Číst Havla v praxi.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Advertisements

NOVÁ MATURITA Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Klára Třmínková 3.A březen o ZSV jako vědní disciplína o Učební plán o Profesoři o Společenskovědní seminář o Pomůcky o Učebna.
Sametová revoluce Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Český jazyk a literatura
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Textová média v DV AR 2013/2014.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Efektivní transfer technologií základní informace o projektu Národní dialog – © 2010 EF-TRANS.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Cyrilometodějské gymnázium a mateřská škola v Prostějově SVČ, ICM, CCU, Centrum EtV Ok, partner projektu Výuka k různosti.
Nová učebnice latiny nakladatelství Veritas
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření:
VY_32_INOVACE_1D.9.17 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
v rámci projektu Mentoring a Magistrát Ing. Zbyněk Nejezchleba
Prezentační seminář Asociace Univerzit třetího věku 19. – , Plzeň doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc. akademický ředitel Univerzita třetího věku Vysoká.
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY Mgr. Michal Oblouk.
Diplomový seminář pro studenty ITaM B. Miniberger LS 2013.
Maturita 2010 Společná část –2 zkoušky Profilová část –3 zkoušky.
SO – studijní opora podpora výuky BSe a DSe LS2012
VY_32_INOVACE_1D.9.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Průřezová témata.
VY_32_INOVACE_1D.9.15 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Průřezová témata klíčových kompetencí
Fašismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_3D.9.06
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Metodický a supervizní seminář k praxi III. 4. září 2012.
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VY_32_INOVACE_3D.9.16 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Maturita 2011 Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Sociální ekonomika PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD. Předmět představuje studentům koncept sociálního podnikání, jeho zásadní principy, včetně praktických.
Podnikání a kulturní odlišnosti Úvodní seminář podzim 2008 Boris Janča
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Sociální ekonomika PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD. Předmět představuje studentům SOuhrnkoncept sociálního podnikání, jeho zásadní principy, včetně praktických.
Strategie města v oblasti podpory lázeňství a cestovního ruchu Úvodní setkání, Projekt Zvýšení kvality řízení města Františkovy Lázně, reg.
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SMĚRY V ČESKÉ POEZII V 1 POL. 20. ST. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastČeská poezie v 1. pol. 20. století.
Projekt 8.A.   Úvod  Film a diskuze  Práce ve skupinách, tvorba prezentací  Prezentace skupin  Tvorba animace  Exkurze + fotodokumentace.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY MGR. MICHAL OBLOUK.
© Ing. Pavel Hrzina 2005 X13PES CVIČENÍ 10 Pravidla pro tvorbu dokumentace 1. část.
Vzájemnou spoluprací neromských a romských žáků k odstranění rasismu a xenofobie ve školách a ve společnosti.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Gabriela Hnátková NÁZEV: VY_52_INOVACE_03_PRV_3.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
EKONOMIKA 3. ročník.
Vzor individuální prezentace
JOINME (Journal of Interactive Media)
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Obnovení demokracie v Československu
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Stanislava Andršová Josef Vlach
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Obhajoba maturitní práce
Transkript prezentace:

Číst Havla v praxi

o kampani čtenářská kampaň Číst Havla probíhala v období září - prosinec 2017 postupně bylo zveřejněno 8 textů Václava Havla, které byly načteny v podobě krátkých videí mladými osobnostmi veřejného života (např. zpěvák Artway, youtuber KOVY, dokumentarista Janek Rubeš nebo herečka Eva Josefíková) cílem kapaně bylo seznámit studenty s texty, myšlenkami a životem Václava Havla

o kampani kampaň dostupná z www.cisthavla.cz na hlavní stránce přehledně umístěná jednotlivá videa - jejich délka většinou okolo 5 až 6 minut součástí každého videa je i samotný text (pdf), metodický list a pracovní list (oboje v doc)

Číst Havla v praxi kampaň realizována na Doctrina - Podještědském gymnáziu na kampani se podíleli vyučující Mgr. Hana Antonínová Hegerová, Mgr. Stanislava Rygálová, Mgr. Radomír Stupka jednotlivé texty a aktivity zpracovány se studenty sexty a oktávy využití v různých předmětech - literatura, dějepis, literární seminář, společenskovědní seminář

Číst Havla v praxi v průběhu kampaně bylo zpracováno 5 textů Prase - oktáva - literatura Dopis Gustávu Husákovi - oktáva - dějepis Moc bezmocných - oktáva - společenskovědní seminář Dopisy Olze - sexta - literární seminář Dálkový výslech - sexta - literární seminář

výstupy - Moc bezmocných úvodní slovo text formou videa pracovní list diskuze nad jednotlivými úkoly diskuze, reflexe, sdílení

výstupy - Dopis Gustávu Husákovi historický kontext text formou videa pracovní list diskuze nad jednotlivými úkoly dopis dnešnímu prezidentovi - aktuální problémy (morální úpadek společnosti, politická situace v ČR, objektivita médií a další)

výstupy - Prase připomenutí osobnosti V. Havla tak, jak ji studenti znají četba samostatného textu individuální zpracování pracovního listu sdílení ve dvojicích sdílení v celé třídě doplnění informací (především společensko-historický kontext)

výstupy - Dálkový výslech od původního textu odklon k dalším tématům poezie E. Bondyho 30 případů majora Zemana (Mimikry) osobnosti (M. Hlavsa, I. M. Jirous) Jirousovo dílo další kapely (Garáž, Psí vojáci)

závěr zajímavý způsob práce s texty a přiblížení díla Václava Havla poutavost pro studenty výběr textů (mnohdy otevírají cesty k dalším tématům) součástí metodiky, pracovní listy zároveň ponechána možnost individuální práce s materiály pokračování projektu

závěr - doporučení ne vždy forma videa příjemná rozšíření textů (nyní pouze určité části)