Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvíjející větné členy
Advertisements

SKLADBA PŘEDMĚT.
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
SKLADBA PŘÍVLASTEK 2. část.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
Přívlastek shodný a neshodný
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Skladba – větné členy Střední odborná škola Otrokovice
Přívlastek (Pk).
Přívlastek Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0111 Název sady:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Barbora Doležalová Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
PŘÍVLASTEK Mgr. Michal Oblouk.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘÍVLASTEK, DOPLNĚK
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
DOPLNĚK Mgr. Michal oblouk.
Větné členy PŘÍSUDEK.
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
PŘÍVLASTEK A JEHO DRUHY 8. ročník.
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Skladba – základní skladební dvojice Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ přívlastek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_14_SKLADBA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N13_Přívlastek TEMA: Český.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Přívlastek VY_32_INOVACE_03-27 Ročník: Vzdělávací oblast:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Přívlastek Mgr. Renata Pospiechová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Věta Hasiči museli vyjíždět v Příbrami několikrát kvůli spadlým stromům a větvím, ohrožujícím bezpečnost silničního provozu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Přívlastek Rozvíjí podstatné jméno Ptáme se: jaký, který, čí? Je vyjádřen: podst. jménem, příd. jménem, zájmenem, číslovkou, popř. infinitivem.
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
Rozvíjející větné členy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY_32_Inovace_24A_skladba – přívlastek 1

SKLADBA – rozvíjející větné členy Přívlastek 1 Přívlastek shodný a neshodný

Přívlastek - PK Rozlišujeme různé druhy přívlastků: Vyjadřuje vlastnost podstatného jména nebo jméno blíže určuje. Řídícím členem je vždy podstatné jméno. Ptáme se příslušným podstatným jménem a Jaký? Který? Čí? Rozlišujeme různé druhy přívlastků: přívlastek shodný a neshodný, přívlastek několikanásobný a postupně rozvitý přívlastek volný a těsný

Přívlastek shodný – PK-S 1.Téměř vždy stojí před svým řídícím větným členem - podstatným jménem. 2.Shoduje se s řídícím jménem v pádě, čísle, rodě 3.Bývá vyjádřen: Přídavným jménem - nový sešit, vysoká škola, třídní učitel Zájmenem - můj sešit, naše třída, tento úkol, samý plevel Číslovkou - první hodina, tři kamarádi, dvoje kleště, několikanásobný vítěz 4.Při skloňování jména s přívlastkem shodným se mění koncovky jména i přívlastku. ( bez červeného auta, k červenému autu, s červeným autem, … bez krále Karla, ke králi Karlovi, s králem Karlem,… tři kamarádi, bez tří kamarádů, se třemi kamarády,…)  

Přívlastek neshodný – PK-N 1.Stojí obvykle za svým řídícím větným členem. 2.Nebývá ve stejném pádu jako řídící větný člen. 3.Při skloňování celé skladební dvojice se koncovky přívlastku neshodného nemění. 4. Bývá vyjádřen: Podstatným jménem - hodina zpěvu, ředitel školy, vrh koulí Předložkovou vazbou – kniha o zvířatech, omáčka s knedlíky Infinitivem slovesa – touha vyhrát, schopnost pracovat, snaha věřit Příslovcem – návrat domů, pohled dolů