Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK 1.4 Výukový materiál Název DUMu: VY_42_INOVACE_26_1_AZ kvíz – geometrie – 7. ročník Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Roman Marschner Vzdělávací oblast / Téma: Matematika a její aplikace / Geometrie v rovině a prostoru Druh učebního materiálu: Prezentace Metodický list: ne Anotace: Pomocí hry AZ kvíz opakování učiva 7.ročníku. Žáci se rozdělí na dvě skupiny. Úkolem skupiny je propojit všechny tři strany. Ověřeno ve třídě: 7.A Datum ověření: 13.6.2012 Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: 13.6.2012 Podpis:
AZ kvíz Opakování učiva 7. ročníku Geometrie v rovině a prostoru
POKYNY K OVLÁDÁNÍ Žák si vybere požadované políčko v hracím poli. Kliknutím na políčko se zobrazí otázka. Po zodpovězení učitel klikne na šipku vpravo nahoře, tím se zobrazí odpověď. Poté učitel klikne na šipku vpravo dole, tím se vrátí do hracího pole. Vybraná otázka se automaticky zabarví šedivě. Pokud na šedé políčko klikneme jednou, zabarví se červeně. Pokud na červené políčko klikneme znovu, zabarví se modře. Pokud není otázka zodpovězena, ponecháme pole šedé. Toto pole se volí jako náhradní. Náhradní otázku vymyslí učitel. Žák z další skupiny si opět vybere pole s číslem a postupujeme dle předchozích bodů.
1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 10 11 11 12 12 13 13 14 14 15 15 16 16 17 17 18 18 19 19 20 20 21 21 22 22 23 23 24 24 25 25 26 26 27 27 28 28
Otázka č. 1 Kolik je součet vnitřních úhlů čtyřúhelníku? 360°
Otázka č. 2 Urči obrazy vrcholů čtverce ve středové souměrnosti s bodem S. D C S A B A = C‘, B = D‘, C = A‘, D = B‘
Otázka č. 3 Urči obvod a obsah rovnoběžníku. 5 cm 7 cm 9 cm O = 2 · (a + b) O = 32 cm S = a · va S = 45 cm2
Otázka č. 4 Urči podle které věty o shodnosti trojúhelníků, jsou trojúhelníky shodné? 7 cm 7 cm 35° 35° 9 cm 9cm věta sus
Otázka č. 5 Vypočítej povrch hranolu. Použij údaje ze sítě hranolu. 3 cm 4 cm 5 cm 6 cm 4 cm S = 2 · Sp + Spl S = 78 cm2
Otázka č. 6 Jak se nazývají dvě protější strany lichoběžníku, které jsou rovnoběžné? c a základny lichoběžníku
Otázka č. 7 Jaké číslo patří místo otazníku podle středové souměrnosti se středem S? 1 2 ? S 3 4 2
Otázka č. 8 Kolik vrcholů má trojboký hranol? 6
Otázka č. 9 Ve kterých rovnoběžnících mají úhlopříčky stejnou délku? čtverec, obdélník
Otázka č. 10 Trojúhelníky na obrázku jsou shodné. Doplň správně zápis. ΔABC ≅ ? C M L A B K ΔABC ≅ ΔLMK
Otázka č. 11 Z kolika stěn se skládá plášť pětibokého hranolu? 5
Otázka č. 12 Urči v rovnoběžníku velikost úhlu β. 75° β β = 105°
Otázka č. 13 Doplň chybějící slovo. Každé dvě …………… strany rovnoběžníku jsou rovnoběžné. protější
Otázka č. 14 Urči podle které věty o shodnosti trojúhelníků, jsou trojúhelníky shodné? 9 cm 6 cm 4 cm 4cm 6 cm věta sss
Otázka č. 15 Urči název čtyřúhelníku. deltoid
Otázka č. 16 Vypočítej objem hranolu. Použij údaje ze sítě hranolu. 3 cm 4 cm 5 cm 6 cm 4 cm V = Sp · v S = 36 cm3
Otázka č. 17 Vypočítej obvod a obsah lichoběžníku. 5 cm 4 cm 3 cm 4 cm 9 cm O = a + b + c + d O = 22 cm S = 21 cm2
Otázka č. 18 Urči velikost úhlu δ. 60° δ 110° 50° δ = 140°
Otázka č. 19 Urči středově souměrný útvar. 1) 2) 3) 4) 2)
Otázka č. 20 Jaké 3 druhy lichoběžníků rozlišujeme? obecný, pravoúhlý, rovnoramenný
Otázka č. 21 Z kolika stěn se skládá čtyřboký hranol? 6
Otázka č. 22 Vyjmenuj 4 rovnoběžníky. čtverec, obdélník, kosočtverec, kosodélník
Otázka č. 23 Jak se nazývají dvě protější strany v lichoběžníku, které jsou různoběžné? d b ramena lichoběžníku
Otázka č. 24 Urči obsah trojúhelníku. 5 cm 4 cm 6 cm S = 12 cm2
Otázka č. 25 Doplň chybějící slova. Dvě protější strany lichoběžníku jsou ………………… a zbývající dvě strany jsou ………………… . rovnoběžné různoběžné
Otázka č. 26 Urči v rovnoběžníku velikost úhlu α. 45° α α = 45°
Otázka č. 27 Urči, podle které věty o shodnosti trojúhelníků jsou trojúhelníky shodné. 8 cm 60° 45° 60° 45° věta usu
Otázka č. 28 Doplň chybějící slovo. Podstavy trojbokého hranolu jsou dva …………… trojúhelníky. shodné
Zdroje Vlastní archiv autora