Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu CZ. 1. 07/1.5.00/34.0624 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_V_1_7_Čas předpřítomný Šablona číslo: V Sada číslo: 1 Autor: Mgr. Bronislava Hašpicová Pořadové číslo DŮM: 7
Anotace V této prezentaci vysvětluji zákonitosti pro používání předpřítomného času Autor Mgr. Bronislava Hašpicová Klíčová slova Předpřítomný čas, sloveso významové a pomocné, otázka, zápor, třetí osoba Druh učebního materiálu prezentace Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělání Střední odborné vzdělávání Tematická oblast Všeobecné vzdělávání – anglický jazyk
Předpřítomný čas v angličtině používáme, jestliže hovoříme o následujících událostech a činnostech: Jestliže se událost odehrála již dříve, ale její výsledek dosud trvá. I have passed ma bilogy exam. She has lost her vallet. Their uncle has visited China.
Jestliže se událost odehrála v minulosti, ale my přesně nevíme a nebo nás ani nezajímá, kdy to bylo. She has been to Paris three times.
Předpřítomný čas se vyskytuje s výrazy „already, ever, just“ a „yet“. He has already learned her homework.
I have just finished cooking. I have not seen him yet. „Ever“ bývá v otázkách „Yet“ v záporných větách Have you ever seen Mont Blanc? They have just opened the door.
Použitá literatura: Hastings, B., Uniňska, M., Maturita Activator. United Kingdom: PEARSON LONGMAN, 2008 Kerr, P. , Straigtforward. Oxford: MACMILLAN EDUCATION, 2005 Umiňska, M., Kratz, C., Solutions. Oxford: , 2008 Navrátilová, H., Angličtina – cvičebnice středoškolské gramatiky. Třebíč: PETRA VELANOVÁ, 2009 Wilke, S., Traditional Teaching, USA: MH TEACHERS PUBLISHING, 2005 Quirk, L., Longman Dictionary of Contemporary English. United Kingdom: PEARSONS LONGMAN, 2000 .