Dohodovací řízení k úhradám akutní péče 2020

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Racionální preskripce - MINULOST
Advertisements

ÚHRADOVÁ VYHLÁŠKA PRO ROK 2013 POHLEDEM AMBULANTNÍHO SPECIALISTY
Generická preskripce a substituce Pozitivní listy
Financování sociálních služeb
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Financování zdravotnictví ČR
Leoš Heger, květen 2011 Reformní kroky MZ ČR. Vývoj příjmů a nákladů systému mld. Kč.
Systém financování v primární péči
Dohodovací řízení 2011 Akutní péče 100% úhrady roku 2009 včetně center a MNP (návrh SZP a AČMN) nebo 95% úhrady roku 2009 se zohledněním center a MNP (návrh.
Restrukturalizace akutní lůžkové péče Ing. Petr Nosek náměstek pro zdravotní pojištění
Řízení úhradových vztahů
Reforma zdravotnictví ČSSD Zdravotnický systém potřebuje postupné úpravy a změny, tedy evoluční způsob reformy. Pravicové strany se v posledních letech.
REFORMA ZDRAVOTNICTVÍ „Zdravotnictví nejvyšší kvality dostupné pro všechny!“ MUDr. David Rath.
Proč potřebujeme nákupčí zdravotní péče MUDr. Pavel Hroboň, M.S.
Jan Škorpík a Martin Štěpánek 3. prosince 2008 Zavedení II. pilíře povinného důchodového systému v ČR, hlavní principy a návrh řešení.
Aktuální krize zdravotnictví
Role ceny zdravotní péče – ekonomický pohled PhDr. Lucie Antošová Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR.
Léčiva u vzácných onemocnění (v kontextu dalších informací) PharmDr. Josef Suchopár Infopharm, a.s. Praha,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Bakalářské studium 3. ročník – ošetřovatelství – prezenční 3. ročník – ošetřovatelství – prezenční 912Základy řízení 912Základy řízení 4. ročník – ošetřovatelství.
[ 1 ] © 2010 Státní ústav pro kontrolu léčiv. [ 2 ] © 2010 Státní ústav pro kontrolu léčiv Další vývoj probíhající revize systému úhrad léčiv PharmDr.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
POJISTNÉ NA ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ. Prameny práva zákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na zdravotní pojištění (ZPZP)
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Bakalářské studium 3. ročník – ošetřovatelství – prezenční
Navyšování platů zdravotníkům MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA náměstek ministra zdravotnictví pro zdravotní pojištění.
1 Systém veřejného zdravotního pojištění © Radek Policar.
Úprava „Pravidel řízení o přiznání finanční podpory JMK pro rok 2016 v oblasti podpory poskytování soc. služeb„ ODDĚLENÍ EKONOMIKY A KONTROLY
Mechanismus finanční podpory sociálních služeb formou vyrovnávací platby 1.
Rozpočty obcí a krajů v roce 2009 v návaznosti na aktuální ekonomický vývoj Ministerstvo financí ČR Praha červen 2009 Jan Zikl ředitel odboru financování.
DRG ÚHRADOVÉ MECHANISMY ING. ZDENĚK KABÁTEK ŘEDITEL VZP ČR
Léková politika v České republice Mgr. Filip Vrubel odbor farmacie
Regulace lékového trhu MUDr. Tom Philipp Ph.D., MBA; náměstek pro zdravotní pojištění Mgr. Martin Mátl; ředitel odboru farmacie Podvýbor pro ekonomiku.
[ 1 ] © 2010 Státní ústav pro kontrolu léčiv. [ 2 ] © 2010 Státní ústav pro kontrolu léčiv Další vývoj probíhající revize systému úhrad léčiv PharmDr.
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2008 Ministerstvo zdravotnictví Praha,
Úhradová vyhláška2016 MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA Náměstek pro zdravotní pojištění, MZ ČR.
Jak prosadit protikrizová opatření ve zdravotnictví? 16. června 2009.
Ekonomika ošetřovatelské péče v sociálních službách – rok 2015 Jiří Procházka únor 2015.
Koncept úhrad v roce Výběr pojistného od roku 2012 Výběr pojistného za zaměstnance a osvč (2015  2016) + 7,4 mld. Kč Platba státu za státní pojištěnce.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Ošetřovatelská péče v pobytových zařízeních sociálních služeb MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA náměstek pro zdravotní pojištění.
DŮCHODOVÁ REFORMA. 2 Současné hlavní problémy I.pilíře Vnímání systému jako jednozdrojově financovaného (pouze pojistné) OSVČ - platí méně než 30% vyměřovacího.
K 96. schůzi RHSD ČR pracovní skupina MATERIÁL AČMN.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
MUDr. JUDr. Petr Honěk náměstek ředitele VZP ČR pro zdravotní péči
Novela seznamu zdravotních výkonů
Rozvoj inovací v kontextu finančních možností českého zdravotnictví
Přínosy inovativní léčby seminář
Úskalí úhradové vyhlášky 2017 z pohledu zdravotnického zařízení
Ing. Jaromír Gajdáček, Ph.D., MBA
SRDEČNÍ SELHÁNÍ NÁKLADY VZP ČR MUDr. JUDr. Petr Honěk
Přínosy inovací ve zdravotnictví
Financování léčiv pro vzácná onemocnění - update 2014
následná lůžková péče Dohodovací řízení pro rok 2019
Akutní lůžková péče Dohodovací řízení pro rok 2019
Úhrady zdravotní péče v sociálních zařízeních
Poskytovatelé ambulantní hemodialyzační péče Dohodovací řízení pro rok 2019 Společný návrh ZP
© STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Návrh rozpočtu kapitoly MŠMT na rok 2019 v Kč ve stavu projednaném vládou dne bez podílu výdajů od EU   Vládní návrh rozpočtu MŠMT na rok.
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Poskytovatelé ambulantních gynekologických služeb Dohodovací řízení pro rok 2019 Společný návrh ZP
Zdravotnictví: hospodářský kontext
Ing. Michal Čarvaš, MBA Místopředseda AČMN
Skupina poskytovatelů následné lůžkové péče Dohodovací řízení pro rok 2020 Společný návrh ZP
Ing. Ladislav Friedrich, CSc.
Dlouhodobá udržitelnost veřejných financí
Lázeňská léčebně rehabilitační péče péče v dětských ozdravovnách Dohodovací řízení pro rok Společný návrh ZP.
Skupina poskytovatelů akutní lůžkové péče Dohodovací řízení pro rok 2020 Společný návrh ZP
Poskytovatelé ambulantních stomatologických služeb Dohodovací řízení pro rok 2019 Společný návrh ZP
Transkript prezentace:

Dohodovací řízení k úhradám akutní péče 2020 ANČR 4.4.2019

Tržní podíly 26.3.2019

Výběr pojistného 2015 – 2018 Výhled 2019 a 2020 26.3.2019

Tržní podíly r. 2010 a r. 2013

Tržní podíly r. 2018

Tržní podíly segmentů r. 2010 až r.2018 (zdroj AK DŘ březen 2019 )

Segment akutní péče bez centrových léků r. 2010 až r Segment akutní péče bez centrových léků r. 2010 až r.2018 Překvapení : tempo růstu r.2018 proti 2010 je nižší než r.2018 proti 2013 !!!

Diskuse k příjmům roku 2018 Data MFČR 2018 Data AK ZP Vysvětlení rozdílných položek: 6 ,280 mld. Kč 1 , 635 mld. Kč 7, 915 mld. Kč 26.3.2019

Méně optimistické změny salda mezi příjmy a výdaji 2019 a 2020 Salda výběru v.z.p. a změny výše příjmů 26.3.2019

Úpravy kumulovaného salda o příděly do plánovaných příjmů Využití salda na posílení bezpečných výdajů do v.z.p 26.3.2019

Návrh na sjednocení tempa růstu příjmů a výdajů 3 Sjednocení tempa růstu příjmů a výdajů v.z.p. nižší výpočet ZP 26.3.2019

Podíl nemocnic na celkových výdajích 2018 26.3.2019

Příjmy nemocnice 26.3.2019

Příjmy nemocnice bez center 26.3.2019

Nedostatečné příjmy roku 2019 nemocnice ANČR 26.3.2019

Pozitivní dopady zvýšení osobních nákladů 26.3.2019

Negativní dopady zvýšení osobních nákladů 26.3.2019

Návrh položek hrazených před rozdělením do segmentů úhrad 26.3.2019

Obecná ujednání pro úhrady roku 2020 26.3.2019

Referenční období a příplatky za směnnost Referenční období rok 2018 Referenční objem péče 95% - (K prod 10 = 0,95) Meziroční růst paušálních úhrad 6,6 % Příplatky za OD 2020 za zaměstnance ve směně by měly vyrovnat nárůsty příplatků za směnnost jak za neplánované výdaje v roce 2019, tak navýšení pro rok 2020. Do příplatků za OD je potřeba navýšení minimálně o 1,5 mld. Kč plus případné další zvyšování platů (mezd) vyjednané s vládou v průběhu roku 2019 pro rok 2020. 26.3.2019

CZ DRG a úhrady Odmítáme zavedení CZ DRG do úhrad pro rok 2020. Klasifikační systém není v této fázi projektu doladěn. Významné procento případů je klasifikováno do skupin 88* a 99*, chybné zařazení. Baze, které jsou považovány za nákladově homogenní, představují současně baze, které jsou zdrojem finančních prostředků pro skupiny nákladově nehomogenní a významně nákladově náročnější. Částečné zavedení vybrané podmnožiny, by destabilizovalo celý úhradový mechanismus akutní lůžkové péče. 26.3.2019

Růst úhrad a rezervy v.z.p Systém financování je koncipován jako průběžný, výběr pojistného má sloužit k léčbě současných pacientů. Výše rezerv z principu nemůže dosáhnout významného hodnoty pro případnou dlouhodobou hospodářskou krizi. Navrhujeme výpočet procentního meziročního navýšení paušálních úhrad ve shodné výši jako predikovaný meziroční růst výběru příjmů (6,3%). Ve dvouleté predikci využít shodný mechanismus (6,3%+7,7% =14%). Případné výjimečnosti v systému hradit z významně vyššího tempa rozdílu mezi plánovaným výběrem pojistného a skutečným výběrem v minulých obdobích. Využití dlouhodobě kladného salda mezi příjmy a výběrem zdravotní daně. 26.3.2019

Centrová péče 26.3.2019

Centrová péče 1 Na základě zkušeností s postupem výpočtu koeficientů pro rok 2019 navrhujeme pro rok 2020 diskutovat konečnou dohodu o výši koeficientů nad vstupními daty. Nejen plátci, ale také poskytovatelé mají mít možnost vidět:   predikci počtu pacientů v jednotlivých diagnostických skupinách (řešení pro málo četný výskyt), výčet LP, které byly do výpočtu zahrnuty (informace o nových LP) a průměrné ceny použité ve výpočtech (informace pro porovnání predikovaných cen se skutečnými). 26.3.2019

Centrová péče 2 Výpočet koeficientů omezit na stávající molekuly roku 2018 a 2019. Vstup nových molekul řešit individuálně v okamžiku vstupu nové molekuly do úhrady z v.z.p. ZP jednají s držiteli rozhodnutí o registraci o ceně nových LP i o objemu péče (vyjádřené počtem pacientů i průměrným nákladem na léčbu – cyklus –měsíc - rok). Změna nákladů spojených se vstupem LP není neznámá veličina. Smluvně zajištěné objemy lze rozpočítat na jednotlivá centra. Navrhujeme uzavřít dohodu o výpočtu distribuční marže na ZULP se symbolem “S“ 26.3.2019

Případový paušál Navrhujeme opustit ve výpočtu KN10 (vzorce s funkcí Arkus tangens). [resp. KN13] Pro přiblížení výše úhrady výši nákladů v jednotlivých typech nemocnic lze využít hodnoty minimálních základních sazeb rozvrstvené dle typu poskytovatele. Valorizace Minimálních základních sazby procentní navýšení odráží růst osobních nákladů, tj. minimálně 40% - 50% celkových nákladů ZZ. Navrhujeme definovat jednu základní sazbu a diferenci v úrovni péče v centrech definovat jako příplatek k základní sazbě na zajištění vyšší úrovně péče v centru. Současný text je chybně interpretován jako "nespravedlivý". 26.3.2019

Případový paušál a vyrovnávací doplatek Navrhujeme zavedení vyrovnávacího doplatku a vyrovnávací úhrady při nesplnění referenčního objemu péče a následném krácení CELK PU drg,2018. Výše vyrovnávacího doplatku:   VYRDOP2020 = CELK PU drg,2018 - Nárok (Konečná úhrada lůžkové péče - případový paušál 2018) - Hnp 2018. Do výše doplatku by měla být hrazena v plné výši nadprodukce 2020 nad 100% referenčního objemu. 26.3.2019

Úhrada pohotovostních služeb Zvýšení platby za kód Výkonu 09563 Výkon ústavní pohotovostní služby z 200 Kč na 500 Kč. Zavedení signálního kódu pro pacienty, kteří čerpají zdravotní služby k řešení chronických onemocnění, případně požadují ošetření v době dovolené svého PL. Stanovení úhrad pro vysokoprahové urgentní příjmy. Dokončení pilotního projektu. Průměrně cca 30 mil. Kč na jeden vysokoprahový příjem. Celkem za systém 0,5 mld. Kč. Stanovení poplatku za využití nízkoprahových urgentních příjmů. 26.3.2019

Úhrada mimořádně nákladné péče Ve výjimečných případech navrhujeme v rámci hospitalizací zohlednění mimořádně nákladné péče. Zejména péče v traumacentrech nebo poskytnutí LP a PZT, která nejsou prokazatelně kalkulována ve vahách případů a současně přepočet materiálového outliera nepokrývá skutečné náklady. 26.3.2019

Regulace úhrad za případy hrazené případovým paušálem Navrhujeme zjednodušení výpočtu regulace ve vzorci pro výpočet změny produkce. Vidíme jako nadbytečnou regulaci I GUP . Do vzorce pro výpočet IZP vstupuje proměnná CM red, která je již regulována změnou počtu případů. Regulace na unikátní hospitalizované pacienty je nadbytečná. Cílem je zjednodušení výpočtových algoritmů. 26.3.2019

Úhrada vyčleněná z úhrady formou případovým paušálem Navrhujeme doplnění Přílohy č. 13 o baze vztahující se k transplantacím. Současné ocenění při aplikaci IR DRG nepokrývá náklady na bazí:   0003* ALLOGENNÍ TRANSPLANTACE KOSTNÍ DŘENĚ 0014* AUTOLOGNÍ TRANSPLANTACE KOSTNÍ DŘENĚ 1101* TRANSPLANTACE LEDVIN Navrhujeme u bazí z MDC 15 - Péče o novorozence hradit významně nákladnou péči spojenou s péči o novorozence s vrozenými vadami. Tuto péči nelze indikovat neoprávněně. 26.3.2019

Ambulantní složka úhrady - bonifikace Navrhujeme změnu v bonifikace pohotovosti BON 16/7.   navrhujeme ji nahradit BON 7, která nabývá hodnoty 0,05 Kč v případě shodný dle ÚV 2019 a hodnoty 0,10 Kč v případě, že poskytovatele poskytoval v hodnoceném období nepřetržitou péči alespoň 24 hodin denně a 7 dní v týdnu alespoň na jednom pracovišti v laboratoři a zároveň alespoň na jednom radiodiagnostickém pracovišti nebo v případě, že poskytovatel poskytoval v hodnoceném období nepřetržitou péči alespoň 16 hodin denně 7 dní v týdnu minimálně na 3 pracovištích v laboratoři a zároveň na jednom radiodiagnostickém pracovišti, a hodnoty 0 v ostatních případech. Navrhujeme povýšit referenční úhradu o bonifikační příplatky tak, aby pohotovostí služby byly skutečně proplaceny ze strany ZP: 26.3.2019

Ambulantní složka úhrady – extramurální neuhrazená péče Navrhujeme zahrnout do ambulantní složky úhradu péče indikované OL při hospitalizaci, která je "poskytnuta" bezprostředně po ukončení hospitalizace 10 dní - laboratorní výsledky např. histologie signální kód kontrolní laboratorní vyšetření související s hospitalizací; 6 týdnů pro plánované výkony odb 809 s možností zavedení signálního kódu kontrolní vyšetření zobrazovací metodou související s hospitalizací). Podmínka úhrady: vyšetření provádí a vyhodnocuje ZZ, kde byl pacient hospitalizován. 26.3.2019

Regulace preskripce Zohlednění dopadu vstupu nových PZT na poukaz v důsledku novely zákona č.48/Sb. o veřejném zdravotním pojištění a zavedení kategorizačních stromů pro zařazování nových PZT. Zohlednění (vyjmutí z regulace) významných skupin LP a PZT, které nově získaly úhradu z veřejného zdravotního pojištění, resp. se jejich úhrada z v.z.p. se významně rozšířila (příkladem jsou např. čidla pro kontinuální monitoring glykemie) Preskripce psychiatrie   Mimo regulaci preskripce zahrnout vedle stávajících skupin LP i LP předepsané v odbornostech 305 (psychiatrie), 306 (dětská a dorostová psychiatrie), 308 (návykové nemoci) a 309 (sexuologie). Tím bude zajištěna relace na úhradu vlastních výkonů a ZULP v ambulantním segmentu u těchto odborností (stojí mimo ambulantní paušál). 26.3.2019

Příloha č. 14 Příloha č. 14 – doplnění o nové molekuly (ATC) pro léčbu hemofilie LP HEMLIBRA 26.3.2019

Podpora nemocnic, které patří do kritické infrastruktury státu Zohlednit provozování vysokoprahových příjmů. Podpora robotické chirurgie. Podpora nákladné dětské péče. Podpora cerebrovaskulárních center – léčby CMP. Úhrada mimořádně nákladné medicíny. 26.3.2019

Rozvoj a spolupráce na nových programech Nové výkony hradit v případech nadprodukce mimo paušální úhrady. Podpora moderní medicíny. Inovativní léčivé přípravky. Léčba vzácných onemocnění. Genová terapie - dětská terapie léčby ALL (akutní lymfoblastická leukemie) 26.3.2019

Děkuji za pozornost. 26.3.2019