Wroclaw 2. – 5.12.2018.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA SOCIÁLNÍ U MATKY BOŽÍ JIHLAVA
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
Děti s odlišným mateřským jazykem (OMJ) v předškolním vzdělávání
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
ROZVÍJEJÍCÍ AKTIVITY V PROCESU VÝUKY V PRAXI
P.
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
Principy Typy Výhody Bariéry a řešení Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Oficiální jazyk: Němčina (dialekt – curyština) 5maturity pro dospělématurity k povolání 4 odborné maturity 3vyšší střední odborné školy 2gymnázia (4,
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Výstupy z Úvodního semináře
Časté otázky související se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
P. SHRNUTÍ DOBRÉ PRAXE ZE ZAHRANIČÍ Lenka Hrkľová Odborný garant mezinárodního projektu Péče o děti jako mezigenerační most Nikola Křístek odborný expert.
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
CZ.1.07/1.2.17/ Základní informace o projektu  Rozpočet projektu: ,- Kč (žádné spolufinancování)  Příjemce projektu: ZŠ a MŠ Brno,
Základní škola, Karviná – Nové Město, Komenského 614,
Mise Londýn Golden Lane Campus, 101 Whitecross Street, London.
STÁŽ SLOVINSKO 2015 Stáže se zúčastnily: P. učitelky: Hana Kunzfeldová, Bc. Olga Širanová z MŠ Okružní 23, Bruntál Navštívené školy: MŠ Škofije Pedagogická.
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
ZÁKLADNÍ ŠKOLA HOVORČOVICE
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Občanské sdružení rodičů a přátel dětí s handicapem ORION Adresa: Centrum ORION Panská 1493 Rychnov nad Kněžnou Telefon:
Realizace programu Aflatoun v mateřských školách STÁŽ SRBSKO 9. – Lenka Košková, Michaela Vláčilová.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Inkluze pohledem rodiče: příklad dobré praxe z Liberce Dítě s mentálním postižením v běžné základní škole (ZŠ Sokolovská, Liberec) Mgr. Hana Kubíková.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu.
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě 3. září 2015, Opava.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Vzdělávací systém ve Walesu 2-3 ROKY / ČAS MĚDVĚDA 3-7 LET / ÚŽASNÁ LÉTA 7-11 LET / NEJLEPŠÍ PŘÁTELÉ WELŠANÉ SI VYTVOŘILI SVŮJ JEDNOTNÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Činnost lektora v Severočeské galerie výtvarného umění v Litoměřicích, příspěvkové organizaci Duben 2016 Zpracovala: PhDr. Olga Kubelková lektorka Severočeská.
Školy a školská zařízení v Pardubickém kraji
ZŠ Třebíč ŠKOLA OTEVŘENÝCH DVEŘÍ CHCEME ŽÍT S VÁMI ŠKOLA OTEVŘENÝCH
9. Tvorba individuálního plánu
Seminář pro výchovné poradce SŠ
Organizace předškolního vzdělávání
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Aktuální informace o stavu
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Tisková konference Štrasburk dva roky poté
Tisková konference
Pedie Co mají společné?.
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Pracovní stáž Malta 2019.
Transkript prezentace:

Wroclaw 2. – 5.12.2018

2.5. Seznámení s Polskem Představení tradic a polské kultury Beseda s Manuelou Pliżga-Jonarskou Koordinátorem mezikulturního dialogu Nejvíce dětí s OMJ pochází z Ukrajiny Do kolektivu nemají problém zapadnout Rodiče se snaží motivovat spoluprací – pořádají dny ukrajinské kultury Doučují zdarma polský jazyk

Základní informace o vzdělávání Formy péče o předškolní děti Předškolní výchova je považována za první stupeň vzdělávacího systému. Je určená dětem od 3 do 6 let věku, je dvojího typu, tedy vlastní předškolní zařízení a předškolní třídy při základních školách Předškolní třída Od roku 2004 povinný nultý ročník. Základní vzdělávací program pro předškolní výchovu v mateřských a předškolních odděleních primárních škol, který je tvořen ministrem národního školství. Učitelky mateřských škol mají společné vzdělání s učitelkami určenými pro 1. -3. třídu první stupeň ZŠ (obor-edukacjapzedszkolna i wczesnoszkolna)

EKOLOGICKÁ MŠ - SOUKROMÁ 3.12. MŠ o 113 dětech - třídy cca po 22 dětech Na třídu jsou vždy dva pedagogové Pokud je ve třídě dítě se SVP – nesmí být skupina větší než 20 dětí Dle nového zákona mají rodiče nárok na 5 hodin zdarma – každá další se platí 1 zlotým. Kroužky jsou až po 15 hodině a platí si je rodiče zvlášť Práce s dětmi – zajímavosti Tělocvik – k dispozici vlastní tělocvična – byla znát zvýšená obratnost dětí Zvýšená práce s multikulturní oblastí – návštěvy z různých zemí – děti se učí praktickými poznatky Relaxační techniky – přenášení zvonečku v kruhu (nesmí cinknout) Přelévání vody v kelímku – opět v kruhu – vše doplněno relaxační hudbou

4.12. CÍRKEVNÍ MŠ V Polsku jedna z možných forem vzdělávání Děti od 3 let – až po 0 ročník, který je součástí zařízení Víra je zde předávána formou her a prolíná se běžným vzdělávacím programem K běžným modlitbám je určena přilehlá kaple, která je součástí zahrady – slouží však pro řádové sestry Prostory MŠ jsou velmi rozsáhlé a tak mají děti možnost individuální práce, vlastní hudební a společenský sál a podobně Třídy jsou zařízeny skromně, nejsou velké, ale o to více jich má jedna třída k dispozici Děti byly velmi klidné a velmi dobře spolupracovaly K víře jsou vedeny zejména ze strany prarodičů Velký důraz ve vzdělávání je kladen na spolupráci a pomoc bližnímu svému Děti byly velmi šikovné a v nultém ročníku byla vidět velmi pěkná a důsledná práce na rozvoji sluchového vnímání 4.12.

5.12. Základní škola – integrační třídy Základní škola – 620 žáků = 137 pedagogů 120 – 140 s tělesným a mentálním postižením Věk od 6 let Inkluzivní systém je nastaven stejně jako v ČR Třídy do 20 žáků – max. 5 postižených Ve třídě je vždy jeden pedgog a jeden speciální pedagog Na celé škole je pouze 5 asistentů, kteří pracují dle potřeby Součástí péče o žáka jsou rehabilitace (2 hodiny týdně), poradensko - psychologické poradny a podobně

5.12. Základní škola II. – multikultura Základní škola s největším počtem cizojazyčných žáků Z národností převažuje zejména Ukrajina S integrací není žádný větší problém Rodiče jsou velmi ctižádostiví, snaží se v nové zemi prosadit a vedou k tomu i své děti U sociálně slabších rodin funguje vzájemná výpomoc rodičů i oficiálně přes školní výbor rodičů Pro dospělé jsou pořádány kurzy mateřského jazyka Měli jsme možnost vidět práci s těmito žáky v běžné výuce V doprovodném programu byla ukázka dramatizace tradičního vánočního příběhu – O duchu Vánoc

Zajímavosti k adventním svátkům Stáž probíhala v době adventních svátků a proto přidám pár postřehů: 1, adventní trhy jsou velmi pestré (až trochu moc) a součástí bývají nejen tradiční stánky s typickým polským jantarem a výrobky ze dřeva, ale také pouťové atrakce 2, Čert a Mikuláš v Polsku nechodí, naopak chodí pouze Mikuláš a nerozdává sladkosti, ale rovnou dárky – stejně jako na Vánoce 3, Na Vánoce dárky nenosí Ježíšek, ale vánoční duch….jakési zlativé světlo

Co jsme si odvezly Velmi dobré vztahy s našimi nejbližšími sousedy Naději na další spolupráci Ve vzdělávací oblasti jsou na tom velmi podobně jako my, prošli stejnou reformou Inspiraci do své další práce Krovky 