NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_04_ Desetinná čísla 2 TEMA: Matematika 5. ročník ČÍSLO PROJEKKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.
ANOTACE Materiál slouží jako doplněk učiva v rámci tématu Matematika a její aplikace. Materiál slouží k procvičení učiva Desetinná čísla. Vytvořeno jako DUM do předmětu matematika pro pátý ročník základní školy. Materiál doporučuji prezentovat pomocí dataprojektoru. Materiál byl vytvořen a pilotován ve druhém pololetí školního roku 2012/2013.
Napiš čísla. a) jedna celá jedna desetina;________ b) sedmnáct celých padesát tři setin;________ c) čtyři sta devadesát tři tisíce sedm set osmdesát pět celých čtyři desetiny;__________ d) sedm celých tři sta osm tisícin; _________ e) šedesát čtyři celých pět setin; ________ f) pět celých osmdesát šest tisícin _______ g) žádná celá šest desetin______ h) žádná celá jedna setina______
Napiš číslo, které má: a) 3 desítky, 4 jednotky, 4 desetiny, 5 setin b) 7 desítek, 1 jednotku, 3 desetiny, 4 setiny c) 2 jednotky, 0 desetin, 0 setin d) 2 desítky, 2 jednotky, 5 desetin, 1 setina
Desetinné zlomky piš ve tvaru desetinných čísel. 3 10 0,3 5 10 23 100 658 10 767 1000 1 100 8 10 78 100
Vybarvi část celku, zapiš desetinným číslem. 3 10 = 0,3 b) 6 10 = …… c) 1 10 = ……..d) 10 10 = …….
Čti desetinná čísla. 0,78 345,67 1,780 0,98 4,5 456,78 45,876 1 654,002 768, 65 9,6 43,005 4,98 0, 005 4, 720 2,506 34,980 0,008 3,079 23 549,07 123 656,8 5,89 40,87 8,9 41,01 0,8 56,09 22,3 0,91 336,6 4,01 2,05 20,5 3,0 0,24 0,024 2,4