DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Advertisements

Cíl této brožury je podat ve stručné formě a z praktického pohledu základní informace o sledování růstu dítěte, zjištění jeho odchylky, určení příčiny.
DOMÁCÍ NÁSILÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Senioři a sociální sítě. Kolik je ale na sociální síti vlastně českých seniorů? Je to asi 5% z 3,5 mil.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Společenská změna. „Panta rei“ (vše plyne) Herakleitos.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
PHDR. HANA PAZLAROVÁ, PH.D Metody sociální práce 3.
VY_32_INOVACE_08_20_alkohol. Alkohol se vyznačuje různě vysokým obsahem ethanolu. Požití alkoholického nápoje způsobuje v menších dávkách (v závislosti.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Autor: Mgr. Tomáš SládekGVH HořoviceVY_52_INOVACE_ZSV1_21 POZORNOST.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Mobbing a Bossing Marková. M obbing C o je M obbing  je druh rafinované šikany na pracovišti  nejrůznější formy znepříjemňování života na pracovišti.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
VY_32_INOVACE_01_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_ALKOHOL D ě tský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní dru ž ina, Duchcov, Školní.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Proč původci domácího násilí nemluví o svých problémech s kolegyněmi a kolegy v zaměstnání a proč o nich nemluví ani jeho oběti?
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výchova ke zdraví – důsledky závislostí
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Teorie a metodika výchovy
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
Rodinné systémy a domácí násilí Mgr. Eva Oujezská
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
Mezigenerační s dobrovolnické centrum TOTEM, z.s.
ZDRAVÍ JAKO HODNOTA.
Životní cyklus.
PERSEFONA, o.s. Komplexní služby obětem domácího násilí
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Výchova k občanství Vnitřní svět člověka
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Nevhodné zacházení s dítětem PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Návykové látky Alkohol
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Když vás potká vyhoření
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Diagnostika, poradenství HTF 2013
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Terénní krizová služba
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS ČAS ROBINSONŮ, 2016

CO JE DOMÁCÍ NÁSILÍ? násilí páchané na blízké osobě děje se v soukromí má tendenci opakovat se je dlouhodobé často chybí důkazy SLOUŽÍ K NÁTLAKU NA OBĚŤ, ZASTRAŠENÍ. DOPLNIT italská domácnost - násilí jako odreakování afektů Dn MEZI BLÍZKÝMI ZVLÁŠTĚ NIČÍ

KDO JE OBĚTÍ? Nejčastěji žena (ale i senior, muž, rodič…). Ve všech vrstvách společnosti (jen jiný design). Osoba v aktuálním oslabení, se sníženým sebevědomím, v tíživé situaci, v izolaci. To může být kdokoliv z nás. Dispozice navázat vztah s násilníkem - předešlá zkušenost, nízké sebevědomí, tíživá situace

Kdo páchá domácí násilí? Nejčastěji ,,duševně zdravý" muž z různých společenských vrstev. Navenek spořádaný občan Násilný člověk DN nasedá na jiný problém /alkohol, drogy/ Člověk s psychopatickou osobností Neschopnost kontrolovat vztek •Naučení se násilného chování během života •Vyšší míra konzumace alkoholu •Stres a konflikty ve vztahu •Zkušenost s DN v rodině

Proč neodejde? Naučená bezmoc. Oběť se už v minulosti dostala do situací, kdy její snaha cokoliv řešit či změnit vyšla naprázdno. Strach. Závislost, nejen ekonomická, sociální … Vzpomínka na dobré časy. Obvykle naseda na zkusenosti z historie obeti Dlouhodoba degradace ovlivni sebepojeti obeti

Přítomnost dětí Ve vysokém počtu případů jsou děti svědci, někdy i další oběti Mohou sloužit jako rukojmí Naučené vzorce chování je ovlivňují v dospělosti

Cyklus násilí - zpětně je vše jasnější Fáze stoupajícího napětí. Fáze, kdy pachatel ztrácí kontrolu nad svým chováním a propuká násilí. Oběť se cítí bezmocná. Fáze – usmiřování (paradoxně nazývána též ,,líbánky“). Cyklus se opakuje, má tendenci se zkracovat a násilí (psychické či fyzické) se stupňuje. Používání termínů násilná osoba a ohrožená osoba

Základní principy pomoci Laická pomoc je stejně cenná jako ta odborná. Ideálně používejme oboje. Respektujte vůli oběti. Mějte trpělivost. Pomáhají informace, podpora, organizační a praktická pomoc. Počítejte s dlouhodobým procesem návratu.