s. p
Staveniště a zařízení staveniště
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
Transkript prezentace:

STAV PODNIKU 2017 – 2018 AKTULIZACE STRATEGIE ŘLP ČR, s.p. Ing. Jan KLAS Generální ředitel 24. října 2018, Jeneč Jednání s leteckými dopravci 16. ročník

OBSAH VÝVOJ PROVOZU V ČESKÉM VZDUŠNÉM PROSTORU SITUACE V EVROPĚ KAPACITA LETIŠTĚ PRAHA – PROJEKT NOVÉ TWR STRATEGIE ŘLP ČR, s.p. DETEKCE A INTEGRACE DRONŮ – POZICE ŘLP ČR, s.p.

ZÁVĚRY 15. ROČNÍKU JEDNÁNÍ – 26. 10 ZÁVĚRY 15. ROČNÍKU JEDNÁNÍ – 26.10. 2017 vyhodnocení dotazníku spokojenosti POŽADAVKY prezentace podniku o připravenosti na letní sezónu 2018 v rámci jednání AOC vyhodnocení příčin zpoždění problematika dronů HODNOCENÍ příprava, organizace, kvalita informaci, srozumitelnost, využitelnost - 1,1 VYUŽITÍ součást auditu ze strany ÚCL povinná část výroční zprávy poskytovatele služeb

VÝVOJ PROVOZU VE VZDUŠNÉM PROSTORU ČESKÉ REPUBLIKY Čísla ŘLP ČR, s.p. roku 2018 97 500 pohybů v červenci 3 215 pohybů za den – 29.6. 2018 meziroční nárůst +7,5% historické provozní maximum 37 101 pohybů za den v celé Evropě – 7.9. 2018

VÝVOJ HODINOVÉ KAPACITY ACC PRAHA – PLÁN VS. REALITA 191

VÝVOJ POPLATKŮ ZA SLUŽBY V REŽIMU VÝKONNOSTNÍHO PLÁNOVÁNÍ 1. referenční období 2. referenční období 115

NEJVĚTŠÍ ZÁKAZNÍCI PODNIKU V OBDOBÍ 2017 – 2018 UŽIVATELÉ TRAŤOVÝCH I LETIŠTNÍCH SLUŽEB

VÝVOJ POČTU ZAMĚSTNANCŮ PODNIKU A POČTU ŘÍDÍCÍCH LETOVÉHO PROVOZU ICAO 2018: pro zajištění trvale udržitelného rozvoje civilní letecké dopravy v globálním kontextu je zapotřebí každý den do roku 2035 vycvičit 12 nových pilotů a 4 nové řídící letového provozu ……………. V současnosti je v ŘLP ČR, s.p. ve všech fázích výcviku celkem 70 řlp – žáků ……

STAV A VÝSLEDKY SYSTÉMU ŘÍZENÍ LETOVÉHO PROVOZU V EVROPĚ SROVNÁNÍ VÝKONNOSTI 2017/2018 Průměrné traťové zpoždění: 2,03 minuty na provedený let Dvojnásobné zhoršení oproti roku 2017 Zpoždění z důvodu kapacity služeb řízení letového provozu Celkové zhoršení o 67 % ve srovnání s rokem 2017 Zpoždění z důvodu nedostatku řídících letového provozu Třikrát vyšší než v roce 2017 Zpoždění z důvodu nepříznivého počasí Dvakrát vyšší než v roce 2017 Zpoždění z důvodu stávek řídích letového provozu Třikrát vyšší než v roce 2017

Aktualizace podnikové strategie Východiska Nárůst letového provozu ve vzdušném prostoru České republiky a nárůst provozu na letištích Nedostatek provozního personálu v České republice i v celé Evropě Regulační a politické tlaky omezující samostatnost rozhodování podniku Nové rozdělení kompetencí v oblasti regulace ATM Postupná integrace UAV/UAS, zavádění UTM Integrace ATM infrastruktury a jejích komponent Posilování funkční přeshraniční integrace, zejména v důsledku rostoucí poptávky po kapacitě

Aktualizace podnikové strategie Strategické cíle

Reakce podnikové strategie Strategické cíle LETOVÉ PROVOZNÍ SLUŽBY • Naplňovat všechna výkonnostní kritéria činnosti služeb řízení letového provozu, daná tuzemskými a mezinárodními regulativy. • V maximální míře vycházet vstříc požadavkům zákazníků z celého zákaznického spektra. • Vyrovnat se s očekávanou poptávkou po kapacitě v kontextu celoevropského přístupu a to při udržení maximální míry provozní bezpečnosti. • Aktivně využívat podnikové know-how při tvorbě regulatorní legislativy, ve spolupráci se státní správou a mezinárodními organizacemi • Budovat dostatečné zdroje pro budoucí poptávku i v letech, kdy není naplněn očekávaný nárůst provozu. • Provádět kvalitní nábor, výcvik a rozvoj zaměstnanců.

Nová TWR Praha Klíčové faktory návrhu Čísla ŘLP ČR, s.p. roku 2018 15 950 pohybů v červenci 526 pohybů za den – 15.8. 2018 meziroční nárůst +6,5%

Nová TWR Praha Klíčové faktory návrhu vizuální kontrola rozšířených provozních ploch – nová RWY 06R/24L a plocha u rozšířeného Terminálu 2 zvýšení kapacity letiště (+ paralelní dráha) - ze 48 pohybů na 76 pohybů architektonický soulad s okolní zástavbou požární bezpečnost kybernetická a fyzická bezpečnost energeticky šetrná budova změna stávající TWR na záložní pracoviště zahájení projektu zahájení zpracování PD stavební povolení zahájení realizace uvedení do provozu 2017 2019 2020 2021 2023

zahájení zpracování PD Nová TWR Praha Výška Stávající TWR 45 m Budoucí TWR 75 m Obrázek zachycuje pouze objemové poměry, nikoliv konečný vzhled NTWR zahájení projektu zahájení zpracování PD stavební povolení zahájení realizace uvedení do provozu 2017 2019 2020 2021 2023

zahájení zpracování PD Nová TWR Praha Výhled Stávající TWR 45 m Budoucí TWR 75 m zahájení projektu zahájení zpracování PD stavební povolení zahájení realizace uvedení do provozu 2017 2019 2020 2021 2023

Nová TWR Praha Pracoviště TWR výška pracoviště TWR - 75 m plocha pracoviště TWR - cca 100m2 počet stanovišť - 8 výhled na veškeré provozní plochy vč. paralelní RWY 06R/24L umístění mezi paralelními RWY Obrázek zachycuje pouze objemové poměry, nikoliv konečný vzhled NTWR zahájení projektu zahájení zpracování PD stavební povolení zahájení realizace uvedení do provozu 2017 2019 2020 2021 2023

STRATEGICKÝ ROZVOJ LETIŠTĚ PRAHA – REAKCE ŘLP ČR, s.p. SOUČASNÁ TWR SOUČASNÁ TWR NOVÁ TWR 2023 STRATEGICKÝ ROZVOJ LETIŠTĚ PRAHA – REAKCE ŘLP ČR, s.p. Další rozvoj a zvýšení kapacity letiště Praha není možný bez nové paralelní dráhy STRATEGICKÝ ROZVOJ LETIŠTĚ PRAHA – REAKCE ŘLP ČR, s.p. - jednoznačná podpora výstavby paralelní dráhy 06/24 - výstavba nové řídící věže na letišti Praha

DETEKCE A INTEGRACE DRONŮ POZICE ŘLP ČR, s.p. nárůst bezpilotního létání přináší výzvy, kterým budeme nadále čelit vzhledem k obrovskému potenciálu profesionálního využití dronů vnímáme jako důležité nebránit integraci tohoto typu provozu do vzdušného prostoru státní podnik ŘLP ČR bude připraven čelit všem novým výzvám a zároveň schopen udržet vysokou míru kvality poskytovaných služeb stávajícím, ale i novým zákazníkům

Detekce nekooperujících dronů neukázněný provoz dronů v okolí řízených letišť byl evidován v několika případech za poslední tři roky tyto incidenty byly bez dopadu na bezpečnost provozu stanoviště ŘLP má postupy, jak řešit nenadálé situace tohoto typu (změna dráhy v používání) způsob řešení: veřejná soutěž na detekční systém instalovaný ve spolupráci s Letištěm Praha přinese možnost detekce dronů a jejich pilotů v blízkosti letiště

Příklad spolupráce – detekce + integrace ambicí ŘLP je hrát klíčovou roli při implementaci a být autoritou při poskytování dat pro fungování aktivního geofencingu spolupráce s českou firmou Up Vision a Air Map (USA) osvěta pilotů dronů a široké veřejnosti zvýšení bezpečnosti provozu dronů v okolí letišť

https://twitter.com/letovyprovoz KOMUNIKACE www.rlp.cz https://twitter.com/letovyprovoz https://twitter.com/Klas_RLP https://www.facebook.com/webrlpcr https://www.youtube.com/channelRLP https://www.linkedin.com/company/air-navigation-services-of-the-czech-republic

Děkuji za pozornost