Katedra historie Filozofická fakulta UP Olomouc

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fakulta veterinární hygieny a ekologie
Advertisements

Co by měl student vědět na začátku studia PEF MZLU v Brně
Příprava učitelů na Přírodovědecké fakultě UP v Olomouci
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. vedoucí katedry
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
Ústav pedagogických věd Masarykova univerzita. Personální obsazení Vedoucí pracoviště doc. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
Fakulta ekonomická ZČU v Plzni Informace pro uchazeče:
Informace o studiu na KITTV 2011/2012
Reagují fakulty připravující učitele na vznik RVP? Jana Coufalová.
OBLAST 1: KOOPERACE VE VÝZKUMU A VÝVOJI Marek Junek Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA SV. CYRILA A METODĚJE.
LETNÍ ŠKOLA PRO KOMBINOVANOU FORMU OBORU SHV ZÁKLADNÍ INFORMACE O STUDIJNÍCH POVINNOSTECH SO 20. ZÁŘÍ
Vedoucí KHI: Katedra historie FP TUL Sokolská 8, budova S, 2. P. Vedoucí KHI:
Elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě (ESD)
Ústav pedagogických věd
Ústav světových dějin Obor Historie – evropská studia.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Inovace povinného studijního předmětu pediatrie a vytvoření multimediálního textu pro praktickou výuku B.Ludíková, V.Mihál Dětská klinika, Lékařská fakulta.
Fakulta zdravotnických studií
I NOVACE KOMBINOVANÉ FORMY STUDIA BAKALÁŘSKÉHO A MAGISTERSKÉHO STUDIJNÍHO PROGRAMU „T ĚLESNÁ VÝCHOVA A SPORT “ A JEHO UČITELSKÝCH OBORŮ NA F AKULTĚ TĚLESNÉ.
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 24. ledna Co u nás můžete studovat? Studijní obory na KBO 1.Bakalářské (bc.) 1.1. Učitelské1.2. Neučitelské 2. Magisterské.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Bakalářský studijní obor: Historie Ústav českých dějin Ústav hospodářských a sociálních dějin Ústav světových dějin.
Den otevřených dveří 2014 Filozofická fakulta MU založena l.p
Ústav světových dějin Obor Historie – Obecné dějiny.
Vybrané statistické údaje, zájem o studium technických oborů Josef Beneš CSVŠ, v.v.i. SPAV Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky.
Vybrané statistické údaje zájem o studium technických oborů Josef Beneš CSVŠ, v.v.i. SPAV Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky.
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
ZÁKLADNÍ POJMY §História - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti = dějepis.
Ústav pedagogických věd Masarykova univerzita. Personální obsazení Vedoucí pracoviště doc. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta Masarykovy univerzity
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
PRAVĚK 6. ročník.
Konec pravěku, Slované Název školy
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné Slezská univerzita v Opavě Zájem o studium na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné se zaměřením.
Obchodní akademie a Vyšší odborná škola Valašské Meziříčí Akademický rok 2016/2017.
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
FILOZOFICKÁ FAKULTA OSTRAVSKÉ UNIVERZITY FILOLOGIE filozofie Historické vědy Psychologie Filologie HISTORICKÉ VĚDY psychologie filozofie Sociologie.
Indologie Bakalářské studium Ústav jižní a centrální Asie Indologický seminář
Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta.
Středoevropská komparativní studia na IMS FSV UK kombinovaná forma studia Den otevřených dveří 2016 Tomáš Nigrin.
Ekonomická fakulta Úvodní soustředění 1. ročníků 2013/2014.
Perspektivy spolupráce ÚZS UJEP a KZ ve vědě a výzkumu Miroslav Tichý Ústav zdravotnických studií Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem.
Česko-německá studia na IMS FSV UK: Den otevřených dveří Tomáš Nigrin.
P REZENTACE OBORU SOCIOLOGIE P REZENTACE OBORU SOCIOLOGIE P H D R. R OMAN V IDO, P H.D. Den otevřených dveří 22. – 23. ledna 2016 Fakulta.
Zahájení doktorského studia oborů Řízení a ekonomika podniku Ekonomická informatika
Katedra elektrotechniky
Studium na AF MENDELU Ing. Petr Dostál, Ph.D.
Bakalářský studijní obor: Historie
Ústav světových dějin Historie – obecné dějiny
TVIP 2017 Institut environmentálního inženýrství
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT Nabízíme nové studijní zaměření Fyzika a technika termojaderné fúze Nové studijní zaměření, které FJFI ČVUT.
Ústav světových dějin Obor Historie – Evropská studia.
KATEDRA SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY Bakalářské STUDIUM
Fakulta zdravotnických studií
Sakrální památky Olomouce
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
KATEDRA SOCIÁLNÍ PRÁCE
Představení senátorů Akademického senátu FZS
Studijní program Ošetřovatelství
Indologie – specializace hindština Bakalářské studium
Přírodovědecká fakulta UJEP
Studijní obor Fyzioterapie
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
Studijní obor Management sportu
Ústav světových dějin Historie – obecné dějiny
REKVALIFIKAČNÍ ARCHIVNÍ KURZ
Fakulta zdravotnických studií
Transkript prezentace:

Katedra historie Filozofická fakulta UP Olomouc Archeologie Katedra historie Filozofická fakulta UP Olomouc

Studijní obory Bakalářské studium Archeologie jednooborová (prezenční studium) Archeologie – jednooborová (kombinované studium) Archeologie – dvouoborová Magisterské studium Archeologie – jednooborové, dvouoborové (prezenční) uvažujeme o akreditaci kombinovaného studia – prozatím studentům budeme umožňovat individuální studijní plán

Charakteristika studia Archeologie pro praxi – artefakty, region Prehistorie, protohistorie, historie – specializace Metodika oboru - prospekce, výzkum, dokumentace, konzervace, zpracování, interpretace, publikace, památková péče, muzeologie Interdisciplinární spolupráce Výběrové přednášky Odborné praxe Odborné exkurze

Cíle studia po bc. studiu vychovat odborné pracovníky, kteří budou připraveni pracovat v institucích zabývajících se záchrannými archeologickými výzkumy, institucích památkové péče a v muzeích; na pozicích terénních techniků, dokumentátorů a konzervátorů po mgr. studiu absolventy schopné samostatné archeologické práce vychovat nové (vlastní) pracovníky pro archeologické instituce působící na střední Moravě

Prostory sekce archeologie

Vyučující členové katedry – doc. mgr. Karel Nováček, Ph.D. (garant oboru), Mgr. Pavlína Kalábková, Ph.D. (organizace studia), Mgr. Martin Golec, Ph.D.; Mgr. Miloš Hlava, Ph.D.; Mgr. Martin Novák, Ph.D., doc. PhDr. Jaroslav Peška, Ph.D.; Bc. Jana Šínová (laboratoř – antropologie); PhDr. Pavel Šlézar, Ph.D.; Mgr. Ivana Vostrovská (laboratoř); Mgr. Tomáš Zeman, Ph.D., pracovníci na projektech: Mgr. Zdeněk Vaněček (archeobotanik), Mgr. Miroslav Melčák, Ph.D. (islámská archeologie), Mgr. Lenka Straková, Ph.D. (GIS) pracovníci olomouckých archeologických institucí pracovníci ústavů akademie věd, univerzit, ústavů archeologické památkové péče a nestátních archeologických institucí

Příjímací řízení Test všeobecných předpokladů a oborový test 50 otázek: 10 otázek z dějiny pravěku, 10 otázek z dějin starověku; 10 otázek z dějin středověku; 10 otázek z dějiny raného novověku, 10 otázek dějin umění (zejména dějin architektury)

2) V období neolitu začali lidé a) pěstovat plodiny a chovat dobytek b) vyrábět železné předměty c) vyrábět keramické nádoby na hrnčířském kruhu d) používat kamenné nástroje

10) Která z těchto dvojic se mohla setkat a) Solón a Periklés b) Alexandr Veliký a Filip II. Makedonský c) Sokrates a Aristoteles d) Homér a Aristofanés

17) Příchod slovanských věrozvěstů Konstantina (Cyrila) a Metoděje na Velkou Moravu je obvykle spojován s rokem a) 829 b) 902 c) 863 d) 1063

29) Katedrály jsou typickými představitelkami a) románské církevní architektury b) gotické profánní architektury c) gotické církevní architektury d) renesanční církevní architektury

Odpověď na otázku: Jaké je to studovat archeologii v Olomouci?